گروه بورس - مدیرعامل توسعه صنعتی ایران از تحقق ۱۰۱ ریالی EPS این شرکت در ۳ ماهه خبر داد. به گزارش دنیای اقتصاد، محمدحسین طالقانی روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پیش‌بینی سود هر سهم شرکت در سال‌مالی منتهی به پایان شهریور ۹۰، ۱۷۳ ریال بود که در ۳ ماهه ۱۰۱ ریال آن را پوشش داده است که معادل پوشش ۶۰ درصدی است.

وی افزود: برای سال‌مالی ۸۹ شرکت سود ۱۷۱ ریالی پیش‌بینی کرده بود که با سرمایه ۹۰ میلیارد تومانی این سود محقق شد و در صورت‌های مالی تلفیقی هم سود تحقق یافته شرکت ۱۹۳ ریال اعلام شده است.

مدیرعامل «وتوصا» در این نشست خبری از توافق با سرمایه‌گذار حقوقی برای جذب نقدینگی ۴۰۰ میلیارد تومانی به منظور خرید و فروش سهام در بورس تهران سخن گفت. وی گفت: قرار است در پی این مشارکت، «وتوصا» با ۴۰۰ میلیارد تومان به خرید و فروش سهام می‌پردازد و سود حاصل از این دادوستدها بین ما و سرمایه‌گذار ذکر شده تقسیم خواهد شد.

عضو هیات مدیره «وتوصا» خرید سهام صدرا را از اولویت‌های این شرکت سرمایه‌گذاری برشمرد و تاکید کرد: ما در صدرا هم اکنون سهامدار زیر ۱ درصد هستیم، اما با توجه به تحولات مثبت رخ داده در این شرکت پیش‌بینی می‌شود رشد قیمت سهام صدرا در بازار و نهایت کسب بازدهی مناسب است؛ بنابراین به افزایش سهام در این شرکت فکر می‌کنیم، اما خرید بلوکی در دستور کار نیست.

وی افزود: نقدینگی ۴۰۰ میلیارد تومانی، صرف خرید سهام شرکت‌های ارزنده در بورس تهران خواهد شد و سرمایه‌گذاری غیر‌بورسی با آن انجام نمی‌شود.

طالقانی با بیان این که مجمع شرکت در ۱۹ دی ماه جاری برگزار می‌شود، اعلام کرد: در این مجمع پیشنهاد ما تقسیم سود ۱۰۰ ریالی است که با این وصف می‌توان گفت که در یک سال گذشته سهام، نرخ بازدهی ۲۷ درصدی برای سهامداران داشته است. براین اساس، به سهامداران شرکت توصیه می‌شود که با دید سرمایه‌گذاری بلند‌مدت در این شرکت بمانند.