دنیای اقتصاد، ساری، سمیه ابوالحسنی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران تعداد شهرهای تحت پوشش این سازمان را ۵۲ شهر اعلام کرد و گفت: علاوه‌بر جمعیت شهری یک میلیونی، ۲۷۰ هزار نفر از روستاییان نزدیک خط انتقال شهری و جمعیت شناور به این استان خدمات رسانی می‌شوند. ذاکری گفت: ۹۰ درصد آب مورد نیاز استان از طریق آب‌های زیرزمینی با ظرفیت ۸۷۶۲ لیتر در ثانیه و ۱۰ درصد توسط آب‌های سطحی با ظرفیت ۸۴۱ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۱ شهرستان، فاضلاب در حال اجرا است، افزود: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب استان با لوله گذاری ۷۹۰ کیلومتر، ۶۸ هزار و ۹۵ متر مکعب است.

ذاکری میزان متوسط برخورداری فاضلاب کشور را ۴۰ تا ۴۲ درصد اعلام و اظهار کرد: میزان متوسط برخورداری از فاضلاب در استان مازندران حدود ۱۰ درصد است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران تصریح کرد: در سال جاری برای ۵ شهر قائم شهر، آمل، محمود آباد، تنکابن و رامسر با صدور مجوز از شورای اقتصاد مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی برای اجرای فاضلاب مصوب شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران مهم‌ترین دستاوردهای سال گذشته این شرکت را خریداری ۱۴ دستگاه دیزل ژنراتور و همچنین ۲۵ دستگاه فشار سنج، ۲۰ دستگاه سدسنج، بهره‌برداری GIS، اجرای مانور در نوشهر و چالوس، پرداخت قبوض به صورت سامانه ۱۵۲۲ (اطلاع از میزان بدهی و پرداخت قبض)، اتوماسیون اداری و دادن اختیارات به برخی از مناطق برای تسهیل کار شهروندان عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری این شرکت در بخش آب حفر و تجهیز ۹حلقه چاه، مهندسی مجدد و بهسازی چاه برای ۱۷ حلقه، خرید دیزل ژنراتور، اصلاح ۳۵ کیلومتر شبکه، توسعه ۵۳ شبکه، احداث مخزن به میزان ۲۸ هزار و ۳۰۰ متر مکعب، احداث پکیج حذف آهن و منگنز در سه نقطه استان است.