گروه بورس - مهتاب رحمتعلی: بالاست بیشترین درصد رشد قیمت فرابورس را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ما مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاس) در نخستین روز حضور خود در فرابورس توانست ۹۸/۴ درصد رشد را تجربه کند.
در همین حال 18میلیون صف خرید برای این سهم تشکیل شد که به نظر می‌رسد دلیل آن عرضه محدود این سهم نباشد.
دیروز ارزش معاملات بالاست در فرابورس معادل ۱۱۹ میلیون ریال بود.
این در حالی است که کل ارزش معاملات فرابورس در روز گذشته بالغ‌بر 91 میلیارد و 313 میلیون ریال بود که با گردش 5 میلیون و 542 هزار سهم به وجود آمد.
بنابراین گزارش لیزینگ ایرانیان نیز پس از بالاست، بیشترین درصد رشد قیمت را در فرابورس تجربه کرد.
«وایران» در روز گذشته شاهد 65 ریال افزایش قیمت برای هر سهم معادل 73/3 درصد بود. بنابراین گزارش 300 هزار صف خرید نیز برای سهام این شرکت تشکیل شد.
ارتباطات سیار ایران نیز با رشد یک هزار و ۹۳ ریالی قیمت از سه درصد رشد برخوردار بود.
بیشترین ارزش معاملات فرابورس همچنان متعلق به همراه اول بود. ارزش معاملات سهام این شرکت در روز گذشته معادل 76 میلیارد و 522 میلیون ریال بود.
براساس این گزارش گواهی مسکن آبان‌ماه، کویرتایر و توسعه شاهد با کاهش قیمت مواجه بودند.
همچنین در بازار سوم فرابورس نیز گواهی سپرده سعدی به ارزش 60 میلیون ریال و گواهی سپرده کشاورزی به ارزش یک هزار و 130 میلیون ریال معامله شد.
دریافت کد معاملاتی سهامداران «سیمان سبزوار»
از سوی دیگر برای 30 هزار نفر سهامدار شرکت سیمان سبزوار کد سهامداری صادر شد. معاون سپرده‌گذاری مرکزی در گفت‌و‌گو با فارس با اعلام این خبر افزود: از حدود 45 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی سیمان سبزوار، تاکنون برای 30 هزار نفر کد سهامداری صادر شده است. حامد سلطانی‌نژاد، ‌در مورد وضعیت اخذ کد سهامداری حدود 45 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی سیمان سبزوار اظهار داشت: بعد از درج نام این شرکت که نخستین شرکت سیمانی حاضر در فرابورس است، لازم بود تا سهامداران آن نسبت به اخذ کد سهامداری از شرکت سپرده‌گذاری اقدام کنند.
وی ادامه داد: تاکنون از حدود ۴۵ هزار سهامدار حقیقی و حقوقی حدود ۳۴ هزار سهامدار این کد را دریافت کرده‌اند.
معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تصریح کرد: این درحالی است که حدود 5 هزار نفر دیگر هم باید نسبت به اخذ این کد اقدام کنند.
ادامه رقابت‌های بلوکی
همچنین به دنبال عرضه دو میلیون سهم معادل دو درصد از سهام شرکت فرابورس ایران به ارزش سه میلیارد و 200 میلیون ریال، با نرخ 6 هزار و 178 ریال و همچنین 5 میلیون 100 هزار سهم معادل 51 درصد سهام شرکت حمل‌و‌نقل ریلی نیرو به نرخ پایانی 6 هزار و 440 ریال در بازار سوم فرابورس، ادامه رقابت برای تصاحب این دو بلوک همچنان ادامه یافت و به روز شنبه 11دی موکول شد. این دو بلوک به ترتیب در 28 آذر با نرخ پایه یک هزار و 600 ریال از سوی سازمان خصوصی‌سازی و 5 دی‌ماه با نرخ پایه 5 هزار و 630 ریال از سوی شرکت سرمایه‌گذاری نیرو عرضه شده بود.