دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رمارم: مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه درحال حاضر شهرداری مشهد در ٤٠‌ پروژه مشارکت دارد، گفت: ٢٢‌ پروژه از این تعداد فعال هستند که بیشتر آنها در مناطق کم‌برخوردار شهر و به‌صورت اراضی مسکونی ارزان‌قیمت و تجاری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رشید صحابی در حاشیه دیدار از دو طرح مشارکتی «مریم» و «پایتخت» در منطقه یک شهرداری مشهد، اظهار کرد: اگرچه بر‌اساس برنامه زمان‌بندی، باید تاکنون پروژه پایتخت به پایان می‌رسید، اما به‌دلیل وجود ضعف مدیریتی در حوزه اجرا، بهره‌برداری از این پروژه به تاخیر افتاد که درحال حاضر و با تغییر مدیریت، شاهد رونق درخور توجه و رشد ٤٤‌ درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه کاربری پروژه پایتخت به‌صورت تجاری و اداری و پروژه مریم نیز به‌صورت تجاری و مسکونی است، عنوان کرد: پروژه مریم نیز با مشکلات خاصی همچون برخورد با سفره‌های آب زیر‌زمینی در حین حفاری روبه‌رو بوده که پس از تغییر طراحی به‌دلیل مشکلات رخ‌داده، به‌پایان رسیدن این پروژه نیز زمان‌بر شده است، به‌گونه‌ای‌که اکنون این پروژه باید رشد ٤٤‌درصد می‌داشت، درحالی که تنها ٩‌درصد پیشرفت داشته است.

صحابی با اشاره به اینکه پروژه مریم ١٤‌هزار و ٢٤٠‌ مترمربع زیربنا دارد، عنوان کرد: زمین پروژه پایتخت به مساحت ٢ هزار و ١٨ مترمربع زیربنا در ‌١١‌طبقه است که سهم مشارکت شهرداری ٥١‌ درصد و سهم سرمایه‌گذار ٤٩‌ درصد است.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به بسترهای آماده‌شده برای سرمایه‌گذاری‌ و فضاهای خوب که در حوزه مدیریت سرمایه‌گذاری‌ اتفاق می‌افتد، با روندرو به رشدی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه آماده‌کردن بسترهای لازم، افزایش سرعت کار و مدیریت زمان، از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: اگر مدیریت زمان در اجرای پروژه‌ها رعایت نشود، هم به شهرداری و هم به سرمایه‌گذار، زیان وارد می‌کند.

صحابی افزود: باید شورای شهر و شهرداری، انگیزه لازم برای سرمایه‌گذار را با ایجاد ضریب‌های انگیزشی ایجاد کنند تا سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاری اقدام کند.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: در سال جاری درحال تعریف ٦٠‌پروژه در حوزه زیرساختی هستیم که این پروژه‌ها در حوزه مدیریت شهرداری قرار دارد که باید از منابع داخلی شهر و منابع دولتی استفاده شود.

صحابی تاکید کرد: این ٦٠ پروژه در سه حوزه معاونت خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی و حمل‌و‌نقل تعریف شده و بسته‌های آن نیز درحال آماده‌شدن است تا برای جذب سرمایه‌گذار

اقدام شود.