«پشمبافی‌آسیا»؛ قطب نساجی خاورمیانه می‌شود

دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ مرجان ضیایی: در شرایط خاصی که پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور به وجود آمد، احتمال افزایش شمار واحدها و صنایع آسیب‌پذیر مطرح شد که ‌این نگرانی با وجود حمایت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده، استمرار یافت. با‌ این وجود در شرایط جدید به وجود آمده برای صنایع کشور برخی واحدهای صنعتی در استان‌ها و مناطق مختلف کشور تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در‌اندیشه بازیابی خود در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی هستند و جهت‌گیری یکساله خود را هماهنگ با توسعه منطقه‌ای و ملی تعریف کرده‌اند.

پشمبافی آسیا در استان کرمان یکی از واحدهای صنعتی است که با وجود توقف چندین ساله فعالیت آن، هم‌اینک برای تبدیل شدن به قطب نساجی خاورمیانه با تکیه بر مدیریت و دانش روز‌ این صنعت، حرکت خود را آغاز کرده است.

مهندس حمید ملکی‌ثانی، مدیرعامل ‌این شرکت در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با اشاره به فراز و نشیب‌های پشت سرگذاشته شده، از پرداخت تمام معوقات و بدهی‌های قبلی شرکت، انجام تعمیرات دوره‌ای ماشین‌آلات و فراهم آمدن شرایط لازم برای رشدیابی و جهش تولید در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: با ‌این هدف علاوه بر تامین شرایط مطلوب برای مجموعه نیروی انسانی شرکت، بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و استفاده از روش‌های تجربی و علمی‌روزآمد در دستور کار قرار گرفته است.

ملکی ثانی اقدام شرکت به دعوت از تجار تهرانی را که مستقیما با خریدار و مصرف‌کننده تولیدات نساجی در ارتباط هستند، برای آگاهی از نیاز بازار و دیدگاه مصرف‌کنندگان حائز اهمیت دانست و افزود: افزایش کیفیت محصولات شرکت از طریق اصلاح فرآیندها و برنامه‌ریزی راهبردی در سال جاری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی اولویت اصلی شرکت را صادرات و حضور جدی در بازار منطقه‌ای و جهانی دانست و تصریح کرد: با تاکید بر کیفیت محصول تولیدی به هدف اصلی مجموعه که معرفی پشمبافی آسیا به عنوان قطب نساجی خاورمیانه است، دست خواهیم یافت و به صورت همزمان در اقتصاد استان کرمان و اقتصاد ملی نیز نقش موثری ‌ایفا خواهیم کرد .

وی یادآور شد: علاوه بر تولید پارچه فاستونی که در حال حاضر با کیفیت مطلوب انجام می‌شود‌، تولید پارچه عبایی نیز در پشمبافی آسیا آغاز شده است که تا اردیبهشت ماه امسال ۳۵۰ هزار متر آن به خارج از کشور صادر خواهد شد.