مظفر بقایی

سال ۱۲۸۶- حکومت توسط جارچی‌ها اعلام کرد هر کس در شب تیراندازی کند به حکم وزیر جنگ و مجلس اموالش مصادره و دستش قطع می‌شود. سال ۱۲۹۵-۲۰۰ سرباز هندی و ۳۰۰ نفر از افراد پلیس جنوب تحت فرماندهی سلطان محمدتقی خان عرب با ۵ عراده توپ و مجهز به مسلسل از طرف انگلیسی‌ها برای جنگ با کازرونی‌ها، شیراز را ترک کردند.

سال ۱۳۱۴- علی اکبر اسدی که نماینده مجلس و داماد محمدعلی فروغی بود (از نخست‌وزیران دوره رضاشاه و شاه) سلب مصونیت و بازداشت شد.

سال ۱۳۲۲- نخست‌وزیر اعلامیه صادر و تاکید کرد مجلس چهاردهم در اول بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

سال ۱۳۳۴- سرلشگر حسین آزموده دادستان ارتش ادعانامه خود علیه سیدمجتبی نواب صفوی و ۷ نفر از طرفداران وی را صادر کرد. آزموده اتهام نواب صفوی و ۷ نفر دیگر را توطئه به قصد برهم زدن اساس حکومت و تحریص مردم به مسلح شدن و حمل اسلحه غیرمجاز اعلام کرده بود.

سال ۱۳۴۰- دادگاه تجدیدنظر نظامی به ریاست سرتیپ موسی علیم مروستی و با حضور برخی از اعضای این دادگاه و پس از ۲۰ روز محاکمه و به اتفاق آرا دکتر مظفر بقایی کرمانی را تبرئه کرد.

سال ۱۳۴۲- سرما و یخبندان شدید در اکثر شهرهای ایران موجب کشته شدن ۳۷ نفر در کشور شد.

سال ۱۳۴۴- دولت ایران به ارتش یکم واقع در کرمانشاه و نیروی دریایی جنوب آماده‌باش داد و به تقویت مرز ایران و عراق پرداخت. در این روز اعلام شد در صورت عدم آمادگی عراق برای مذاکره درباره حل‌اختلاف‌های دو کشور، دولت ایران برای حفظ حقوق خود در اروندرود از طریق دیگر اقدام خواهد کرد. عراق در همین روز قانون‌های ضدوبا را در مرزهای ایران لغو کرد.

سال ۱۳۴۶- نزدیک به ۳۰۰ نفر از مردم جنوب تهران در اثر خوردن نان بربری مسموم شدند.

سال ۱۳۴۶- بانک صادرات و واردات آمریکا ۱۰ میلیون دلار به ایران وام داد.

سال ۱۳۴۷- فضانوردان آمریکایی که به کره ماه رفته بودند، پیروزمندانه به زمین نشستند.

سال ۱۳۴۸- شورای وزیران عمران منطقه‌ای در تهران آغاز به کار کرد.

سال ۱۳۴۹- پرویز ثابتی، مقام امنیتی ایران، اسرار دیگری را در زمینه توطئه علیه ایران و مقام‌های ایرانی توسط عوامل تیمور بختیار، تشریح کرد.

سال ۱۳۵۳- قرارداد احداث ۱۴ اسکله در بندر شاپور (بندر امام خمینی ره) امضا شد.

سال ۱۳۵۴- ژنرال حافظ اسد رییس جمهوری سوریه وارد تهران شد.

سال ۱۳۵۷- مردم قزوین پس از برپایی تظاهرات شدید به پادگان نظامی تیپ قزوین حمله کردند و زدوخورد بین آنها آغاز شد و تانک‌ها وارد شهر شده و عده‌ای را کشته و زخمی کردند.

سال ۱۳۵۷- شاپور بختیار از سران جبهه ملی و حزب ایران به توصیه و صلاحدید مقام سپهبد ناصرمقدم رییس ساواک در کاخ نیاوران با شاه ملاقات کرد و شاه به وی تکلیف کرد که نخست‌وزیر شود.