شهرک تخصصی فولاد در بهشهر ساخته می‌شود

به منظور آشنایی صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی با فعالیت دیگر واحدها، تورهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی مازندران راه‌اندازی شد ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: با انجام موفقیت‌آمیز مطالعات امکان‌سنجی، مکان‌یابی و رعایت شاخص‌های زیست محیطی، شهرک تخصصی فولاد در بهشهر ساخته می‌شود.

مرتضی هاشم‌پور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اعلام خبر فوق افزود: این شهرک تخصصی با امکان سرمایه‌گذاری بالا، بازگشت سرمایه خوب و ایجاد اشتغال مناسب نقش زیادی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی کشور از سال ۶۲ آغاز به کار کردند افزود: در مازندران فعالیت این شهرک‌ها با ۱۰سال تاخیر آغاز شد و در حال حاضر ۲۵ شهرک صنعتی در شهرهای مختلف مازندران وجود دارد.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی مازندران ادامه داد: با وجود این تاخیر ۱۰ ساله، در رتبه‌بندی شهرک‌های صنعتی کشور جایگاه مناسبی داریم و توانسته‌ایم نقش بی‌بدیلی در ارتقای توانمندی‌های استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با مصوبه جدید دولت، ۱۰ ناحیه صنعتی از جهاد کشاورزی تفکیک و در اختیار وزارت صنایع و معادن قرار گرفت افزود: در حال حاضر۳۵ ناحیه و شهرک صنعتی تحت پوشش این سازمان قرار دارد.

هاشم‌پور شهرک‌های صنعتی را بستر توسعه صنایع دانست و گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی توانایی جذب سرمایه‌های سرگردان که عامل ایجاد گرانی، تورم و بیکاری است را خواهد داشت و در کاهش ناهنجاری‌های منطقه تاثیرگذار خواهد بود. وی افزود: با عنایت ویژه دولت در سفر استانی به شهرک‌های صنعتی، وسعت شهر صنعتی بهشهر که در حال حاضر ۶۷واحد صنعتی فعال در آن حضور دارند، از ۸۰هکتار به ۱۸۰هکتار افزایش یافت و با واگذاری آن به صاحبان صنایع، امیدواریم نقش اندکی در ایجاد اشتغال داشته باشیم.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه بهشهر به دلیل قرار گرفتن در حاشیه جاده ترانزیتی، بندر شهید هاشمی‌نژاد و ساحل دریا، موقعیت مناسبی برای استقرار صنایع دارد گفت: در حال مذاکره با صنایع بزرگ و قدیمی بهشهر هستیم تا مقدمات انتقال این واحدها و شرکت‌های بزرگ را به شهرک صنعتی فراهم کنیم.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی مازندران در ادامه از راه‌اندازی تور ‌صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: این تورها به منظور کاهش هزینه حمل‌ونقل، تامین مواد اولیه و آشنایی صنایع استان از فعالیت دیگر واحدها راه‌اندازی شده است.وی تصریح کرد: هنگامی که مواد زاید یک واحد صنعتی می‌تواند مواد اولیه واحد دیگری باشد، بازدید ماهانه از شهرک‌های صنعتی می‌تواند هزینه‌های برخی از این واحدها را در خرید مواد اولیه از دیگر استان‌ها به میزان چشمگیری کاهش دهد. وی خاطرنشان کرد: شناسایی واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل در دستور کار است و امیدواریم با واگذاری تسهیلات مناسب، زمینه فعالیت مجدد و دائمی این واحدهای صنعتی فراهم شود. وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی موفق نیز شناسایی و معرفی خواهند شد، گفت: همه واحدها با مشخصه دقیق و شناسایی عوامل پیشرفت و عارضه‌یابی درخصوص عدم فعالیت یا ارائه راهکارهای مناسب و عوامل دیگر دارای شناسنامه مشخص می‌شوند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در خصوص واحدهای مزاحم و غیرفعال نیز گفت: هیچ‌گونه ملاحظات و بهانه‌ای را از واحدهایی که غرض تولید ندارند و هدف دیگری را در شهرک صنعتی غیر از تولید دنبال می‌کنند، نخواهیم پذیرفت و فضا را برای آنها ناامن خواهیم کرد. وی تصریح کرد: بورس بازی زمین را برای کسانی که به تولید فکر نمی‌کنند پایان خواهیم داد.