شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بارسلونا بار دیگر امتیاز از دست داد تا شانس بیشتری برای قهرمانی به رئال‌مادرید بدهد. آبی‌واناری‌ها در هفته سی‌ودوم لالیگا با نتیجه مساوی 2-2 در زمین سلتاویگو متوقف شدند تا رئال در بازی دیشب برابر اسپانیول قعرنشین فرصت سبقت از این تیم را پیدا کند. در بازی بارسا برابر سلتا، لیونل مسی دو پاس گل به لوییس سوارز داد تا با 17 پاس گل، بهترین پاسور لالیگا باشد. با وجود این مسی سه بازی است که موفق به گلزنی نشده. آخرین گل او برابر لگانس به‌ثمر رسید. با آن گل، مجموع گل‌های لئو در دوران بازی‌اش به عدد 699 رسید و الان همه منتظرند او هفتصدمین گل عمرش را بزند، اما به‌ثمر رساندن این گل در بدترین زمان ممکن و در اوج نیاز بارسا به کسب امتیاز طلسم شده است. تیم کاتالان بامداد چهارشنبه یک بازی بسیار دشوار با اتلتیکو مادرید دارد.…
  • بعد از مدت‌ها حرف و حدیث سرانجام آرتور ملو و میرالم پیانیچ بین بارسلونا و یوونتوس معاوضه شدند. بر این اساس ملو دیروز برای انجام تست‌های پزشکی راهی تورین ایتالیا شد و پیانیچ هم به‌طور همزمان در همان شهر، در تست‌های پزشکی بارسلونا شرکت خواهد کرد. در ازای این معاوضه، یوونتوس 10 میلیون یورو اضافه هم به بارسلونا پرداخت خواهد کرد.
  • شنبه‌شب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی انگلیس، منچستریونایتد موفق شد به سختی و در وقت‌های اضافه از سد نوریچ سیتی عبور کند. دیدار دو تیم در 90 دقیقه با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید، اما شیاطین سرخ در دقیقه 118 گل برتری را زدند و به نیمه‌نهایی رسیدند. نکته ویژه این بازی اما انجام شش تعویض توسط سولشایر، سرمربی یونایتد بود؛ آنچه در مسابقات رسمی فوتبال جهان بی‌سابقه بوده است. فیفا به‌خاطر شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا به هر تیم اجازه انجام پنج تعویض در جریان بازی را داده است. فدراسیون فوتبال انگلیس هم قبلا یک تعویض بیشتر در وقت‌های اضافی را مجاز دانسته بود. حالا سرمربی منچستر از همه این تعویض‌ها استفاده کرده تا در این زمینه رکوردشکن شود. در ایتالیا فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت به‌خاطر کرونا، وقت‌های اضافی…
  • پنج‌شنبه‌شب منچسترسیتی در ورزشگاه خانگی‌اش اتحاد، میزبان لیورپول خواهد بود. لیورپول بعد از قهرمانی تاریخی‌اش در لیگ برتر به زمین این رقیب سرسخت خواهد رفت. حالا اما پپ گواردیولا، سرمربی سیتی اعلام کرده بازیکنان تیمش در ابتدای مسابقه برای لیورپول تونل افتخار خواهند زد: «تحسین بازیکنان لیورپول توسط بازیکنان سیتی اقدامی درست و لازم است. ما به احترام قهرمانی لیورپول گارد احترام تشکیل می‌دهیم، چون آنها واقعا شایسته این احترام هستند.»
  • اولین گروه از هواداران فوتبال در برزیل با مجوز شهردار ریو به زودی به‌صورت محدود به ورزشگاه‌ها خواهند رفت. این اتفاق از دو هفته دیگر ممکن خواهد بود. نکته مهم این است که تنها یک‌سوم هواداران از کل ظرفیت ورزشگاه‌ها قادر هستند در مکان‌های ورزشی حضور داشته باشند، به‌طوری که هر یک از آنها حداقل ۴ متر با هم فاصله داشته باشند. همچنین خرید و فروش بلیت فقط می‌تواند به‌صورت آنلاین انجام شود.
  • اسطوره فوتبال صربستان به‌خاطر ابتلا به کرونا درگذشت. طبق گزارش رسانه‌های صربستان، ایلیا پت‌کوویچ در 75‌سالگی براساس ابتلا به این ویروس درگذشت. پت‌کوویچ در جوانی برای تیم‌ملی یوگسلاوی سابق بازی کرد. او دو دوره تیم‌ملی صربستان را هدایت کرد.
  • شورای مشورتی کمیته المپیک آمریکا از کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کرده است قانون ۵۰ منشور المپیک مبنی بر ممنوع بودن هرگونه اعتراض سیاسی، مذهبی، نژادی و... را لغو کند. IOC ادعا می‌کند این امر به منظور محافظت از بی‌طرفی ورزش و جنبش المپیک طراحی شده است، اما شورای مشورتی کمیته المپیک آمریکا می‌گوید ورزشکاران بعد از مرگ فلوید، دیگر ساکت نخواهند ماند. اعتراضات ضدنژادپرستی در پی کشته شدن جورج فلوید سیاه‌پوست در آمریکا، در سراسر جهان گسترش یافته و این باعث شده به قانون ۵۰ منشور المپیک توجه ویژه شود. به همین بهانه اخیرا قانون ممنوعیت زانو زدن ورزشکاران هنگام پخش سرود ملی آمریکا هم لغو شد که این مساله اعتراض شدید ترامپ را به‌دنبال داشت.
  • شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همچنان نقش قدرتمندی در ارتباطات ایرانیان ایفا می‌کنند و در این میان حتی پیام‌رسان تلگرام به‌رغم فیلتر بودن یکی از دو پیام‌رسان محبوب بین مردم است.
  • طبق اعلام شرکت گارتنر، در سال 2020 هزینه‎های فناوری اطلاعات در خاورمیانه 160 میلیارد دلار خواهد بود که افزایش 4/ 2 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین هزینه‎های تجهیزات فنی در حوزه فنی فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سال‌جاری به ترتیب 5/ 28 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است. به عبارت دیگر، هزینه صرف شده برای تجهیزات فنی که در سال 2019 کاهش دو رقمی را تجربه کرده بود در سال 2020 افزایش خواهد یافت، همچنین هزینه‌های تعیین شده کسب‌وکارها برای تجهیزات فنی در سال 2020 از نظر محلی 6/ 3درصد رشد را تجربه خواهد کرد. هزینه‌های مرتبط با توسعه نرم‎افزارها در نهادها و سازمان‌ها همچنان به رشد خود ادامه داده و در سال 2020 دو رقمی خواهد شد. انتظار می‌رود این روند با حرکت سازمان‌های بیشتری به سوی محصولات و خدمات ابری تا سه…
  • طبق تحلیل‌های کارشناسان تحریم تبلیغاتی فیس‌بوک، ۷۶ میلیون دلار به آن خسارت زده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، بایکوت تبلیغات فیس‌بوک از سوی شرکت‌ها احتمالا ۷۶ میلیون دلار به این شبکه اجتماعی خسارت وارد کرد. این درحالی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز تصمیم به تحریم فیس‌بوک گرفته‌اند تا اعتراض خود را نسبت به قوانین ضعیف آن علیه نفرت‌پراکنی نشان دهند.