دنیای اقتصاد- کرمان- مرجان ضیایی: در اولین گردهمایی سرمایه‌گذاری و پیشرفت صنعتی شهرستان رفسنجان که با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان و فرماندار و امام جمعه شهرستان رفسنجان در دانشگاه ولی‌عصر این شهرستان برگزار شد، رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمان گفت: به‌رغم همه تلاش‌های انجام شده، هنوز راه نجاتی برای خروج رفسنجان از اقتصاد تک محصولی ارائه نشده است. محمد عابدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمامی فرآیند‌های طراحی شده در گذشته در مقاطع زمانی مختلف، نهایتا منجر به تاسیس یک یا چند بنگاه اقتصادی شده است، خاطر نشان کرد: چند بنگاه اقتصادی حتی اگر در شرایط آرمانی فعالیت کنند، نمی‌توانند تحول اقتصادی در شهرستان به وجود آورند. عابدی‌نژاد تصریح کرد: برای اینکه کار اقتصادی بتواند عامل تحول وسیع شود باید نقشه راه آن ترسیم شده باشد.

وی با بیان اینکه باید به خوبی منابع مالی با منابع انسانی تلفیق شود، گفت: استفاده حداکثری از نیروهای متخصص و نخبه شهرستان رفسنجان از مهم‌ترین خصوصیات یک سرمایه‌گذار موفق است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمان با اشاره به اینکه باید برای پیشرفت و توسعه اقتصادی رفسنجان و گذر از اقتصاد

تک محصولی کشاورزی با توجه به خشکسالی‌های اخیر چاره‌ای اندیشید، پیشنهاد داد: تاسیس یک شرکت تخصصی هلدینگ (مادر تخصصی ) سرمایه‌گذاری در شهرستان می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مادر یا هلدینگ با هدف اعمال کنترل و مدیریت بر شرکت‌های تابعه بیشترین سهام را در این شرکت‌ها

در اختیار می‌گیرد و به عنوان ستاد فرماندهی، مدیریت اقتصادی می‌کند.

عابدی نژاد، کاهش ریسک و هم افزایی را از مزایای هلدینگ دانست و گفت: شرکت هلدینگ به دلیل استفاده از منابع مالی بین شرکت‌های تابعه در برابر ناملایمات اقتصادی به راحتی متلاشی نمی‌شود.

وی افزود: در صورت درخواست فرمانداران سایر شهرستان‌های استان، سازمان صنایع و معادن آمادگی برگزاری گردهمایی برای تشکیل هلدینگ سرمایه‌گذاری را دارد.

در پایان این گردهمایی با انتخاب ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان به عنوان هیات موسس شرکت هلدینگ، ثبت شد و راه‌اندازی این شرکت در دستور کارقرار گرفت.