از گوشه کنار

از کردستان

۸۲۰ هزار دلار سیب زمینی به عراق صادر شده است

مدیر‌کل گمرک استان کردستان، گفت: در آبان سال‌جاری بیش از ۸۲۶‌ هزار دلار سیب‌زمینی از شهرستان مریوان به کردستان عراق صادر شده است.

حسین خیرا...‌نیا، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، در سنندج افزود: این میزان درآمد از صادر کردن ۴‌هزار و ۲۰۰‌تن سیب‌زمینی حاصل شده است.

وی گفت: سیب‌زمینی‌های صادر شده به کشور عراق بیشتر تولید استان کردستان بوده که توسط تجار و بازرگانان محلی به کشور عراق صادر شده است. در سیستان و بلوچستان

بیش از ۳۷۰۰ تبعه خارجی شاغل شناسایی شده‌اند

مدیرکل کار و امور اجتماعی سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح ساماندهی اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی با همکاری بازرسان موقت مردمی بسیج از ششم آبان‌ماه در استان به اجرا در‌آمد.

به گزارش «ایسنا» منطقه سیستان و بلوچستان، ریگی افزود: از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از پنج هزار و ۴۴۷ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده ‌است که طی آن سه هزار و ۷۶۳ نفر تبعه خارجی شناسایی و یک‌هزار و ۶۴۷ برگ جریمه به کارفرمایان متخلف ابلاغ شده‌است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس تاکنون ۱۷۱ نفر نیروی کار ایرانی توسط این اداره‌کل و کارفرمایان جایگزین اتباع خارجی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: جریمه مرحله اول به ازای هر روز اشتغال اتباع خارجی پنج برابر حداقل دستمزد است که در صورت تکرار تخلف، ضمن دو برابر شدن جریمه، کارفرمایان به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

وی افزود: تاکنون ۳۸ نفر از کارفرمایانی که از اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند، به مراجع صالحه قضایی معرفی شده‌اند.

در آذربایجان‌شرقی

۲۵ کشتارگاه سنتی فعالند

در حال حاضر ۲۵ کشتارگاه دام به صورت سنتی در استان آذربایجان‌شرقی زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش «ایسنا»، مسعود محمدیان، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، با اعلام این مطلب از ایجاد کشتارگاه‌های منطقه‌ای دام در استان خبر داد و افزود: به همین منظور ایجاد ۶ کشتارگاه صنعتی در شهرهای تبریز، بناب، میانه، اهر، سراب و مرند پیش‌بینی شده است.

وی گفت: کشتارگاه صنعتی جدید تبریز نیز از سوی شهرداری‌ تبریز در حال ساخت است و در صورت تکمیل شدن امسال افتتاح خواهد شد.

محمدیان اظهار کرد: با راه‌اندازی کشتارگاه‌های صنعتی علاوه بر برچیده شدن کشتارگاه‌های سنتی که عمدتا شرایط استانداردی ندارند، زمینه‌های توسعه فعالیت این مراکز فراهم می‌شود.

استاندارمرکزی:

شناخت مشکلات واحدهای صنعتی کلید راهبری توسعه است

استاندار استان مرکزی، گفت: شناخت مشکلات واحدهای صنعتی و پیگیری مسائل آنان و حرکت همسوی بانک‌ها و مسوولان ذی‌ربط، کلید راهبری و توسعه صنعت استان است.

عبدا... سهرابی، در دیدار از شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک افزود: استان مرکزی، رتبه دوم صنایع مادر و رتبه چهارم صنعتی کشور را دارا است و مدیریت ارشد استان نگاه ویژه به مسائل و برنامه‌های صنعتی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز گفت: شهرک صنعتی ایبک‌آباد در ۱۷کیلومتری شهر اراک بامساحت ۱۵۶هکتار ایجاد شده‌است.

محمدرضا گودرزی، افزود: هم‌اینک ۹۱واحد صنعتی در این شهرک‌ مستقر شده‌اند که از این تعداد ۵۱واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، نزدیکی این شهرک به اراک و محور ارتباطی اراک-فرمهین را از مزایای سرمایه‌گذاری در این واحد صنعتی عنوان کرد.

گودرزی، طرح‌های در دست ‌اجرای امسال ‌این شهرک صنعتی را ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب، تکمیل روشنایی معابر، محوطه‌سازی واحدهای تجاری، زیرسازی و آسفالت و خرید و کاشت نهال ذکر کرد و گفت: در مجموع این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد و ۸۴۵میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.