شماره روزنامه ۶۰۴۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • نخستین تامین مالی در نظام بانکی با روش تامین مالی زنجیره‌ای (SCF) توسط بانک صنعت و معدن بر اساس استعلام فاکتور الکترونیک و در قالب تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین‌کنندگان گروه خودروسازی سایپا انجام شد.
  • نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران بیمه ملت با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران شرکت برگزار شد. مدیرعامل بیمه ملت با تاکید بر اینکه در مسیر رشد شرکت با مدیریت ریسک توانسته‌ایم شاهد افزایش پرتفوهای با کیفیت در بیمه ملت باشیم از تحقق بودجه 96درصدی در 9 ماه اول سال خبر داد. در ادامه اسماعیل دلفراز از هدف‌گذاری جدید بیمه ملت در مسیر رسیدن به پرتفوی سه هزار میلیاردی تا پایان سال خبر داد و اعلام کرد: «تولید حق بیمه 9 ماه اول 1400 معادل کل حق بیمه تولیدی سال قبل بوده است و همچنین برابری سهم بیمه‌نامه‌های کشتی با درمان از نقاط قوت بیمه ملت است که در شرایط تحریم، بیمه ملت توانسته در صنعت بیمه برای جذب بیمه‌های کشتی پرقدرت ظاهر شود.»
  • شبکه فروش بیمه یا شبکه توزیع محصولات در هر کشوری نقش اساسی را در فروش هر سازمانی مخصوصا در شرکت‌های بیمه‌ای دارند. مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: توسعه و افزایش کمی و کیفی این شبکه برای شرکت بیمه تعاون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این راستا نیز هزینه‌های فراوانی انجام داده و خواهیم داد.
  • حق بیمه‌ تولیدی شرکت بیمه کوثر در 9 ماهه سال 1400، با 50درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، به مبلغ 4هزار و 165 میلیارد تومان رسید. معاون برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه کوثر اعلام کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰‌، از حق‌بیمه تولیدی و خسارت پرداختی شرکت بیمه کوثر، سهم رشته‌های غیرزندگی به ترتیب ۸۵ و ۸۶درصد و سهم بیمه‌های زندگی به ترتیب ۱۵ و ۱۴درصد بوده است. در این مدت، رشته‌های مهندسی، انرژی، درمان و باربری شرکت بیشترین رشد فروش را نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته، در میان سایر رشته‌ها داشته‌اند. مسعود طاهری‌وسیه‌سری گفت: نسبت خسارت بیمه کوثر در ۹ماهه سال‌جاری 4/ 49درصد بوده است. وی خاطرنشان ‌کرد: خوشبختانه در سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ به نتایج مهمی از جمله صدور مجوز فعالیت بیمه کوثر در منطقه عسلویه، دریافت گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰ نسخه…
  • زهرا مجتهد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو 19 طرح تعریف‌شده برای توسعه را دنبال می‌کند که برای بیش از 40درصد از این طرح‌ها مناقصات متعددی در حال انجام است. برای تامین مالی 19 طرح پیش‌بینی‌شده چادرملو، ترکیبی از روش‌های مالی نظیر افزایش سرمایه و انتشار اوراق و تسهیلات بانکی مدنظر قرار گرفته است.
  • دنیای اقتصاد: هر چند شروع طرح آلومینیوم جنوب در دوران تحریم بود، اما آغاز اصلی آن در زمان گشایش برجام بود. اما پس از شدت‌گیری تحریم‌ها فشار سنگینی به پروژه وارد شد. در واقع پرسنل و همکاران برای به بهره‌برداری رساندن این پروژه سختی بسیاری را شاهد بودند. اما خوشبختانه پروژه به بهره‌برداری رسید و امروز در مرحله تکمیل ظرفیت هستیم.
  • دنیای‌اقتصاد: ذوب‌آهن به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده مقاطع ساختمانی و صنعتی دغدغه ایمنی را دارد. مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان مطلب فوق گفت: از نهادهای نظارتی مثل نظام مهندسی و سازمان استاندارد خواستاریم که نظارت‌های خود را افزایش داده و سخت‌گیری و جرایم سنگین‌تری را برای افزایش ضریب ایمنی در ساخت سازه‌های ساختمانی اعمال کنند تا مصرف‌کننده ضمن رسیدن به ایمنی کافی در سازه مورد نظر با خیال راحت محصولات ساختمانی را خریداری و مصرف کند. نباید اجازه داد که از کم‌اطلاعی بخشی از جامعه سوءاستفاده شود و تولیدات بی‌کیفیت را به آنها عرضه کنند و مواخذه نشوند.
  • مرکز دانشگاهی علمی کاربردی بیمه ایران رویداد شتابی ثبت ایده‌ای برگزار می‌کند. مرکز نوآوری سبا متعلق به مرکز دانشگاهی علمی کاربردی توسعه کسب‌وکار سبا (سرمایه‌گذاری بیمه ایران‌) با اخذ مجوز از دانشگاه علمی کاربردی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «رویداد شتابی ثبت ایده‌ای با محوریت موضوع محصولات نوین بیمه‌ای و ابزارهای فروش» برگزار می‌کند. این رویداد علمی، بیست وهشتم دی ماه امسال برگزار خواهد شد و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند تا بیستم دی‌ماه ۱۴۰۰ نسبت به ارسال ایده‌های خود از طریق آدرس event.ii-uast.ac.ir اقدام کنند. در ضمن از حقوق معنوی ایده‌پردازان از طریق NDA و چاپ کتابچه دیجیتال حمایت خواهد شد. همچنین به برترین ایده‌ها، علاوه بر اعطای تندیس و جوایز نقدی، خدمات مشاوره‌ای و حمایت مالی برای جذب در بازار…
  • دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان به همراه اعضای هیات مدیره شرکت از روند پیشرفت پروژه کارخانه کنسانتره سنگان خواف بازدید کرد. در جریان این بازدید، کسری غفوری و اعضای هیات مدیره با مدیران مجتمع فولاد خراسان، مدیران و کارشناسان «شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» (مستقر در سنگان) و کنسرسیوم ساخت پروژه مجتمع تولید کنسانتره فولاد خراسان تشکیل جلسه دادند تا آخرین وضعیت پروژه، نحوه اجرای برنامه‌های مرتبط با تسریع روند ساخت و مسائل و مشکلات کار از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.
  • دنیای‌اقتصاد: میزان تولید شمش آلومینیوم کشور طی 9ماه سال 1400، از 400 هزار تن گذشت. این رقم 23درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال گذشته است. چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم کشور از ماه فروردین تا پایان آذر امسال، 400 هزار و 481 تن شمش تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 325هزار و 223 تن بود که حاکی از افزایش 23درصدی تولید است. از این میزان، شرکت‌های «ایرالکو» 133 هزار و 832 تن، «سالکو» 127 هزار و 232 تن، «المهدی» 111 هزار و 325 تن و «آلومینای ایران» 28 هزار و 92 تن تولید کردند. شرکت آلومینای ایران طی 9 ماه امسال، 175 هزار و 284 تن پودر آلومینا تولید کرد. میزان تولید مدت مشابه سال 99، حدود 177 هزار و 239 تن بود که حدود یک درصد کاهش یافت. همچنین این شرکت طی 9 ماه 1400، حدود 677 هزار و 604 تن بوکسیت…