توکیو؛ افزایشی، شانگهای؛ کاهشی
گروه بورس جهانی- قیمت طلا و نفت در بورس توکیو با افزایش و در بورس شانگهای با کاهش روبه‌رو شد؛ اما در بورس نیویورک دادوستد این دو محصول روند متفاوتی داشت.
روز گذشته در بازار توکیو نرخ‌های ثبت شده حالت نوسانی داشت؛ به طوری‌که هر گرم طلا در دو سررسید معاملاتی با ۴۰ و ۱۵۰ ین افزایش نرخ روبه‌رو شد.

نقره و پلاتینیوم نیز در همین رینگ با کاهش اندکی مواجه شد. برای پالادیوم دادوستدها تغییری نداشت و معاملات همانند روز قبل صورت گرفت.
گازوئیل نیز هیچ گونه تغییری نداشت و هر کیلو لیتر نفت خام با افزایش ۴۰ دلاری در یکی از دادوستدها همراه شد. نفت سفید برخلاف تکانه‌های مثبت نفت خام در هر یک از سررسیدها جنبه مثبت و منفی گرفت تا روند قیمتی آن نوسان داشته باشد. قیمت پلاستیک هم کاهش داشت.
معامله هر گرم طلا در بورس شانگهای به این صورت بود که در هر دو سررسید تحویل فوریه و مارس سال آینده میلادی کاهش نرخ را تجربه کرد. از سویی آلومینیوم نیز کاهش نرخ داشت. دادوستد مس هم با افزایش بسیار زیاد قیمتی 200 و 270 ینی در هر تن مواجه شد. برخلاف مس، روی کاهش قیمت و دادوستد سیم مفتول نوسان داشت. هر تن میلگرد نیز با افزایش اندکی روبه‌رو بود. نرخ نفت کوره در هریک از سررسیدها با کاهش مواجه و پلاستیک با افزایش روبه‌رو شد.
دادوستد در بازار تجاری نیویورک روند متفاوتی دنبال کرد، براین اساس هر بشکه نفت خام کاهش قیمت اندکی را تجربه کرد و پلاتینیوم و پالادیوم به ترتیب با افزایش و کاهش نرخ روبه‌رو شدند.
دادوستد در بورس کالایی نیویورک با افزایش نرخ مس و طلا و واکنش مثبت معامله گران نسبت به تقاضا برای این دو محصول همراه شد.
از سویی برای نقره دادوستدها کاهش داشت.در بورس شیکاگو معامله ذرت، سویا، روغن سویا و کنجاله سویا با واکنش مثبت مواجه شد؛ اما برخلاف روند مثبت و تقاضای فراوان این محصولات، دادوستد گندم، برنج و جو با اندک کاهش تقاضا و ارزانی محصولات روبه‌رو بود.