Sign out شدن ناگهانی کاربران از گوگل

دنیای اقتصاد: چهارشنبه گذشته، تعدادی از کاربران گوگل اعلام کردند که با اکانت‌های خود مشکل پیدا کرده‌اند و از عدم دسترسی به Google Wifi و OnHub شکایت کردند. برخی از کاربران نیز عنوان کردند که کاملا بی‌دلیل از اکانت‌های خود خارج شده‌اند. طبق گزارش‌ها، با وجود اینکه تعداد کاربران درگیر با این مشکل کم نبود اما به نظر هم نمی‌آید که پای هیچ تهدید امنیتی در میان باشد. شرکت گوگل بعد از تایید گزارش‌های فوق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که صفحه پشتیبانی برای مطرح شدن مشکلات کاربران در این ‌باره ایجاد شده است و بازهم تاکید کرد که این اتفاق هیچ ربطی به هرگونه خطر هک شدن پروفایل‌های کاربران این شبکه ندارد.

گوگل پیام زیر را در بیانیه خود منتشر کرد: «گزارش‌های متعددی از کاربران دریافت کرده‌ایم که ظاهرا به‌طور غیر منتظره و بی‌دلیل و به‌صورت خودکار از اکانت‌های خود خارج شده‌‌اند. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. ما در حال بررسی این موضوع هستیم و هیچ اثری از ارتباط این موضوع با هرگونه تهدید امنیتی مشاهده نشده است. از کاربران خود تقاضا داریم دوباره برای ورود به اکانت گوگل خود اقدام کنند و در صورتی که رمز ورود خود را به یاد نمی‌آورند، از طریق لینک ارائه شده اقدام به بازیابی رمز عبور اکانت خود کنند. اگر از صفحه تاییدیه ۲ مرحله‌ای استفاده می‌کنید، شاید مجبور باشید برای دریافت اس ام اس حاوی کد تایید کمی منتظر بمانید». بیشتر کاربران اعلام کردند که مشکل اصلی، خروج ناگهانی آنها از اکانت‌ها بوده است و بعد از آن نیز با پیغام «Account action is required» مواجه شده‌اند. کاربرانی که از چند اکانت به‌صورت هم زمان استفاده می‌کرده‌اند عنوان کردند که این مشکل در اکانت‌هایی که از طریق تاییدیه ۲ مرحله غیر فعال شده‌اند، همچنان ادامه دارد.

کاربران دیگر عنوان کردند که بعد از این اتفاق، مطمئن شدند که اکانت‌های آنها هک شده است و این مساله آنها را بسیار نگران کرده است. یکی از کاربران در پست خود نوشت: «همین بعدازظهر متوجه شدم که از اکانت گوگل خود در دستگاه اندرویدی‌ام خارج شده‌ام و بسیار ترسیدم.از آنجا که می‌ترسیدم این هم یک ترفند برای شناسایی رمز عبور کاربران باشد، رمز عبور خود را وارد نکردم. هیچ وقت به یاد ندارم که گوگل بی‌دلیل از من رمز عبورم را دوباره درخواست کند». یکی از سخنگوهای شرکت گوگل در گزارشی به TNW اعلام کرد: ریست شدن سرورهای گوگل وای فای و OnHub دلیل این مشکل بوده است. شب گذشته نیز شرکت گوگل توئیت زیر را منتشر کرد: «می‌دانیم که برخی از کاربران با قسمت ورود به اکانت مشکل پیدا کرده‌اند. لطفا برای ورود به اکانت‌های خود دوباره تلاش کنید و مطمئن باشید که این اتفاق هیچ ربطی به مسائل امنیتی اکانت‌های شما ندارد». اگر شما هم تجربه مشابه داشته‌اید برای ما بنویسید و با خیالی آسوده مجدد وارد حساب گوگل خود بشوید.