پرداخت دورکاری پرستاران «ری»

دنیای اقتصاد - شهرری - روح‌الله حسین‌زاده: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: به‌دلیل تقسیمات کشوری شهرری، پرستاران این شهرستان از حق دورکاری بی‌بهره بودند که طی پیگیری‌های صورت گرفته این مزایا به پرستاران ری تعلق خواهد گرفت. نعمت‌الله ترکی در مراسم معرفی پرستاران نمونه شهرستان ری اظهار کرد: در حوزه تقسیمات کشوری نسبت به موقعیت شهرستان ری برداشت‌های متفاوتی وجود دارد که باعث بروز مشکلاتی برای پرستاران شده است.

وی با توجه به عدم بهره‌مندی پرستاران از مزایای شهرستانی، اظهار کرد: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حق دور کاری از مرکز، همانند آنچه به بقیه شهرستان‌ها پرداخت می‌شود، مربوط به شهرستان ری نیز بشود.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران گفت: با توجه به اینکه اداره‌های شهرستان ری به‌صورت مستقل عمل می‌کنند، می‌توان گفت ری یک شهرستان مستقل است. ترکی کارانه دورکاری را حق قشر زحمت‌کش مجموعه‌های بیمارستانی شهرری دانست و تصریح کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری این کارانه‌ها به پرستان ری پرداخت شود. وی با بیان اینکه سطح رضایتمندی مردم تهران از خدمات پزشکی بهداشتی به ۹۱درصد رسیده است، افزود: این رشد در استان تهران از سرانه کشوری در دولت یازدهم بالاتر است.

ترکی در ادامه از ساخت ۱۵ بیمارستان تخصصی در ۱۶ شهرستان استان تهران خبر داد و افزود: احداث این بیمارستان‌ها از ابتدای سال ۹۵ آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال ۹۶ به نقطه مشخصی در این بیمارستان‌ها برسیم. وی از ابلاغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی بیمارستان فیروزآبادی شهرری و جایگزینی بیمارستان ۷ تیر خبر داد و افزود: این مبلغ از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان ری است که پس از ابلاغ و تبادل موافقت‌نامه مرحله تعیین پیمانکار آن نیز به‌زودی آغاز می‌شود. ترکی با اظهار امیدواری نسبت به تکمیل بیمارستان‌های فیروزآبادی و ۷ تیر تا پایان سال ۹۶، از تخصیص ۸۶ میلیارد ریال برای کمک به پایگاه‌های امداد و نجات شهرری خبر داد.

علیرضا محجوب، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های مجلس برای احقاق حقوق پرستاران گفت: حدود ۷ سال پیش طرحی در مجلس با کمک یکی از نمایندگان پیرامون تعرفه نظام پرستاری به تصویب رسید اما از سوی دولت وقت مورد بی‌توجهی قرار گرفت اما امسال این طرح در برنامه ششم توسعه به‌عنوان یک تکلیف برای دولت گنجانده شد. معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز با تشریح اقدامات دولت یازدهم در ارتقای سطح سلامت مردم به طرح‌های درمانی صورت گرفته در شهرستان ری اشاره کرد و خواستار استقرار سازمان نظام پرستاری در این شهرستان شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ضمن درخواست از مسوولان برای پیگیری حل مشکلات پرستاران گفت: به‌دلیل اینکه ری، منطقه۲۰ تهران است، مزایای شهرستانی به پرستاران ری تعلق نمی‌گیرد. فاطمه تاجیک اظهار کرد: شهرستان ری با وجود اینکه چهار بیمارستان دارد و یک شهرستان مستقل است، حدود ۹۰۰ پرستار این شهرستان از داشتن نظام پرستاری مستقل محروم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرستاران شهرستان‌ها از مزایای بیشتری نسبت به پرستاران استانی برخوردار هستند، ادامه داد: خواسته من از مسوولان این است که نظام مشخصی را برای پرستاران مشخص کنند. در این مراسم از تعداد ۳۰ نفر از پرستاران نمونه شهرستان ری به اسامی حسن صفایی و اعظم معصومی‌فر از بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س)، مریم کشاورز، اعظم حاج کاظمی و محمدرضا قلی‌نژاد از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، لیلی رادمند، زهرا نساجی‌زاده، الهام جعفری، معصومه انارکیان و خدیجه کرامت از مرکز روانپزشکی رازی، لیلا منصوری‌فر، مریم‌السادات موسویان، هنگامه نقدی، علی منوچهری، مریم عابدینی، گلشن ابراهیمی و حمید خدام از بیمارستان آیت‌الله فیروزآبادی، احمدرضا خدایی، ناهید آقاخانی، ساحره محمدزاده، مریم همتی، اعظم کمال‌لو، الهام گنجی‌فر، مهدیه حیدرپور، حمیده اسماعیل‌زاده، نسرین فردوسی، هاجر رمضانپور و گلنار جعفری از بیمارستان شهدای هفتم تیر و مهناز علوی‌زاده و الهام شیرکوند از درمانگاه‌های سازمان تامین اجتماعی شهرستان ری با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.