دنیای اقتصاد، بندرعباس: نخستین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی با حضور معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری هرمزگان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان در این جلسه گفت: تا قبل از سال ۹۱ مبادلات مرزی به صورت دستی و دفترچه‌ای صورت می‌گرفت که با ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و گمرک، از این پس تمام کارت‌های مبادلات مرزی به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و براساس ماده یک قانون ساماندهی مبادلات مرزی ساکنان مناطق مرزی می‌توانند با دریافت کارت مبادلات مرزی مشمول تسهیلات مرزی شوند.

عباسی افزود: هدف از الکترونیک کردن کارت‌های مبادلات مرزی دسترسی آسان به آمار و اطلاعات مرزنشینان و انجام امور مبادلات مرزی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اظهار کرد: از ابتدای فرآیند صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی تا اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تعداد ثبت و درخواست کارت الکترونیکی مبادلات مرزی ۱۶۶ هزار و ۳۳۴ مورد بوده است. محمد عباسی اعلام کرد: آن دسته از مرزنشینانی که دارای دفترچه‌های قدیمی هستند و دفترچه آنان تا پایان سال جاری اعتبار دارد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در استان تا پایان خردادماه، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. در پایان جلسه مهم‌ترین مصوبات مطرح و مقرر شد مناطقی از استان که نیازمند ایجاد دفتر پیشخوان دولت هستند درخواست خود را به نمایندگی دفتر پیشخوان دولت استان اعلام کنند تا پس از نیازسنجی نسبت به درخواست‌های ارائه شده اقدام شود.