دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از تعمیر ۴۱ شناور از جمله بارج لوله گذار آنت طی ۹ ماه سال جاری توسط شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز خبر داد.

سید سعید ذرهون، با اعلام این خبر گفت: شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز که سال گذشته به صورت مشترک توسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج‌فارس شروع به کار کرده است با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و نیز بهره‌گیری از پتانسیل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب، تلاش گسترده‌ای در زمینه تعمیر انواع شناورها تا سقف ۷۸ هزار تن کرده است.

وی افزود: درهمین حال این شرکت موفق به گسترش بازار داخلی و خارجی این صنعت شده است به طوری که سال گذشته موفق به تعمیر ۵۲ فروند شناور در تناژهای متفاوت شد که از این بین سهم شناورهای خارجی ۸ فروند بود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ایزوایکو در ادامه گفت: در سال جاری نیز تا پایان آذر ماه در تعمیر ۴۱ شناور موفق بوده و ۷فروند شناور دیگر را نیز تحت تعمیر دارد.وی افزود: بارج لوله‌گذار آنت یکی از شناورهای تعمیر شده در این شرکت است که پس از تعمیر موفقیت‌آمیز و بدون تاخیر به آب انداخته شد.

ذرهون خاطرنشان کرد: این شناور با ۶۱ متر طول و ۱۹ متر عرض و آبخور ۵/۲ متری دارای تناژ ناخالص حدود سه هزار تن است و تعمیرات اساسی آن از قبیل سندبلاست، رنگ آمیزی، تعویض ورق، پایپینگ، والو و همچنین تعمیرات الکتریکی از جمله اورهال سوئیچ برد آن تماما توسط کارگران و متخصصین زحمتکش داخلی با موفقیت کامل انجام شد.