دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: به‌منظور رفع موانع تولید واحدهای پایین‌دستی در استان، نیاز است تا واحدهای بزرگ همچون شرکت‌های نفتی، پتروشیمی، کشت و صنعت و فولادی پشتیبان واحدهای کوچک‌تر باشند و مطالبات آنها را در زمان مقرر پرداخت کنند.

محمدی وکیل اظهار کرد: پیرو ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها به‌منظور اجرا شدن مصوبات کارگروه رونق اقتصادی و تولید در کشور، جلسات کمیته ستاد تسهیل و تامین مالی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد به ریاست استانداران و جلسات کارشناسی آن، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری به‌منظور اقدام و عمل تشکیل می‌شود.

وی افزود: در جلسات کارشناسی، طرح‌های تولیدی پس از بررسی اولیه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا از نظر فنی و مالی مورد بررسی قرار گیرند و پس از آن نیز به کارگروه استانی برای بررسی مجدد به‌منظور رفع موانع تولید و راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد و به ظرفیت رساندن واحدهای فعال ارجاع داده می‌شوند. محمدی وکیل با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ واحد تولیدی در استان در کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۷۳ واحد تولیدی به‌منظور دریافت تسهیلات از سوی بانک پذیرفته و ۳۵ مورد آن به‌دلیل نداشتن توجیه اقتصادی و تولیدی رد شده‌اند. معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اعلام کرد: تاکنون حداقل اعتبارات تعیین‌شده برای اجرای این مصوبات ۴۴۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود تامین مالی در این زمینه بیشتر شود.