کفاشیان: در جام ملت‌ها هم نتیجه نگیریم استعفا نمی‌‌کنم

مهرداد بذرپاش و آرش کوشا‌، جدیدترین اسامی مطرح شده ‌برای نشستن روی صندلی علی کفاشیان هستند. به گزارش «خبرآنلاین» رییس سابق سازمان ملی جوانان یکی از کاندیداهای جانشینی کفاشیان؛ رییس فدراسیون فوتبال است. این نام البته بر اساس ادعای یکی از مقام‌های مطلع در فدراسیون فوتبال مطرح شده است و هیچ منبع مشخصی ندارد. بذرپاش که روزگاری تلاش زیادی داشت تا سازمان جوانان و سازمان تربیت بدنی را با هم ادغام کند حالا نامش برای فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود.

همزمان با این اسم، نامی ‌دیگر در محافل ورزشی‌تر دهان به دهان می‌گردد. نام آرش کوشا مدیرعامل باشگاه سایپای کرج که تیمش مدت‌ها است با محمد مایلی کهن در یک سوم پایانی جدول جا خوش کرده است. مدیری که دوران حضورش در فوتبال تنها چند ماه بیشتر از یکسال است. او که البته در این مدت مدام سعی کرده است با سفر به کشورهای اروپایی و بازدید از تمرینات و چارت باشگاه‌هایی چون بارسلونا یا تیم‌های مطرح ترکیه‌ای، دانسته‌های فوتبالی خود را بالاتر ببرد‌.از میان این دو اسم‌، مطرح‌کنندگان نام بذرپاش به دلیل عدم اشراف بر اساسنامه فدراسیون فوتبال نمی‌دانستند که این نام تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد. دلیل این امر را هوشنگ نصیرزاده‌، کارشناس مدیریت فوتبال و عضو شورای تالیف اساسنامه فدراسیون فوتبال تشریح می‌کند: «اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید رییس‌فدراسیون باید یکی از اعضای مجمع باشد که ۱۰ نفر از اعضای صاحب رای او را معرفی کنند.» و این برای مهرداد بذرپاش که عضویت در مجمع فدراسیون فوتبال ندارد یعنی اتفاقی محال‌. حضوری که اگر به هر طریقی رخ دهد‌، حاصلی نخواهد داشت غیر از تفسیر دخالت دولتی در فوتبال که برابر می‌شود با تحریم‌های بین‌المللی برای فوتبال ملی.

گزینه دوم اما عضویت در مجمع فدراسیون فوتبال را دارد. آرش کوشا اگرچه عملکرد مدیریتی کوتاهی دارد که همراه با حضور در پله‌های بالای جدول بوده اما در صورت برگزاری مجمع انتخاب ریاست فدراسیون می‌تواند کاندیدای صندلی ریاست شود. او هم اما برای رسیدن به ریاست باید حداقل تا ۹ ماه دیگر به انتظار بنشیند. چون دو راه بیشتر برای تغییر رییس‌فدراسیون وجود ندارد. اول اینکه رییس‌مستعفی شود و دوم برکناری توسط اعضای مجمع‌. همه اینها البته بسته به این شرط است که سعیدلو تصمیم داشته باشد کفاشیان را عوض کند و جای او افراد دیگری را برای این پست انتخاب کند.

برنامه چهارساله دارم و جایی نمی‌روم

از طرفی رییس‌فدراسیون فوتبال با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد رفتنش از فدراسیون فوتبال مطرح شده است، گفت: اینها شایعاتی است که هر چند وقت یکبار مطرح می‌شود اما من اهل استعفا نیستم و حتی اگر تیم ملی در جام ملت‌ها ناکام باشد بازهم می‌مانم!

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کفاشیان در پایان نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در صورت ناکامی ‌تیم ملی از سمتش استعفا می‌دهد، گفت: هیچ استعفایی در کار نیست و ما در صورت اینکه تیم ملی خدای ناکرده در قطر ناکام شود، باز هم با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال یک ساختار اجرایی دارد که بر اساس آن کارها را پیش می‌برد در این مدت هم تلاش زیاد و سرمایه‌گذاری خوبی در تیم‌های پایه صورت گرفت که قطعا برای آینده فوتبال مفید خواهد بود. ضمن اینکه چهارمی‌تیم امید در آسیا ناکامی ‌نبود.

رییس‌ فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: من امیدوارم تیم بزرگسالان در این دوره نتایج خوبی را کسب کند و با تلاش و جدیتی که به کار بسته‌‌اند آنها بسیار مصمم‌اند که در این دوره به موفقیت دست یابند البته این تیم توانمندی دارد که جزو چهار تیم برتر آسیا قرار بگیرد.

کفاشیان همچنین تاکید کرد: ما پس از جام ملت‌ها در صورت کسب هر نتیجه‌ای برنامه‌ریزی چهار ساله مان را آغاز می‌کنیم و نتایج گذشته که تیم‌های مختلف ملی به دست آوردند برای ما مانند یک تجربه است و از آنها برای موفقیت‌های بعدی استفاده

می‌کنیم.