دنیای اقتصاد- اهواز- نگار نخلی: متاسفانه اکنون در هر جمع چند نفره‌ای حداقل یک نفر پیدا می‌شود که از نحوه خدمات‌رسانی شرکت مخابرات استان خوزستان ناراضی باشد. قطع شدن‌های خطوط تلفن ثابت پس از بارندگی‌ها و سرعت پایین اینترنت تنها بخشی از مسائلی است که ناراحتی و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است. در این زمینه با آرش ۲۷ ساله ساکن محله کمپلو شمالی هم‌صحبت شدم.

آرش از قطعی تلفن ثابت منزلشان پس از آخرین بارندگی می‌گوید: در سال‌های اخیر این چندمین‌بار است که پس از بارندگی تلفن خانه قطع می‌شود و هرچه با شماره رسیدگی به خرابی‌ها تماس گرفتم بی‌فایده بود. ۴ بار به شرکت مخابرات حضوری مراجعه کردم که متاسفانه بعد از گذشت دو هفته هنوز برای حل مشکل اقدامی صورت نگرفته است. وی با اشاره به قطعی اینترنت به واسطه قطع شدن خط تلفن ثابت می‌گوید: در دنیای امروز زندگی بدون اینترنت معنا ندارد؛ اینترنت ابزار کار من است. آرش فرسودگی سیستم‌های مخابراتی را از دلایل قطعی تلفن پس از بارندگی‌ها می‌داند و ادامه می‌دهد: این نحوه سرویس‌دهی به شهروندان اهوازی و نیاز به مراجعات حضوری مکرر برای حل یک مشکل ساده ضعف بزرگی است که قطعا دود آن به چشم مردم می‌رود. هاشم ۳۰ ساله ساکن محله آخر آسفالت اهواز نیز از قطعی تلفن مغازه پس از بارندگی اظهار ناراحتی می‌کند و می‌گوید: سیم و کابل‌های تلفن خانه‌ها بدون هیچ محافظی در معرض بارش باران قرار دارند که همین باعث شد پس از بارندگی تلفن محل کارم قطع و پس از ۳ بار مراجعه حضوری بعد از ۱۲ روز وصل شود. هاشم در ادامه به عدم دریافت قبض‌های کاغذی از سوی شرکت مخابرات در چند ماه اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید: قبضی به دستم نرسیده بود و تنها به‌دلیل مبلغ ناچیز ۱۵ هزار تومان تلفن مغازه را قطع کردند که در زمان استفاده از دستگاه کارتخوان و پس از مراجعه متوجه قطعی به‌دلیل بدهی شدم. این قطعی‌ها و لزوم مراجعه برای پیگیری وقت بسیاری از مردم را تلف می‌کند.

وی می‌گوید: انتظار دارم متناسب با میزان هزینه‌ای که پرداخت می‌کنم از خدمات شرکت مخابرات بهره‌مند شوم. در همین ارتباط با مریم ۲۱ ساله ساکن محله شهرک آغاجری صحبت کردم. وی با انتقاد از سرعت اینترنت می‌گوید: تابستان امسال به تهران رفته بودم سرعت اینترنت مورد استفاده در تهران با اهواز قابل مقایسه نیست. مریم همچنین با اشاره به قطعی‌های مکرر اینترنت در اهواز می‌افزاید: علاوه برسرعت پایین، قطعی‌های گاه و بی‌گاه اینترنت کلافه‌کننده است. به اندازه پولی که پرداخت می‌کنیم خدمات دریافت نمی‌کنیم. در دورانی که به عصر ارتباطات مشهور است و تبادل گسترده اطلاعات و برخورداری از خدمات شهری الکترونیک برای رفع نیازهای روزمره مردم از ضروریات زندگی به‌شمار می‌رود، چنین کمبودهایی در بهره‌مندی از تلفن ثابت، خدمات تلفن همراه و اینترنت آن هم در یکی از جوان‌ترین استان‌های کشور که به تبع آن میزان نیاز به خدمات مخابراتی مطلوب را ضروری‌تر می‌کند قابل‌قبول نیست و توجه بیشتر مسوولان شرکت مخابرات استان را برای حل مشکلات می‌طلبد.