ایجاد بازار روز در مشهد  برای پاسخ به نیاز مردم

دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: شهردار مشهد از ایجاد یک بازار روز از ۴۴ ناحیه شهرداری مشهد برای پاسخ به احتیاجات مردم خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید محمد پژمان در جلسه هم اندیشی اعضای تعاون خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: بخش تعاون‌های مصرف می‌تواند نقش موثری را در سرمایه‌گذاری ایفا کنند؛ از این رو برنامه‌های آینده شهرداری این است که از ۴۴ ناحیه شهرداری مشهد یک بازار روز برای پاسخ به اکثر احتیاجات مردم در اختیار آن‌ها قرار دهد تا از نظر اقتصادی، رفت و آمدهای غیر ضروری و قیمت کالاها باعث صرفه جویی برای مردم باشد و از افزایش ترافیک در شهر نیز جلوگیری شود. شهردار مشهد اظهار کرد: تمام افرادی که در این بازارهای روز صاحب مغازه هستند، هیچ اجاره‌ای به شهرداری نمی‌دهند، بلکه تنها‌ درصدی از فروش آنها به شهرداری تعلق می‌گیرد و در این زمینه تعاون استان نیز از این فرصت برای سرمایه‌گذاری استفاده خواهد کرد.

پژمان در ادامه با تاکید بر این که در حوزه گردشگری هنوز اقدامات بسیار زیادی می‌توان انجام داد، گفت: انجام عملیات در پارک چهل بازه، پارک ربیع، اطراف میدان امام حسین و چالی دره از جمله اقدامات شهرداری در تامین فضاهای گردشگری در مشهد است.وی در ادامه به بوی نامطبوع کارخانه کمپوست مشهد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کارخانه کمپوست به دلیل این که مکان‌یابی مناسبی در مورد آن انجام نشده دارای مشکل مذکور است که با خریداری زمین در جاده میامی این مشکلات در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

پژمان ادامه داد: هم اکنون تنها ۵۰‌ درصد زباله مشهد به این کارخانه برده می‌شود و قرار است که تا پایان امسال هیچ زباله‌ای به این کارخانه حمل نشود. وی افزود: بوی بد این کارخانه مربوط به گازهای متصاعد شده از زباله‌ها است و برای پیشگیری از این بوی بد شبکه وسیعی در محل دفن زباله نصب شده است و با گاز سوزانده شده از این محل، برق تولید می‌شود. شهردار مشهد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات شهرداری مشهد در عرصه میدان شهدا خاطرنشان کرد: بازه‌های عرصه میدان شهدا قابلیت بورس را دارد و در آینده‌ای نزدیک میدان شهدا به عنوان میدانی اجتماعی و یک میدان بزرگ شهری برای استفاده تمام مردم تبدیل می‌شود، زیرا سه خط قطار شهری از آنجا عبور می‌کند. پژمان همچنین درباره بخش شرکتی اتوبوسرانی مشهد نیز افزود: اگر اتوبوسرانی مشهد به شکل شرکتی به فعالیت خود ادامه بدهد در این صورت مشکلات مختلف شهری اتفاق نمی‌افتد و مسائل مختلف کنترل می‌شود. وی ادامه داد: شرکت تعاونی‌ها نیز می‌توانند در اتوبوسرانی سرمایه‌گذاری کنند، زیرا ۷۰‌ درصد اقتصاد شهر خدماتی می‌باشد.