هشدار آیت‌الله یزدی به اهانت‌کنندگان به مراجع

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با هشدار به اهانت‌کنندگان به مراجع گفت: از مقصود کسانی که رسما به مراجع توهین می‌کنند و درباره موسیقی اظهارنظر می‌نمایند و مکتب ایرانی درست می‌کنند مطلع هستیم. به گزارش ایسنا، آیت‌الله یزدی، پیش از ظهر دیروز، در دیدار فرماندهان گردان‌ها، پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و مسوولان واحدهای تیپ مستقل امام صادق(ع) که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، اظهار کرد: برخی قصد دارند میان روحانیت دو دستگی و اختلاف ایجاد کنند حتی به مراجع عظام نیز چشم طمع دارند؛ ولی خوشبختانه مراجع و روحانیت بیدار، هوشیار و بصیر هستند. یزدی گفت: می‌دانیم مقصود کسانی که رسما به مراجع توهین می‌کنند و درباره موسیقی اظهار نظر می‌نمایند چیست، ما می‌دانیم که چرا شورای ایرانیان مقیم خارج را راه انداختند؛ چون می‌خواستند مکتب ایرانی درست کرده و آن را در مقابل مکتب اسلامی علم کنند. وی تصریح کرد: برخی آن قدر بی‌سواد هستند که می‌گویند پیامبر ایرانی بوده چون قریش همان کوروش است پس پیامبر ایرانی است، ما نمی‌دانیم اصلا قریش چه ربطی به کوروش دارد؟ یزدی بیان کرد: بنده رسما اعلام می‌کنم عنوان اصولگرایی عنوان دین مداری است و اصولگرای واقعی کسی است که حاکمیت نظام و مقدسات اسلامی را پذیرفته و ولایت‌مدار باشد و ولایت فقیه را فصل‌الخطاب بداند؛ چون ولایت فقیه ادامه ولایت پیامبر و امام علی(ع) است و از سوی خدا منصوب می‌شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اوجب واجبات حمایت از نظام است و حجت بر همه ما تمام شده و باید پشتوانه ولایت فقیه باشیم.

نامه آیت‌الله حائری شیرازی به مشایی

در همین حال، آیت الله حائری شیرازی نیز با نگارش نامه‌ای خطاب به اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه شما زیبا بودن موسیقی را دلیل حلیت آن دانسته‌اید، تصریح کرد: حلال و حرام حریم الهی هستند، عقل هابیل نمی‌تواند از حریم الهی حرام و حلال خبر داشته باشد.

حائری شیرازی در نامه خود همچنین آورده است: جناب آقای مشایی ما زیبایی شناس نیستیم وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَائِث چه بسا آنچه ما زیبا می‌دانیم زیبا نباشد و آنچه ما زیبا نمی‌دانیم همان زیبا باشد.