گروه بازارپول- دکترحسین محمد پورزرندی رییس هیات‌مدیره بانک شهر در جمع مدیران و اساتید شرکت‌کننده در دومین همایش بافت‌های فرسوده شهر تهران با بیان این مطلب که بانک شهر، بانک شهروند ایرانی است، گفت: بانک شهر تمام توان خود را در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران به‌کار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بانک شهر، پورزرندی افزود: مجموعه بانک شهر و شرکت‌های سرمایه‌گذاری آن در تلاش برای نوسازی بافت‌های فرسوده تاکنون حتی فراتر از حد توان خود سرمایه‌گذاری و به شهروندان خدمت‌رسانی کرده‌اند. وی افزود: بانک شهر در پی تشکیل کنسرسیومی از بانک‌های دیگر کشور‌های اسلامی است، چرا که نوسازی بافت فرسوده شهری یک پروژه عظیم ملی است و یک سازمان یا نهاد به تنهایی قادر به اتمام چنین پروژه عظیمی نیست. وی تاکید کرد که تمام نهادهای اقتصادی و مالی و همچنین دولت و شهرداری و خود مردم تهران باید دست به دست هم دهند تا چنین طرحی به هدف نهایی خود که همان نوسازی کامل بافت‌های فرسوده است، نائل آید.

وی دلایل عدیده فرسوده ماندن بافت‌ها و مشکلات آن را بر مسائل گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی دانست و تاکید کرد:یکی از مشکلات اصلی در این زمینه مشکل اقتصادی و تامین منابع برای چنین پروژه هایی است.وی عنوان کرد که ارزش افزوده ایجاد شده در سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده نسبت به بخش‌های دیگر کمتر است و این امر انگیزه و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران را کاهش داده است. بنابراین باید در سودآوری نوسازی بافت‌های فرسوده از طریق کاهش هزینه‌ها، حذف عوارض، ایجاد تسهیلات ویژه بانکی برای سرمایه‌گذاران، مشارکت در این زمینه را برانگیخت.

ظهور بانک شهر در کیش

همچنین مهندس محبی رییس سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه بانک شهر با اشاره به نقش بانک شهر در عمران و آبادانی کشور گفت: توسعه و توسعه‌یافتگی، ضرورت امروزی است و دولت تصمیم جدی دارد تا بهره‌وری لازم را در واحدهای‌ اقتصادی به وجود آورد و این امر با برنامه‌ریزی و مدیریت روزآمد امکان‌پذیر است. وی با اشاره به اینکه توسعه کلانشهرهای کشور در اثر پی‌ریزی یک زیرساخت اقتصادی سالم و پویا است، افزود: صنعت بیمه و بانک یکی از ارکان اصلی زیرساخت اقتصادی و اجتماعی است. رییس سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ما امروز به وجود بانک شهر در کیش افتخار می‌کنیم و امیدواریم این بانک با استفاده از پتانسیل‌های جدید،خدمات گسترده و جدیدی را پیش روی گردشگران و سرمایه‌گذاران بگشاید.