همکاران سیستم- نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۹ تاکنون نحوه تجهیز ادارات و سازمان‌ها به نسل جدید سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سراسر جهان تغییر کرده است. مرکز تحلیلی و تحقیقاتی InformationWeek Analytics گزارشی را با عنوان «بررسی مدیریت دستگاه‌های الکترونیکی کاربران-۲۰۱۱» منتشر کرده و در آن توضیح داده است که برای به‌دست آوردن نتایج مورد نظر در این زمینه، ۵۵۱ متخصص فناوری را بررسی کرده و در پایان دریافته است که از ۲۰۰۹ تاکنون نحوه استفاده از نسل جدید محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شرکت‌ها و سازمان‌ها تغییر کرده است.

تا پیش از سال ۲۰۰۹ میلادی سازمان‌ها ترجیح می‌دادند که کارمندان آنها به رایانه‌های شخصی معمولی دسترسی داشته باشند. این در حالی است که هم‌اکنون آندروید و رایانه‌های لوحی به یکی از اولویت‌های اصلی سازمان‌ها برای خرید تجهیزات جدید تبدیل شده‌اند و در این میان سیستم‌های رایانه‌ای مجازی محبوبیت فراوانی کسب کرده‌اند.

طبق آمار موجود، همچنان ۵۱ درصد سازمان‌ها ترجیح می‌دهند که کارمندان آنها رایانه‌های شخصی رومیزی را برای انجام وظایف روزانه در اختیار داشته باشند.

پس از آن لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند بیشترین محبوبیت را دارند. کارشناسان بر پایه بررسی‌های خود دریافته‌اند ۲۴ درصد شرکت‌ها و سازمان‌ها همچنان بر سازماندهی و برنامه‌ریزی رایانه‌های شخصی رومیزی در سیستم کاری خود تاکید دارند و طی چرخه سه سال گذشته فرآیند خود را در این زمینه تغییر نداده‌اند.

طبق آمار موجود، در سال ۲۰۱۰ میلادی ۴۷ درصد سازمان‌ها در سراسر دنیا از نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات(SaaS) استفاده می‌کرده‌اند. در آوریل ۲۰۱۱ بیش از ۶۰ درصد سازمان‌ها اعلام کردند که ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری (Cloud Computing) را به کار گرفته‌اند که این روند رو به رشد نیز کاملا قابل ملاحظه بوده است.