شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال تاکید کرد مجتبی جباری هنوز از این باشگاه اخراج نشده است.
  • زمین چمن فولادشهر اصفهان زیر کشت رفته تا تیم فوتبال ذوب‌آهن نتواند ادامه بازی‌های خانگی‌اش در لیگ برتر را در این ورزشگاه برگزار کند. در این شرایط مدیر‌عامل این باشگاه از رفتن ذوب‌آهن به قم و برگزاری بازی‌های خود در این شهر خبر داده بود اما مسوولان سیاسی و ورزشی استان اصفهان با خروج ذوب‌آهن از این استان برای میزبانی در لیگ برتر مخالفت کردند. این باشگاه که مکاتباتی را با مدیران باشگاه سپاهان برای بازی در نقش جهان داشت به‌دلیل مبلغ اجاره بسیار بالای آن حاضر به میزبانی از تیم‌های لیگ برتری در این استادیوم نشد. قرار است جلسه مشترکی بین مدیران ذوب‌آهن و سپاهان و همچنین هیات فوتبال استان اصفهان ظرف چند روز آینده برگزار شود تا تکلیف این موضوع را مشخص کنند.
  • رئیس فدراسیون کشتی بار دیگر در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت‌نام خواهد کرد. در جلسه اخیر روسای هیات‌های کشتی سراسر کشور، از رسول خادم خواسته شد بار دیگر در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت‌نام کند. رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با «ایسنا» با تایید این خبر گفت: «بسیاری از اهالی کشتی و کارشناسان اصرار دارند خادم بار دیگر در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کند تا برنامه‌های خود را برای رشد و پیشرفت کشتی کشور و جایگاه ایران در اتحادیه جهانی کشتی و سایر نهادهای بین‌المللی پیگیری کند. بر همین اساس خادم به‌طور حتم قصد دارد در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کند.» ریاست 4 ساله خادم بر فدراسیون کشتی 14 دی ماه سال جاری به پایان می‌رسد.
  • تیم‌ملی فوتبال ایتالیا با قبول تساوی خانگی یک - یک برابر مقدونیه در دور ماقبل پایانی مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در قاره اروپا، آخرین کورسوی امیدش برای صعود مستقیم به جام‌جهانی را از دست داد. کاپیتان آتزوری اعتراف کرد که تیم‌ملی کشورش مشکل روانی دارد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، جان لوئیجی بوفون گفت: «مقابل مقدونیه بازی مهیجی ارائه نکردیم و شاید نگران‌کننده‌ترین جنبه آن این بود که برخلاف بازی‌های‌مان در این تورنمنت در سال قبل، انگیزه نداشتیم. باخت (3 بر صفر) در خانه اسپانیا به اعتماد به نفس ما ضربه زد و به ما فهماند اینکه تصور می‌کردیم سطح‌مان از چیزی که واقعا هستیم بالاتر است، اشتباه بوده است. تیم‌ملی ایتالیا نیازمند وارد آمدن یک شوک برای تغییر است. برخی از ما از جمله خود من، باید مسوولیت‌پذیرتر باشیم. ما…
  • ‌اسپانیا جمعه شب با پیروزی ۳برصفر برابر آلبانی به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد. در این دیدار مدافع ‌اسپانیایی در کانون توجه بود. به‌ گزارش ‌«ایسنا» جرارد پیکه به‌خاطر رای دادن به استقلال کاتالونیا و اظهاراتش با خشم هواداران این کشور روبه‌رو شده بود و در تمرینات تیم‌ملی علاوه بر اینکه هو شد، به او توهین نیز شد و هواداران خواستار جدایی‌اش از تیم‌ملی شدند. زمانی که نام ۱۱ بازیکن اصلی در ورزشگاه اعلام شد، همه بازیکنان با تشویق روبه‌رو شدند به جز مدافع کاتالانی. زمانی که نام پیکه شنیده شد صدای سوت‌های اعتراض زیادی شنیده شد و هنگامی که پیکه نخستین ضربات را به توپ زد با سوت‌های اعتراض‌آمیز روبه‌رو شد. این درحالی بود که سوت‌های اعتراض‌آمیز هواداران تا پایان نیمه نخست شنیده می‌شد.
  • مهاجم برزیلی از یوفا خواسته بود که بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا اخراج شود. نیمار اواخر ماه ژوئیه از بارسلونا خارج شد و سپس نزدیک به دو هفته‌ هواداران، مدیران، مربیان و هم تیمی‌هایش را منتظر گذاشت تا درباره آینده‌اش تصمیم‌گیری کند. پدر نیمار به‌عنوان وکیلش خواستار ۲۶ میلیون یورو از بارسلونا شد اما آبی‌اناری‌ها به هیچ‌وجه نمی‌خواستند این پول را به او هدیه بدهند. پس از این اتفاق نیمار توسط وکلایش تصمیم گرفت از باشگاه بارسلونا به یوفا شکایت کند تا تیم کاتالانی از لیگ قهرمانان اروپا اخراج شود اما یوفا چنین خواسته‌ای را نادیده گرفت و مسوولان یوفا اعلام کردند که این موضوع اهمیتی ندارد. در نهایت بارسلونا پیروز این قضیه شد.
  • دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، دو دخترش را به دزدی از اموالش متهم کرده است. به گزارش ورزش سه، سرمربی تیم فجیره در لیگ امارات از وکیل خود درخواست کرده که اقدامات قانونی را علیه دالما، دختر 30 ساله و جیانیا، دختر 28 ساله‌اش شروع کند. مارادونا معتقد است که دو دخترش، 45/ 1 میلیون پوند از او دزدی کرده و این رقم را به بانکی در اروگوئه منتقل کرده‌اند. همچنین مارادونا، همسر سابقش، کلادیا ویلافان را متهم اصلی این دزدی می‌داند و معتقد است که او پشت تمام این قضایاست. این اولین درگیری بین مارادونا و همسر سابقش نیست. او در سال 2015 نیز همسرش را به‌دزدی 8/ 6 میلیون پوندی متهم کرده بود.
  • سرمربی تیم‌ملی فوتبال کلمبیا از توصیه خود به خامس رودریگس بعد از اخراج آنچلوتی سخن به میان آورد. پکرمن گفت: «من بعد از اخراج آنچلوتی با خامس صحبت کردم. او به‌خاطر آنچلوتی راهی بایرن‌مونیخ شد اما توصیه من به این بازیکن بزرگ این بود که در بایرن‌مونیخ به تلاش خود ادامه‌ دهد و ناامید نشود. به رودریگس گفتم که در تیم بزرگی بازی می‌کند و اگر می‌خواهد در ترکیب اصلی قرار گیرد باید سخت تلاش کند. من از اخراج آنچلوتی غافلگیر نشدم چراکه بایرن‌مونیخ در فصل جاری مشکلات زیادی داشت و هر مربی اگر می‌خواهد اخراج نشود باید نتایج خوبی کسب کند.»
  • یکی از مباحث مطرح شده اخیر در حوزه گردشگری، «مثل یک بومی سفر کردن» است. تجربه سفر و مواجهه با یک منطقه به‌مثابه افراد محلی آن منطقه، در نقطه مقابل سفر به‌همراه تورهای گردشگری و آژانس‌های مسافرتی معرفی می‌شود. به‌باور کسانی که با این منطق سفر می‌کنند، چنین تجربه‌ای به‌مراتب عمیق‌تر و به‌واقعیت نزدیک‌تر است و گردشگر را از دام صرف هزینه‌های اضافی و هنگفت می‌رهاند و در عوض امکان دادوستد اقتصادی مستقیم میان گردشگران و مردم بومی را فراهم می‌کند. هفته‌نامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در شماره‌ اخیر خود گوشه‌چشمی به این منطق سفر داشته و با بررسی امکان بومی سفر کردن در چند کشور، تجربه‌ای جهانی را در این حوزه به اشتراک گذاشته است. این نشریه، در این شماره خود مقاصدی را در 6 کشور نام برده که در میان خانواده‌ها و مردم آن…
  • «تعهد به توسعه پایدار گردشگری از سوی تمام ذی‌نفعان گردشگری»، «گردشگران آگاه‌تر به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه میزبان»، «توانمند بودن جامعه میزبان از حیث برنامه‌ریزی، ساماندهی و بازاریابی»، «تبدیل شدن ایران به یکی از 10 مقصد گردشگرپذیر دنیا به مدت 5 سال متوالی»، «توجه بیشتر به محیط زیست و منابع طبیعی»، «فراهم بودن امکانات و فعالیت‌های بیشتر برای افرادی با ناتوانی‌های جسمی» و «تغییر و تحول در مسیر تسهیل‌ سفر از جمله رفع محدودیت‌های ویزا» 7 آینده مطلوب گردشگری است که در گزارش اخیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، آینده‌ای کانون اصلی توجه و ایده‌آل گردشگری امروز است که از مرزهای پیش‌پا افتاده فردی خود فاصله گرفته و به یک بستر اجتماعی قدرتمند تبدیل شود؛ بستری که…