دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: پارک علم و فناوری استان هم از نظر فیزیکی و هم از نظر محتوای علمی و اقتصادی آبروی استان به شمار می‌آید. محمدعلی حسین پور فیضی گفت: این پارک در سال ۹۱ بین ۳۲ پارک سراسر کشور به عنوان پارک موثر و نمونه انتخاب شد و در سال ۹۲ هم به عنوان مرکز رشد برتر کشور شناخته شد. وی گفت: توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان ۱۵۴ اختراع ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۹ موسسه دانش‌بنیان و فناوری از پارک علم و فناوری استان فارغ التحصیل شده و ایده خود را به تولید و تجاری سازی رسانده اند، افزود: از سال ۸۲ تاکنون ۲۷۸ شرکت فناوری توسط این پارک حمایت شده و اکنون ۷۹ موسسه فعال در حال عقد قرارداد با پارک علم و فناوری هستند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پردیس‌های تخصصی پارک در استان، آذربایجان شرقی به بزرگ‌ترین کانون توسعه نوآوری و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات در کشور تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد پردیس‌های تخصصی با هدف کمک به ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به‌عنوان برنامه پیشنهادی برای تصویب و صدور دستور اجرایی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

حسین‌پور فیضی همچنین به عقد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری استان با پارک فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: این تفاهم نامه در زمینه‌های بسترسازی توسعه مبادلات علمی و دانش فنی، ایجاد زیرساخت‌های بازار، حمایت از شرکت‌های تحت‌پوشش طرفین، اجرای طرح‌های مشترک علمی و فنی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مبادله شده است.