شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • شگفتی‌های این فصل از فوتبال اروپا تمامی ندارد. چند ماه پیش شاید هیچکس حتی تصورش را هم نمی‌کرد تیم‌هایی همچون لیون و لایپزیش به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسند، اما حالا این اتفاق رخ داده است.
  • در هفته دوم فصل جدید لیگ بلژیک، شارلوا توانست یک بر صفر اوستنده را شکست بدهد. در این بازی علی قلی‌زاده، وینگر تکنیکی فوتبال ایران فیکس بود و کاوه رضایی از میانه‌های نیمه دوم به ترکیب شارلوا اضافه شد. از قضا تک گل بازی هم حاصل همکاری همین دو نفر بود. قلی‌زاده نفوذ کرد و یک پاس خوب داد تا کاوه رضایی با یک ضربه مطمئن کار را تمام کند. حقیقتا که افسوس می‌خوریم به‌خاطر تعویق مسابقات ملی، امکان استفاده از این بازیکنان آماده وجود ندارد. نکته جالب اینکه بعد از این مسابقه، بازیکنان شارلوا با همان لباس‌ها به خیابان آمدند تا در کنار هوادارانی که دور استادیوم جمع شده بودند، شادی کنند. هی جواد خیابانی می‌گفت مردم بیرون ورزشگاه هستند؛ ما گوش نمی‌دادیم!
  • یک‌سری کلمه فرنگی در فوتبال جا افتاده که هزار سال دیگر هم نمی‌شود اینها را عوض کرد. یعنی شما هر چقدر زحمت بکشید نمی‌توانید به مردم بگویید به‌جای گل بگویند «هدف». فرهنگستان زبان فارسی 6 سال پیش از مجری‌ها و گزارشگران ورزشی خواست به‌جای کرنر بگویند «کنج»، به‌جای لیگ از «تیم‌گان» و به‌جای کاپیتان از «سریار» استفاده کنند. اگر شما در این 6 سال جمعا 6 بار هم این کلمات را شنیده‌اید، به ما هم خبر بدهید تا دور هم جشن بگیریم!
  • فدراسیون فوتبال سوریه درخواست ایران برای برگزاری دیدار تدارکاتی را رد کرد. سایت عربی الکوره خبر داد نبیل معلول، سرمربی تیم‌ملی فوتبال سوریه درخواست فدراسیون ایران برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم‌ملی این کشور را رد کرده است. این تیم ترجیح داده به‌جای ایران با عراق بازی کند.
  • ‌هافبک عراقی پرسپولیس از جدایی قطعی خود در پایان فصل خبر داد. بشار رسن در گفت‌وگو با یک رسانه در کشورش گفت: «پیشنهادهایی از باشگاه‌های یونان و پرتغال به دستم رسیده است. درحال بررسی این پیشنهادها هستم تا بهترین گزینه را برای آینده‌ام انتخاب کنم. مدیربرنامه‌هایم از پیشنهادهای اروپایی به من خبر داد، اما اسامی این باشگاه‌ها را اعلام نکرده است. او در شرایط کنونی درحال مذاکرات اولیه است. همچنین اکنون از چندین باشگاه عربی حاشیه خلیج‌فارس پیشنهاد دارم. قرارداد من با پرسپولیس در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد. تصمیم خودم را گرفتم و منتظر کامل شدن مذاکراتم با باشگاه‌های اروپایی هستم.»
  • یک رسانه سوئدی خبر داد‌هافبک ایرانی آمیان فرانسه در آستانه انتقال به یک تیم انگلیسی قرار دارد. براساس این گزارش، سامان قدوس در آستانه انتقال به باشگاه برنتفورد انگلیس قرار دارد که در لیگ دسته یک این کشور حاضر است. باشگاه لندنی با آمیان مذاکره کرده و به‌نظر می‌رسد قدوس به‌زودی با برنتفورد قرارداد امضا خواهد کرد. آمیان فصل گذشته در لیگ برتر فرانسه حضور داشت ولی در نهایت به‌دلیل ناتمام ماندن لیگ به‌دلیل کرونا به دسته پایین‌تر سقوط کرد.
  • دروازه‌بان سپاهان توانست با بسته نگه داشتن دروازه تیمش برابر شهرخودرو خیال خود را بابت بیشترین کلین‌شیت در این فصل راحت کند. در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر، سپاهان بعد از چند هفته ناکامی توانست در خانه با دو گل شهرخودرو را شکست دهد. به این ترتیب پیام نیازمند نیز موفق شد برای شانزدهمین بار در این فصل دروازه خود را بسته نگه دارد.
  • منچسترسیتی برای سومین فصل متوالی از رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازماند. این درحالی است که گفته می شود از فصل 17-2016 تا 2020، گواردیولا حدود 943 میلیون دلار هزینه خرید بازیکن کرده است! شاگردان پپ گواردیولا که با قرعه نسبتا آسانی در یک چهارم نهایی روبه‌رو شده بودند مقابل لیون ۳ بر یک شکست خوردند. ستاره‌های تیم انگلیسی مانند فصل گذشته فرصت‌ها را از دست دادند و در یک قدمی نیمه‌نهایی حذف را تجربه کردند. موقعیتی که رحیم استرلینگ در این بازی از دست داد، هرگز از یاد هواداران سیتی پاک نخواهد شد و بازیکن انگلیسی خود را به‌خاطر آن نخواهد بخشید. او لحظاتی پیش از به‌ثمر رسیدن گل سوم لیون، دروازه خالی را پیش رو داشت اما ضربه‌اش را به آسمان زد. تصویری از این لحظه توسط gettyimages منتشر شده است. شنبه‌شب بسیاری…
  • پس از برداشته شدن محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دولت انگلیس به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، هواداران فوتبال در این کشور می‌توانند از ماه آینده میلادی در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. در عین حال قوانینی سخت برای ورود به ورزشگاه‌ها وضع خواهد شد تا از شیوع موج دوم این ویروس جلوگیری شود. بر این اساس هفت فرمان برای ورود هواداران به استادیوم‌ها وضع خواهد شد که شامل کاهش ظرفیت ورزشگاه‌ها به 25 درصد از گنجایش، ایجاد سیستم تردد یک طرفه در ورزشگاه‌ها، ممنوعیت شعاردادن به دلیل عدم پخش ذرات خارج شده از دهان، امضای فرم‌هایی از سوی تماشاگران مبنی بر اینکه هیچ‌گونه علائم ابتلا به ویروس کرونا ندارند، فاصله حداقل دو متری روی سکوها، رعایت زمان‌بندی برای ورود هواداران و الزام وجود ایستگاه‌های ضدعفونی در استادیوم‌ها خواهد بود.
  • رئیس‌جمهور فرانسه بعد از راهیابی المپیک لیون و پاری‌سن‌ژرمن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای صدراعظم آلمان پیام فرستاد. تقابل تیم‌های فرانسوی با آلمانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از طریق توییتر برای آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان پیام بفرستد. مکرون نوشت: «در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان سه‌شنبه پاری‌سن‌ژرمن با لایپزیش بازی می‌کند و یک روز بعد لیون با بایرن‌مونیخ مصاف می‌دهد. یک تقابل فرانسه و آلمان، موتورهای اروپا! صدراعظم مرکل حتما سه‌شنبه و چهارشنبه مرا به‌خاطر حمایت از پاری‌سن‌ژرمن و لیون سرزنش نخواهد کرد.»