حذف باهنر از کمیسیون تلفیق مجلس

محمدرضا باهنر، رییس کمیسیون تلفیق برنامه پنجم در مجلس، برای بررسی بودجه سال آینده حتی عضو کمیسیون تلفیق هم نخواهد بود.

به گزارش سایت خبری جهان‌نیوز، نایب‌رییس سابق مجلس که عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است و همواره از طرف کمیسیون اجتماعی به کمیسیون تلفیق راه می‌یافت، در انتخابات هفته گذشته این کمیسیون آرای لازم را کسب نکرد و از راهیابی به کمیسیون تلفیق بودجه بازماند. کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه کل کشور مرکب از ۵۰ نماینده است که علاوه بر همه ۲۴ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، هر سال دو نفر از هر یک از ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس برای عضویت در این کمیسیون انتخاب می‌شوند تا لایحه بودجه کل کشور را بررسی کنند.

بر‌اساس این گزارش، انتخاب دو نفر از هر یک از کمیسیون‌ها در دستور کار هفته گذشته کمیسیون‌های مجلس قرار داشت که مرادعلی منصوری‌رضی نماینده رامیان و مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب از سوی کمیسیون اجتماعی برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۰ انتخاب شدند. محمدرضا باهنر هم کاندیدای عضویت در کمیسیون تلفیق بوده، اما تنها سه رای از کمیسیون کسب کرد و از راهیابی به کمیسیون بازماند.

بر‌اساس گزارش سایت جهان نیوز که به علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای تهران وابسته است، حذف باهنر از کمیسیون تلفیق مجلس در حالی صورت گرفت که وی همواره در زمان بررسی لایحه بودجه یا رییس یا نایب رییس این کمیسیون بود.

پس از حذف باهنر از این کمیسیون، برخی از نمایندگان در تلاش بودند تا با توجه به تجربیات باهنر به نوعی زمینه راهیابی وی به کمیسیون تلفیق را فراهم کنند، اما برخی از نمایندگان با مخالفت این اقدام را خلاف آیین‌نامه دانسته و مانع این کار شدند.

یکی از نمایندگان در گفت و گو با جهان‌نیوز گفت: از آنجا که باهنر در جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر نمی شود، اعضای کمیسیون به وی رای ندادند.

بر‌اساس این گزارش، همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس غیر از کمیسیون آموزش و تحقیقات، نمایندگان خود برای عضویت در تلفیق را انتخاب کردند. حسن کامران نماینده اصفهان و حسین نقوی حسینی نماینده ورامین از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران و فرهاد دلق‌پوش نماینده آستارا از سوی کمیسیون اقتصادی، حسن شبانپور نماینده مرودشت و محمد سقایی نماینده استهبان از سوی کمیسیون انرژی، شهاب‌الدین صدر نماینده تهران و امیدوار رضایی نماینده مسجد سلیمان از سوی کمیسیون بهداشت و درمان و علی اصغر زارعی نماینده تهران و عبدالحسین ناصری نماینده گرگان از سوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از جمله نمایندگانی هستند که برای عضویت در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.