دنیای اقتصاد، ساری: بیمارستان رازی قائمشهر تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

کمال علیپور خنکدار، نماینده قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس با اعلام این خبر با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تصویب شده است ولی برای تجهیز و تکمیل این طرح ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، افزود: در بودجه سال‌جاری اعتبار ۵/ ۵ میلیارد تومان برای این بیمارستان پیش‌بینی شده بود که با پیگیری‌های انجام شده این رقم به ۱۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: این طرح اکنون ۴۷ درصد پیشرفت دارد.

علیپور در ادامه با بیان اینکه محور مواصلاتی قائمشهر به جویبار یک نقطه کور در طرح‌های استان شده است، افزود: بررسی این طرح در سفر استانی دولت جزو اولویت‌ها خواهد بود و با تخصیص اعتبار مناسب تا شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اعلام اینکه راه فرح آباد - لاریم - بهنمیر وضعیت نامناسبی دارد و آسفالت آن فرسوده است، افزود: در سال جاری با اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار، روکش آسفالت این مسیر انجام شده است. علیپور به ساخت پل چوبی در مسیر لاریم و روستاهای کنار دریا اشاره کرد و افزود: برای این پل خرپایی دو میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به ساخت تقاطع غیرهمسطح غدیر در قائمشهر اشاره و تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح غدیر از طرح‌های مدیریت شهری است و ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است. اجرای این طرح تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

علیپور با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای زیرآب تنها بیمارستان درمانی سوادکوه است، اظهار کرد: با توجه به صعب‌العبور و طولانی بودن مسیر سوادکوه، این شهرستان به یک بیمارستان درمانی مجهز نیازمند است.

وی اعلام کرد: برای تجهیز بیمارستان شهدای زیرآب به دستگاه سی تی اسکن ۴/ ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

علیپور با بیان اینکه مردم سوادکوه تاکنون از آزمایشگاه برخوردار نبودند، افزود: برای تجهیز آزمایشگاه تشخیص طبی این بیمارستان نیز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی همچنین از ساخت کلینیک ویژه با اعتبار ۵ میلیون تومان خبر داد و افزود: اختصاص چند دستگاه آمبولانس و احداث پد هلیکوپتر از دیگر اقدامات اجرایی برای بیمارستان شهدای زیرآب است. علیپور در ادامه با بیان اینکه زغال‌سنگ تولیدی البرز مرکزی جزو زغال‌سنگ‌های مرغوب کشور است، گفت: ساخت کارخانه زغالشویی جدید با ظرفیت نوین که به نفع وضعیت اشتغال منطقه خواهد بود، در دستور کار است.

وی اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه احداث کارخانه کک سازی در سال‌های گذشته متوقف شده بود، تصریح کرد: با هزینه ۵/ ۱۵ میلیارد تومان موانع زیست‌محیطی اجرای این طرح برطرف شده است.

علیپور اعلام کرد: برای اجرای این طرح قراردادی با شرکت چینی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان امضا شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۶ این طرح به اتمام برسد.