دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای فولادمبارکه ۱۵ هزار شغل به صورت مستقیم در اصفهان ایجاد می‌شود. دکتر سمیعی‌نژاد، مدیرعامل فولاد مبارکه در پنجاه و چهارمین نشست مدیران روابط عمومی‌های استان اصفهان که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، با اعلام مطلب فوق و با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از طرح‌های توسعه ای در دست اجرای شرکت فولاد مبارکه اصفهان تا پایان امسال آماده بهره‌برداری است، گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه ای فولاد مبارکه ۱۵ هزار شغل به صورت مستقیم در اصفهان ایجاد می‌شود که برای رسیدن به این هدف تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار باید همکاری ویژه ای با این شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های توسعه ای برخی از نیازهای زیربنایی باید از سوی دیگر دستگاه‌ها در اختیار این شرکت قرار گیرد که در این زمینه عقب ماندگی‌هایی وجود دارد، افزود: در حال حاضر طرح توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان سه سال از برنامه پیش‌بینی شده عقب افتاده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی طرح‌های توسعه این شرکت به طور مرتب از طریق وزیر صنایع به رییس‌جمهور گزارش می‌شود، افزود: خوشبختانه با گام‌های بلندی که در زمینه پیشرفت صنعت فولاد برداشته شده است کشورمان در ساخت کارخانه‌های فولاد خودکفا شده است. وی شرکت فولادمبارکه را یکی از شرکت‌های زیربنایی توسعه اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت فولاد بومی‌سازی شده و توسط سازندگان داخلی ساخته و نصب می‌شود که با چنین امکاناتی شرکت فولادمبارکه اصفهان به عنوان مهم‌ترین برنامه، «مهندسی معکوس» را که شامل ساخت کامل کارخانه‌های فولاد در کشور می‌باشد در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، دستیابی به تولید ۵/۴۲ میلیون تن فولاد تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور و رسیدن به میزان تولید ۱۰ میلیون تن در سال برای شرکت فولادمبارکه را افق مقابل روی این صنعت در برنامه پنجم عنوان کرد و افزود: با اجرای سه طرح توسعه ای در این شرکت و در صورت حرکت برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۹۲ تولید شرکت تا سقف ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد. وی در ادامه از ساخت نخستین کارخانه گندله‌سازی در صنعت فولاد که با دانش بومی متخصصان داخلی انجام می‌شود در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تمامی مراحل این کارخانه از طراحی تا ساخت در داخل کشور انجام می‌شود که ساخت این کارخانه گام بلندی در پیشرفت صنعت فولاد کشور خواهد بود. دکتر سمیعی‌نژاد با اشاره به اینکه نقشه‌های نخستین کارخانه بومی سازی به زودی توسط وزیر صنایع و معادن در کارخانه فولادمبارکه به امضا رسیده و سپس به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، ادامه داد: با ساخت این کارخانه ایران در صنعت گندله‌سازی بی‌نیاز از کشور‌های خارجی خواهد شد. وی اظهار کرد: زمانی در بخش صنعت فولاد کلیه قطعات از پیچ و مهره گرفته تا قطعات یدکی از کشور‌های خارجی مانند ایتالیا وارد می‌شد، اما امروز با تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی به مرحله‌ای رسیدیم که هم‌اکنون تمام لوازم، تجهیزات و قطعات یدکی صنعت فولاد را در داخل کشور تولید می‌کنیم.