گروه بورس- حجم کل عملیات کانتینرهای ترانشیپی شرکت تایدواتر در بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماه سال ۲۰۱۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۳ درصد افزایش روبه‌رو شد. به گزارش روابط عمومی شرکت تایدواتر، طی ۱۱ ماه سال ۲۰۱۰ میلادی تعداد کل کشتی‌های کانتینری ورودی به بندر شهید رجایی با ۱۳۰ فروند معادل ۱/۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۳۰۶ فروند رسید. بنابر این گزارش تعداد کشتی‌های (لاینر) بزرگ ورودی به ترمینال ۲ بندر شهید رجایی نیز طی این مدت با ۸۶ فروند معادل۳/۳۴ درصد افزایش به ۳۳۷ فروند رسید.

در همین حال حجم کل عملیات کانتینری بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماه سال ۲۰۱۰ با ۹/۱۹ درصد رشد به دو میلیون و ۲۶۹ هزار و ۲۰۴ تی‌ای‌یو کانتینر بالغ شد.

این گزارش نشان می‌دهد افزایش حجم عملیات کانتینرهای ترانشیپی بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۰ به ۲۸۵ هزار و ۱۹۱ تی‌ای‌یو کانتینر رسیده که ضمن افزایش ۱۳ درصدی، سهم ۶/۱۲ درصدی را از کل عملیات کانتینری بندر شهیدرجایی به خود اختصاص داده است. حجم عملیات کانتینرهای ترانزیتی خارجی نیز از بندر شهیدرجایی طی۱۱ ماه سال ۲۰۱۰ در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۰۹ به میزان ۳۷ درصد افزایش نشان داده و به ۳۱۱ هزارو ۴۹۱ تی‌ای‌یو کانتینر رسید.

از سوی دیگر حجم عملیات کانتینرهای وارداتی و منطقه ویژه طی ۱۱ ماه سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۰۹ به میزان ۱۸ درصد افزایش داشته و در پایان ۱۱ ماه سال ۲۰۱۰ به ۶۶۴ هزار و ۹۷ تی‌ای‌یو کانتینر رسید که سهم ۳/۲۹ درصدی از کل عملیات کانتینری بندر شهیدرجایی را در اختیار داشته است. همچنین حجم عملیات کانتینرهای صادراتی طی این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۰۹به میزان ۷۱ درصد افزایش داشته و در پایان ۱۱ ماه به ۲۹۳ هزار و ۳۷۳ تی‌ای‌یو کانتینر رسید. حجم عملیات کانتینرهای ترانزیتی داخلی نیز در این مدت با ۴۴ درصد افزایش به ۸۹ هزار و ۷۹۱ تی‌ای‌یو کانتینر رسید.