اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد- با توجه به ضریب رشد بالای جمعیتی شهر ساوه کمبود آب مهم‌ترین مشکل شهروندان این شهر به شمار می‌آید. عبدالرضا خلیلی، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه برداشت آب بیش از ظرفیت منابع زیرزمینی به خاطر تغییر مشخصات هیدروشیمیایی آب امکان‌پذیر نیست، گفت: با توجه به صنعتی بودن این شهر و جمعیت مهاجران، افزایش نیازهای شهر با منابع تامین آب هم‌خوانی ندارد.

وی تصریح کرد: تعدادی از چاه‌های آب شرب شهر ساوه به کاهش آبدهی رسیده و برای افزایش آبدهی آنها ۶حلقه چاه حفر شده که ۱۴۰لیتر آب در ثانیه ایجاد کرده است. خلیلی گفت: به دلیل عمر بالا و پوسیدگی بخشی از شبکه‌های توزیع آب و کاهش هدر روی، ۵/۵کیلومتر از شبکه توزیع آب در ساوه اصلاح و بازسازی شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم ۲۰کیلومتر دیگر نیز در سال ۸۶ اصلاح و بازسازی می‌شود.

یوسف عرفانی نصب، سرپرست امور آب و فاضلاب ساوه نیز گفت: برای برطرف کردن مشکل کمبود آب ساوه ساخت دو باب مخزن ۵۰۰مترمکعبی در منطقه یحی‌آباد، اجرای خط انتقال آب بین مخازن ۳۰۰۰مکعبی سیدقلی، انتقال آب از سد الغدیر ساوه و طرح تامین آب قم از سرشاخه‌های دز نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در حال اجرا و پیگیری است.