اجرای 7‌درصد طرح‌های سفر دوم دولت به مازندران

دستگاه‌های اجرایی مازندران موظف شدند تا ۱۵ مرداد ماه طرح‌هایی را که قابلیت بهره‌برداری در هفته دولت دارند به استانداری ارائه دهند ساری - نظیفه رستمی: معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: مصوبات سفر مسیر توسعه استان را فراهم می‌کند.

سید عیسی ‌هاشمی‌حیدری در جلسه پی‌گیری مصوبات سفر استان مازندران افزود: پیگیری مصوبات سفر از سوی مسوولان‌سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه گام‌های موثری در زمینه اجرایی شدن مصوبات سفر در استان از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی برداشته شد، اظهار کرد: با برگزاری جلسات مکرر برای تسریع در اجرای طرح‌های اولویت دار استان برخی از موانع و مشکلات از طریق تعاملات جمعی مرتفع شد.

هاشمی‌تصریح کرد: پیگیری مصوبات سفر در استان باعث شد تا تفکرات جمعی در بین مسوولان استان نهادینه شود.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه تمام طرح‌های مصوبات سفر باید دارای برنامه زمان‌بندی مدون باشد، یادآور شد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها تابع اعتبار است و با ارائه برنامه زمان‌بندی این اعتبارات به موقع تخصیص می‌یابند.وی خاطرنشان کرد: ۷درصد طرح‌های دور دوم سفر معادل ۱۶ مصوبه در مازندران اجرایی شد و ۴۸درصد طرح‌ها در حال اجرا است که شامل ۱۰۸ مصوبه می‌شود.

هاشمی‌تعداد مصوبات در حال پی‌گیری دور دوم سفر را نیز ۱۰۰ طرح دانست و گفت: دولت نهم طرح‌های نیمه تمام سال‌های گذشته را در اولویت قرار داده است.

وی ساخت بیمارستان شهرستان آمل را برای جذب توریسم مناسب دانست و اظهار کرد: سایت این مرکز درمانی به نوعی طراحی شده است که از زیبایی خاصی برخوردار است و مورد توجه مسافران وتوریسم قرار می‌گیرد.

هاشمی‌افزود: بیمارستان شهرستان چالوس نیز نوعی کارگاه ‌آموزشی تلقی شده و با پیشرفت چشمگیری در حال ساخت است که اگر اعتبارات به لحاظ زمان‌بندی ابلاغ شود تا سال ۹۰ به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری مازندران یادآورشد: ۴طرح بیمارستانی شهرهای آمل، چالوس، قائمشهر و ساری نیز با اعتباری بالغ بر ۵/۱۶‌میلیارد تومان در مازندران در حال اجرا و جزو طرح‌های اولویت دار این استان تلقی می‌شوند.

معاون عمرانی استانداری مازندران تاکید کرد: تا ۱۵ مرداد به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا طرح‌هایی را که قابلیت بهره‌برداری وبعد از آن خدمات‌رسانی به موقع را دارند به معاونت عمرانی استانداری ارائه دهند تا طرح‌های افتتاح هفته دولت مشخص شود.

وی در ادامه جلسه در اجرایی شدن مصوبات سفر به تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: برخی از طرح‌ها باید در مسیری طراحی شوند که دارای طرح اقتصادی باشد و با دارا بودن کیفیت، امنیت کاری را فراهم کند.

هاشمی‌با بیان اینکه اجرایی شدن برخی طرح‌های راه‌و‌ترابری نیازمند آزاد‌سازی است، یادآور شد: وزارت راه برای طرح‌های عمرانی و آزادسازی مسیر باید اعتباراتی را تخصیص دهد و با ارزیابی و تامین اعتبار کار طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه ساخت کمربندی گلوگاه برای استان مازندران مفید است، تصریح کرد: شهرستان گلوگاه مسیر طلاقی سه استان مازندران‌، گلستان و سمنان قرار داد و این کمربندی ۵/۷ کیلومتری مازندران نیازمند آزادسازی برخی از اراضی خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه برخی طرح‌های عمرانی در مسیری قرار گرفته اند که ساخت تعریض و جاده‌سازی بامشکل مواجه است و باعث تخریب تاسیسات فنی استان می‌شود، گفت: این گونه طرح‌ها باید از سوی دستگاه‌های مرتبط پیگیری شود و با ارائه راهکار اقتصادی در جهت توسعه استان گام برداشته شود.

هاشمی‌در ادامه با اشاره به چهار خطه کردن محور بهشهر، بندر امیر‌آباد گفت: این طرح جزو هفت مصوبه‌ای است که باید اجرایی شود.