شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • پنتاگون آزمایش فناوری امواج مایکروویو قدرتمندی را تکمیل کرده که قادر به از کار انداختن همزمان چند پهپاد است. به نوشته نشریه «دفنس وان» این نخستین‌بار نیست که پنتاگون فناوری مذکور را آزمایش می‌کند. سازمان مذکور در بهار و پاییز سال گذشته نیز دو آزمایش دیگر انجام داد. جدیدترین آزمایش سیستم نیز طی هفته‌ای از ۴ آوریل در ایالت آریزونا آمریکا انجام شده است.مایکل دیجنارو رهبر تیم آزمایشی در دفتر مذکور در یک کنفرانس خبری گفت: ما در هفته اول آزمایش روی امواج مایکروویو پر قدرت و شیوه انتشار آنها تمرکز کردیم. ما مشغول بررسی طیفی برای به دام انداختن هدف‌هایی بودیم که وارد محدوده می‌شدند و همچنین درباره مدت زمان لازم برای راندن یا شکست دادن هدف نیز تحقیق کردیم. به گفته او سیستم اپیروس توانست وظایف محول‌شده را با موفقیت…
  • نويسندگان: Henning Piezunka, Vikas Aggrawal مترجم: مريم رضايي منبع: Insead Knowledge
    آیا این موقعیت برای شما آشنا نیست؟ در یک جلسه نشسته‌‌اید و به همراه همکارانتان با انرژی کامل صحبت می‌کنید که چطور یک چالش یا مساله مهم را مدیریت کنید. ایده‌ها و پیشنهادها آنقدر سریع مطرح می‌شوند که فردی که قرار است برای صورت‌جلسه نت‌‌برداری کند، دائما عقب می‌‌ماند. ناگهان یک صدای جدید شنیده می‌شود؛ صدایی متعلق به فردی که معمولا در جلسات این‌چنینی صحبتی نمی‌کرد. انگار یکی از صندلی‌‌های موجود در اتاق کنفرانس به صدا درآمده است. گروه ساکت می‌شود و توجه‌ها به سمت این فرد جلب می‌شود. همه منتظر یک اتفاق ویژه هستند.
  • مترجم: علی پورقاسمی منبع: Forbes
    فرقی نمی‌کند که شرکت‌ها به تنوع بخشیدن به نقش‌های مدیریت نیاز داشته باشند، یا تسهیل جست‌وجوی طولانی استعدادها، به پیاده‌سازی روشی بهتر برای بررسی ساعات اضافه کاری کارکنان یا کاهش بودجه تبلیغاتی، هیچ‌کدام از این هدف‌ها کوچک نیستند و این جاست که تحلیل داده‌ها می‌تواند سودمند باشد.
  • قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی بورس‌کالا در عموم گریدهای این محصولات، تحت‌تاثیر افت محسوس نرخ جهانی، قرمزپوش شد.
  • گواهی سپرده کالایی آرام‌آرام جای خود را در بین ابزارهای مالی باز می‌کند؛ آن‌‌‌هم در شرایطی که این بار حامل‌‌‌های انرژی بستری برای تعریف این اوراق در نظر گرفته شده‌اند. این در حالی است که فرآیند تعریف گواهی سپرده روی حامل‌‌‌های انرژی همچون نفت‌خام، فرآورده‌‌‌ها یا میعامات و حتی گاز طبیعی تفاوت عمیقی با کالاهای مرسوم صنعتی دارد؛ تا جایی که می‌‌‌توان از موجودی در حال حرکت در خطوط لوله به‌عنوان بستری برای تعریف گواهی سپرده بهره برد. این مطلب به این معنی است که برای ترسیم قراردادهای گواهی روی حامل‌‌‌های انرژی حتی به موجودی انبار نیاز نداریم و وجود حامل‌‌‌های انرژی در خطوط لوله کافی است.
  • آلومینیوم در بورس فلزات لندن در پایان هفته دوم ماه مه یعنی روز جمعه سیزدهم این‌ماه، با نرخ 2‌هزار و 723دلار به‌‌‌ازای هر تن در معاملات فروش نقدی و تحویل فوری مورد معامله قرار گرفت که این رقم نسبت به رکورد قیمتی این فلز که در هفتم ماه مارس و متاثر از تبعات جنگ روسیه و اوکراین رقم خورد، ‌هزار و 261دلار در هر تن معادل 5/ 31درصد افت داشت.
  • معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: موضوع تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با‌ارزش روستایی کشور شکل جدیدی به خود گرفت.
  • رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان مازندران گفت: در فروردین سال جاری ۹۴ هزار و ۹۶۳ تن کالا از بنادر استان وارد کشور شد. محمد باکری افزود: در مدت یادشده عمده‌‌‌‌ترین بخش کالاهای وارداتی، جو و ذرت دامی، گندم و چوب بوده است. رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی مازندران همچنین اعلام کرد: در مدت یک ماه امسال بیش از ۵۹ هزار تن کالا از مبدأ مازندران به کشورهای اطراف صادر شد که بیشتر آن سیمان، فرآورده‌های لبنی، چوب و اشیای چوبی و زغال چوب بوده است. باکری میزان ترانزیت کالا طی این مدت را بیش از ۲۳ هزار تن دانست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است. وی افزود: در مدت یاد شده از میان بنادر استان، بندرامیرآباد فعال‌ترین بندر از این نظر است.
  • مدیرکل آموزش‌‌وپرورش استان همدان گفت: دریافت نیرو از ادارات دیگر در آموزش‌‌وپرورش به دلیل کمبود نیرو، در دستور کار قرار گرفته است.