مدیرعامل شرکت ورق گالوانیزه بدنه خودرو ایران در چهارمحال و بختیاری میزان پیشرفت فیزیکی این مجتمع بزرگ را تاکنون ۳/۱۸درصداعلام کرد. حسین مردانی، در حاشیه دیدار استاندار چهارمحال وبختیاری در گفت‌وگو با ایرنا، میزان سرمایه‌گذاری خط تولید ورق گالوانیزه را ۵/۱۱۵‌میلیون یورو ذکر کرد و گفت: با احتساب سرمایه‌های بودجه عمرانی، بیش از یک‌هزار و ۹۲۰میلیارد ریال در این مجتمع سرمایه‌گذاری خواهد شد. وی گفت: از این میزان سرمایه‌گذاری، ۹۸میلیون یورو به صورت سرمایه‌گذاری خارجی به صورت فاینانس است که تاکنون ۲۰میلیون یورو آن از سوی بانک SG کشور فرانسه تامین اعتبار شده است. مردانی تصریح کرد: براساس ارائه برنامه زمانی و گراف‌های تحویل شده‌از سوی شرکت بلژیکی، از ژوئن سال ۲۰۰۷ نخستین محموله تجهیزات‌ و دستگاه‌های مورد نیاز خط تولید مجتمع بزرگ ورق بدنه خودرو، وارد ایران خواهد شد. به گفته وی، دستگاه‌های مورد نیاز راه‌اندازی خط تولید ورق گالوانیزه بدنه خودرو طی پنج مرحله وارد ایران خواهد شد و طراحی‌ها و سفارش تجهیزات این کارخانه نیز انجام شده و براساس برنامه زمان برنامه احداث این مجتمع پیش خواهد رفت. مدیرعامل شرکت تولید ورق خودرو ایران، ظرفیت تولید این مجتمع را سالانه ۴۰۰هزار تن ورق خاص خودرو عنوان کرد و گفت: میزان اشتغال‌این مجتمع در زمان تولید۱۲۰نفر به صورت مستقیم و میزان اشتغال غیرمستقیم آن بیش از ۴‌هزار نفر است.

وی گفت: این نوع ورق برای نخستین بار در خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری تولید خواهد شد و با راه‌اندازی این مجتمع سالانه بیش از۴۰۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در ایران صورت می‌گیرد.مدیرعامل شرکت تولید ورق گالوانیزه خودرو اظهار داشت: خرید هرتن ورق خودرو در خارج از ایران یک‌هزار تایک ‌هزار و۱۰۰دلار است و تولید آن در داخل کشور ۸۰۰تا ۹۰۰دلار هزینه در بر دارد که ‌ارزش افزوده هر تن ورق گالوانیزه تولید شده در ایران ۲۵۰دلار خواهد بود. وی مهم‌ترین مصرف‌کنندگان ورق تولید شده گالوانیزه ‌در چهارمحال و بختیاری را دو شرکت بزرگ خودروسازی «ایران‌خودرو» و «سایپا» یاد کرد و گفت:

این دو شرکت سازنده خودرو جزو شرکای این شرکت هستند. استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار، میزان پیشرفت این مجتمع تولیدی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تشکیل ستاد پیگیری طرح‌های بزرگ صنعتی، همه مسوولان برای رفع هر گونه مشکل در زمینه احداث این صنایع باید تلاش کنند.