تلویزیون‌های بزرگ Apple در راه بازار

بازار دیجیتال- تلویزیون یکی از آن بخش‌هایی است که استیو جابز روی آن بسیار تاکید داشت و معتقد بود Apple می‌تواند در آن انقلابی به وجود بیاورد. به این ترتیب بود که قرار شد Apple TV از یک گیرنده تلویزیونی اینترنتی فراتر رفته و به یک تلویزیون کامل تبدیل شود. حالا شایعاتی درباره اینکه Apple تصمیم جدی دارد تا در نیمه سال ۲۰۱۲ این محصول را روانه بازار کند، وجود دارد. در همین راستا گویا Apple از شرکت‌های تولیدکننده قطعاتش خواسته تا مراحل آماده‌سازی تلویزیون های ۳۲ و ۳۷ اینچ Apple را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ آغاز کنند تا به این ترتیب این تلویزیون‌ها در فصل دوم یا سوم ۲۰۱۲ عرضه خواهند شد.

این شایعات نشان می‌دهند که Apple بالاخره با تغییراتی که در بخش تلویزیون ایجاد می‌کند، قصد دارد در این زمینه فعال‌تر شود. پیش‌تر Apple فقط دستگاه گیرنده تلویزیون را تولید می‌کرد اما حالا این شرکت تصمیم گرفته که یک تلویزیون کامل مطابق با الگو و سلیقه روز را تولید کند، تا بتواند برای مشتریان خود تلویزیون‌های کامل در اندازه‌های متفاوت ارائه کند.

کارشناسان حتی پیش‌بینی کرده‌اند کهApple تلویزیون‌هایی مجهز به سیستم Siri را تولید و عرضه کند تا دستورات صوتی را اجرا کرده و از طرفی به طور مستقیم با iCloud هم ارتباط داشته باشد؛ یعنی بتواند محتوا را در فضای ذخیره‌سازی آنلاین iCloud قرار دهد و به طور مستقیم ویدئو و موزیک را از آن اجرا کند.

برخی منابع دیگر مدعی هستند که تراشه‌های Apple TV به وسیله بزرگ‌ترین تامین‌کننده سخت‌افزاری محصولات Apple، یعنی شرکت Samsung تامین می‌شود و نمایشگر تلویزیون‌های Apple را هم شرکت Sharp تولید خواهد کرد. با این همه این‌ها در حال حاضر فقط در حد شایعه هستند؛ اما باید تا آغاز سال ۲۰۱۲ منتظر ماند تا همه چیز مشخص شود.