شماره روزنامه ۶۱۱۱
|

آرشیو اخبار :

  • ترامپ ناراضی از توافق هسته‌‌ای ایران که در دولت اوباما امضا شد، در سال 2018 با خارج شدن از این توافق، کمپین فشار حداکثری تحریم‌ها را علیه ایران به راه انداخت. تاکنون این تحریم‌ها باعث شده‌اند صادرات نفت ایران از 5/ 2 میلیون بشکه در روز به حدود 200 هزار بشکه در تابستان کاهش یابد. حتی در اوج فشار تحریم‌ها پیش از اجرایی شدن برجام، ایران می‌توانست حدود 1/ 1 میلیون بشکه در روز نفت صادر کند. به گزارش پایگاه خبری «نشنال‌اینترست» آمریکا، تحریم‌های آمریکا سختی‌هایی برای اقتصاد ایران به همراه داشته است.
  • علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی
    ۱- سه اظهار نظر صریح از سوی مقامات عالی آمریکا طی دو ماه گذشته نشان‌دهنده مکشوف شدن حقایقی است که پیش از این ساختار حاکمیت در این کشور شجاعت پذیرش و ابراز آن را نداشته است.
  • سفیر پیشین ایران در افغانستان گفت: اتفاق‌نظرهای بسیار زیادی میان تهران و اسلام‌آباد وجود دارد اما روابط ریاض با غرب می‌تواند میانجیگری عمران‌خان را به بن‌بست بکشاند. به گزارش «ایلنا» ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر پیشین ایران در افغانستان با اشاره به سفر نخست‌وزیر پاکستان به تهران و دیدار با حسن روحانی عنوان کرد: سفر عمران‌خان دومین سفر رسمی او طی یک سال اخیر به تهران بود که دو ماموریت را در بطن خود داشت.
  • ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که امکان گفت‌وگو با ایران نه تنها در حوزه خلیج‌فارس که درخصوص کل منطقه وجود دارد. به گزارش انتخاب، ترکی الفیصل که با سکونت در لندن برای ترمیم وجهه مخدوش شده ریاض در منطقه و جهان رایزنی و لابی می‌کند، در مصاحبه با «بکی اندرسون» خبرنگار سی‌ان‌ان افزود: اگر ایرانی‌ها به‌دنبال ایجاد صلح و امنیت هستند نه‌تنها در حوزه خلیج‌فارس که در کل منطقه امکان بحث و گفت‌وگو وجود دارد.
  • پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی در گزارشی مدعی شد که مشاور امنیت ملی امارات‌متحده‌عربی برای انجام ماموریتی غیرعلنی به ایران آمده است. به گزارش «ایسنا» میدل‌ایست‌آی مدعی شد: یک مقام ارشد امنیتی در امارات‌متحده‌عربی به این پایگاه خبری گفته است که طحنون بن‌‌زائد، مشاور امنیت ملی امارات‌متحده‌عربی و برادر کوچک‌تر ولیعهد این کشور در 48ساعت گذشته برای انجام ماموریتی غیرعلنی با هدف کاهش تنش در خلیج فارس در ایران بوده است.
  • سفیر روسیه در ایران، گفت: درخصوص موضوعات مرتبط با دریای خزر موضع ایران و روسیه به هم نزدیک است؛ اتفاقا طی روزهای آتی نشستی دوجانبه میان ایران و روسیه درخصوص موضوعات مرتبط با دریای خزر در تهران برگزار می‌شود.
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) از حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در یکی از بیمارستان‌های تهران عیادت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در این عیادت، در جریان روند درمان حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی قرار گرفتند و گفتند: وجود جنابعالی برای مردم و حوزه‌های علمیه بسیار بابرکت است و از خداوند متعال سلامتی و عافیت کامل شما را مسالت می‌کنیم. صبح روز گذشته همچنین دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضمن اعلام حضور این مرجع تقلید در بیمارستانی در تهران از مساعد بودن حال ایشان خبر داده بود.
  • اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه تهاتر مطالبات از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (گروه مپنا) به سازمان خصوصی‌سازی را ابلاغ کرد.
  • روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از گرفتار شدن «روح الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد.
  • آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه با بیان اینکه همه جریان‌ها، نهادها، جناح‌ها و تفکرات باید به قانون احترام بگذارند، مخدوش کردن قانون را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: به‌ویژه مسوولان و به‌طور خاص مسوولان اجرای قانون اساسی نباید به نام فراجناحی بودن و انسجام، به‌صورت جناحی و در جهت دوقطبی‌سازی اقدام کنند.