دنیای اقتصاد - شرق استان تهران - محمد فرخی: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از راه‏اندازی ۶۰ بازارچه محصولات صنایع‌دستی در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد. محمدحسن صالحی‏ مرام اظهار امیدواری کرد این طرح با حمایت مسوولان محقق شود.

صالحی‏مرام یکی از مزایای بارز ایجاد بازارچه‏های عرضه محصولات صنایع‌دستی را برخورد فعالان این حوزه با یکدیگر عنوان کرد که می‏تواند به فرصتی برای تبادل نظرات و تجربیات این صنعتگران منجر شود.

کاهش بهای صنایع‌دستی

وی کاهش بهای صنایع‌دستی را دیگر مزیت برتر بازارچه‏های صنایع‌دستی دانست و گفت: بازارچه‏های صنایع‌دستی از طریق مناسب‏سازی قیمت‏های این محصولات کمکی به مصرف‏کنندگان قلمداد می‏شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، فعالان در عرصه تولیدات صنایع‌دستی نیز با افزایش سطح تقاضا از سود بیشتری برخوردار می‏شوند.

مراکز استان‌ها، اولویت نخست

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مراکز استان سراسر کشور را اولویت نخست ایجاد بازارچه‏های صنایع‌دستی اعلام کرد.

صالحی‏مرام گفت: در هدف‏گذاری‏های صورت گرفته ایجاد این مراکز عرضه مستقیم محصولات صنایع‌دستی در مراکز شهرستان‌ها به عنوان گام بعدی تعیین شده است.

صنعت دستی ایرانی با مهر اصالت یونسکو

وی در ادامه گفت: ۱۱۶ اثر از صنایع‌دستی ایران مهر اصالت یونسکو دارد.

صالحی‏مرام گفت: این مهر اصالت نشان‏دهنده مرغوبیت صنایع‌دستی کشورمان است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در حال حاضر این ۱۱۶ اثر، قابلیت ثبت‏شده کشورمان در جوامع بین‏المللی شمرده می‏شود.

تکیه بر اوج

وی ایران را کشور نخست در زمینه صنایع‌دستی جهان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ایران به لحاظ تکثر صنایع‌دستی و کیفیت این محصولات حرف نخست را در جهان می‏زند. معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: مردم به سراغ محصولات خارجی نروند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بهترین کالاهای جهان در زمینه صنایع‌دستی در ایران تولید می‏شود و مرغوبیت، اصلی اساسی مدنظر مصرف‏کنندگان است.