شماره روزنامه ۶۰۴۸
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با توجه به شرایطی که در سال‌های گذشته در بازار خودرو به وجود آمده یک حباب قیمتی بزرگ شکل گرفته که برای بعضی خودروها به بیش از ۵۰درصد قیمت نهایی می‌رسد. محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: ما در تمام این سال‌ها بارها اعلام کرده‌ایم مدیریت بازار خودرو به این شکل نه منطقی است و نه اصولی و همینطور که در نتیجه به‌وجود‌آمده می‌بینیم، از شرایط نه مردم راضی هستند و نه خودروسازان. صرفا این فضا منجر به شکل‌گیری دلالی‌هایی شده که حبابی بزرگ را در بازار خودرو به وجود آورده است.
  • معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو در جلسه دیروز هیات وزیران خبر داد.«سیدمحمد حسینی» با اشاره به تصویب پیشنهاد وزارت صمت درباره واردات خودرو در نشست صبح دیروز هیات دولت، خاطرنشان کرد: دولت با موضوع واردات خودرو موافق است.وی درباره جزئیات مصوبه هیات وزیران توضیح داد: دولت آیین‌نامه‌ای درخصوص واردات خودرو تدوین کرده و باید برای تحقق این امر همه‌جانبه‌نگری‌ای صورت گیرد و به طور مثال تاثیری که این موضوع بر قیمت ارز دارد، مشخص شود. معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تصریح کرد: جلسات مختلفی درباره این موضوع با حضور بانک مرکزی، وزارت صمت و معاونت اقتصادی برگزار شد تا همه نظرات خود را بیان کنند و این موضوع نتایج مثبتی برای مردم داشته باشد.
  • به دنبال بحث‌های مطرح‌شده پیرامون عرضه دو محصول ایران‌خودرو (پژو ۲۰۶ و پژو پارس) در بورس کالا، سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه موضوع عرضه این دو محصول پیشنهاد گروه صنعتی ایران‌خودرو برای گام بعدی است و هنوز وزارت صمت موافقت خود با آن را اعلام نکرده است، در رابطه با موضوع تمدید مهلت شناسه‌دار کردن و دریافت کد رهگیری در حوزه قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز شفاف‌سازی کرد.
  • سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی وضعیت ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در نشست دیروز این کمیسیون و انتقاد جدی نمایندگان به وضعیت خودروهای تولید داخل در حضور مدیران دو خودروسازی بزرگ کشور خبر داد.
  • معاون زنجیره تامین سایپاسیتروئن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی ناقص در این شرکت تکمیل و تجاری‌سازی شده است و برای اولین بار طی سال‌های اخیر، خودرو‌های ناقص در شرکت وجود ندارد. مهدی صادقی گفت: بیش از ۲۹هزار دستگاه خودرو تولید و به صورت عبور مستقیم، بدون کسری نیز در چهارماهه ابتدای سال انجام شده که علاوه بر تاثیر مستقیم بر کیفیت محصول نهایی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰درصدی داشته است. وی در رابطه با افزایش رضایتمندی مشتریان حضوری نیز افزود: این شرکت با کاهش زمان انتظار تحویل خودرو به متقاضیان و افزایش ظرفیت در بخش مشتری حضوری توانسته است در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو را به صورت حضوری به مشتریان تحویل دهد. صادقی گفت: امیدواریم روند تولید و جلوگیری از…
  • هفته گذشته بورس تهران، حرکت خود را با روندی صعودی در اوایل هفته آغاز و با روند نزولی از روز دوشنبه تا چهارشنبه به پایان رساند. در آخرین روز بازار طی این هفته، بورس تهران معاملات خود را با اخبار ضد‌و نقیضی که از برجام مخابره می‌شد، شروع کرد. شاخص‌کل با 8‌هزار و 140 واحد کاهش، وارد کانال یک‌‌میلیون و 451‌هزار واحد شد. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با 452 واحد افزایش، به بیش از 399‌هزار واحد رسید. حرکت مخالف شاخص هم‌وزن با شاخص‌کل به دلیل ورود پول به صنایع بزرگ و تاثیرگذار بازار، مانند خودرویی‌ها و بانکی‌ها بود، به‌طوری‌که حجم پول حقیقی بسیاری به واسطه این نمادها، وارد بازار شد. تعداد معاملات روز چهارشنبه حدود 397‌هزار و حجم معاملات، حدود 8‌میلیارد و 600 سهم بود. ارزش معاملات خرد نیز به 2725 میلیارد تومان رسید ‌که بیشترین…
  • عرضه خودرو در بورس‌کالا سوژه اصلی جمع توییتری بورسی‌‌‌‌‌‌‌ها بود. از همان ساعات ابتدایی عرضه‌‌‌‌‌‌‌ خودروها، صفحه‌‌‌‌‌‌‌های فعال در حوزه بورس و فعالان این حوزه در صفحه‌‌‌‌‌‌‌هایشان درباره این اتفاق و پیامدهای آن می‌‌‌‌‌‌‌نوشتند. همزمان با این اتفاق نامه جمعی از سهامداران هم به رئیس سازمان بورس در شبکه‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی منتشر شد. نامه‌‌‌‌‌‌‌ای که آنها نوشته بودند که «با موافقت شورای‌عالی بورس امکان عرضه در بورس‌کالا با قیمت‌های عادلانه که همزمان منافع سهامداران و هم متقاضیان واقعی خرید خودرو رعایت‌شده، مهیا شده!»