ایتنا - شرکت Nvidia با طراحی یک چیپ Onboard برای گوشی‌های موبایل اولین حرکت خود را به سمت بازار پردازنده آغاز کرد.APX ۲۵۰۰ پردازنده کاربردی است که برای اجرای رابط‌های کاربری سه‌بعدی جدید و همچنین نمایش تصاویر ویدیوئی باکیفیت ۷۲۰ p مخصوص ویندوز موبایل طراحی شده است.

مدیرعامل Nvidia می‌گوید: «این موفقیت آغازگر دومین انقلاب در عرصه کامپیوترهای شخصی است.» «ما شاهد همگرائی در فن‌آوری‌ها هستیم که منجر به ایجاد ابزارهای جالب توجه موبایل می‌شوند. ابزارهایی که از امکانات غنی بصری آن گونه که در پی‌سی‌های مدرن می‌بینیم برخوردار می‌باشند. کارهایی مانند تماشای فیلم، برقراری تماس‌های تصویری، گشت و گذار در وب و انجام بازی‌های ۳D اعمالی هستند که انجام آنها با استفاده از ابزارهای موبایل دیگر امری عادی محسوب می‌شود.»

چیپ جدید با عبارتUltra-Low Power GeForce معرفی شده و شامل هسته ۷۵۰MHZ ARM۱۱ بوده که با فن‌آوری‌هایی از دیگر چیپ‌ست‌های GeForce ترکیب شده است.

Nvidia می‌گوید: این چیپ به طور ویژه برای کار باتوان بسیار پایین طراحی شده و قادر است بیش از ده‌ساعت تصاویر ویدیوئی با کیفیت بالا و بیش از یکصد ساعت صدا و موسیقی را به طور یکسره پخش نماید. این میزان چهار برابر بیشتر از زمان پخش فایل‌های صوتی توسط آخرین گوشی‌های لمسی موجود در بازار می‌باشد. این شرکت برای ساخت APX ۲۵۰۰ همکاری ویژه‌ای را با مایکروسافت داشته تا از هماهنگی نسخه بعدی ویندوز موبایل و همچنین توانائی این سیستم‌عامل در بکارگیری امکانات وسیع چندرسانه‌ای چیپ جدید اطمینان حاصل کند. برنامه‌نویسان خواهند توانست از OpenGL ES ۲.۰ و APIهای موبایل Direct۳D در برنامه‌هایی که قرار است بر روی APX ۲۵۰۰ اجرا شوند استفاده نمایند.