گوشی J7 Prime عضو جدید خانواده J سامسونگ

دنیای اقتصاد: سامسونگ امسال اعضای جدیدی از خانواده سری جی (J Series) گوشی‌های تلفن همراه خود را در بازار ایران معرفی می‌کند. برادر بزرگ‌تر این خانواده J۷ Prime است که شکل و شمایلی شبیه به نسخه ۲۰۱۶ گوشی J۷ دارد. بدنه تمام‌فلزی با زبان طراحی پرچمداران سامسونگ و سنسور اثرانگشت این گوشی میان‌رده را به محصولی خوش‌دست و در عین حال امن تبدیل می‌کند. در ادامه به مرور برخی ویژگی‌های این تلفن هوشند می‌پردازیم.

گوشی J۷ Prime مانند نسخه ۲۰۱۶ گوشی J۷ با بدنه‌ تمام‌فلزی وارد بازار می‌شود. طراحی بدنه به گونه‌ای است که این گوشی ۵/ ۵ اینچی به‌خوبی در دست جای بگیرد و هنگام کار با یکدست مشکلی به وجود نیاید. طراحی یکپارچه و برش گلس ۵/ ۲ D (۲.۵D Glass) ظاهری مناسب به این محصول داده است که دست گرفتن و کار کردن با آن را از هر زمان دیگری ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند. گوریلا گلس ۴ (Gorilla Glass ۴) به عنوان شیشه محافظ روی نمایشگر قرار گرفته تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کند. بیش از ۷۳ درصد از پنل جلو به نمایشگر اختصاص پیدا کرده است تا کاربر کمترین میزان حاشیه را روی گوشی مشاهده کند.

دوربین اصلی طوری در بدنه جای گرفته است که هیچ‌گونه برآمدگی روی قاب پشتی احساس نشود و ظاهری کاملا صاف و یکدست داشته باشد. از نظر ضخامت هم این گوشی با ضخامتی ۱/ ۸ میلی‌متری جزو گوشی‌هایی باریک محسوب می‌شود که روی حاشیه سمت چپش دو درگاه سیم‌کارت قرار گرفته است و یک درگاه مجزای کارت حافظه که تا سقف ۲۵۶ گیگابایت حافظه اضافی را پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ۵/ ۵ اینچی گلکسی J۷ Prime با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ عرضه شده است. حافظه داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است که البته می‌توان از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی استفاده کرد و خبر خوب اینجاست که برای این‌کار نیازی به قربانی کردن سیم‌کارت دوم نیست، چراکه سامسونگ یک درگاه مجزا برای کارت حافظه جانبی در J۷ Prime قرار داده که می‌توان تا سقف ۲۵۶ گیگابایت حافظه اضافی را به گوشی اضافه کرد. سیم‌کارت‌ها برای استفاده در گلکسی J۷ Prime باید از نوع نانو باشند. نکته مثبت گلکسی J۷ Prime علاوه‌بر پشتیبانی از دو سیم‌کارت، پشتیبانی از اینترنت همراه نسل چهارم (۴G LTE) است.

پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۶/ ۱ گیگابایت و حافظه رم ۳ گیگابایتی در کنار پردازنده گرافیکی Mali تیم پردازشی گلکسی J۷ Prime را تشکیل می‌دهند و اندروید نسخه ۶.۰.۱ یا همان مارشمالو به‌عنوان رابط میان کاربر و سخت‌افزار انجام وظیفه می‌کند. سامسونگ برای افزایش امنیت کاربران خود در گلکسی J۷ Prime از سنسور اثرانگشت استفاده کرده است و این سنسور مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ که به این فناوری مجهزند، در زیر دکمه هوم قرار گرفته است و به کاربر اجازه می‌دهد تا سه انگشت را روی دستگاه ذخیره کند. البته کاربر می‌تواند از اثر انگشت خود برای ورود به وب (Web Sign-in) و حساب کاربری گلکسی سامسونگ خود نیز استفاده کند. علاوه‌بر این ناکس (Knox) پلت‌فرم امنیتی سامسونگ نیز روی گلکسی J۷ Prime حضور دارد و می‌توان برای رمزگذاری آن از سنسور اثرانگشت استفاده کرد و اطلاعات شخصی و محرمانه را با بالاترین سطح امنیتی موجود حفاظت کرد.

گلکسی J۷ Prime به دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی مجهز است که هردوی آنها دیافراگم f/ ۱.۹ دارند. برای گرفتن سلفی‌های عریض (wide) می‌توانید روی دوربین جلوی این گوشی حساب باز کنید و با استفاده از حالت Beauty Mode سلفی‌های بهتر و زیباتری از خود بگیرید. دوربین اصلی به فلاش ال‌ای‌دی (LED Flash) مجهز شده تا در محیط‌های کم‌نور نیز به کمک شما بیاید و عکس‌های باکیفیتی را تحویل دهد. در کنار فلاش، ویژگی‌هایی مانند HDR، فوکوس لمسی و شناسایی چهره به شما اجازه ثبت تصاویر بهتر و دقیق‌تری را می‌دهند و اگر بخواهید تصاویر پانوراما بگیرید، دست شما باز است و می‌توانید این کار را به راحتی و در زمان کوتاهی انجام دهید. برای فیلمبرداری نیز می‌توانید با سه کیفیت تمام اچ‌دی (Full HD)، اچ‌دی (HD) و VGA لحظات را با کیفیت مطلوب در گوشی خود ضبط کنید. این گوشی به باتری لیتیومی با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپری مجهز است که ۲۱ ساعت مکالمه مداوم را برای صاحبش به همراه خواهد داشت. گلکسی J۷ Prime به‌زودی در بازارهای ایران عرضه می‌شود و می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی و طلایی تهیه کنید.