شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • خبرگزاری مهر: یک شرکت سوئدی سیستمی هوشمند متشکل از سه بخش برای موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوترسواران ساخته است. این سیستم علاوه بر ردیابی کاربر تماس‌های وارده و سرعت غیر مجاز را نیز هشدار می‌دهد. شرکت سوئدی LIVI Technology گجت‌هایی برای هوشمندسازی دوچرخه، موتورسیکلت و اسکوتر ساخته که کار با آنها ساده باشد. این سیستم GObyLIVI نام گرفته است. GObyLIVI شامل سه بخش است؛ یک ماژول GOMINI که روی دسته موتورسیکلت سوار می‌شود، بخش وایرلسGOHEADSET و یک کلاه ایمنی GOHELMET. بخش GOMINI به وسیله بلوتوث به تلفن هوشمند کاربر متصل می‌شود.

  • لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و رئال‌مادرید توانست مقتدرانه عنوان قهرمانی را به‌دست آورد و برای دوازدهمین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی را بالای سر برد. پس از پایان این بازی‌ها، فرانس فوتبال یازده بازیکن برتر لیگ قهرمانان اروپا را معرفی کرد که در فهرست این مجله سرشناس فرانسوی یک غافلگیری بزرگ به چشم می‌خورد و آن نبود نام لیونل مسی است که نشان می‌دهد این ستاره آرژانتینی شانس بسیار کمی برای کسب توپ طلا ۲۰۱۷ دارد. در حالی نام مسی در ترکیب بهترین‌های فرانس فوتبال به چشم نمی‌خورد که این بازیکن آرژانتینی توانست یازده گل به ثمر برساند و تا قبل از بازی فینال در صدر جدول بهترین گلزنان جای داشت اما دو گل کریستیانو رونالدو باعث شد تا او در رده دوم بهترین گلزنان جای گیرد.

  • ایسنا نوشت: یک مقام مسوول در وزارت اطلاعات خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی‌بر پلمب نمازخانه اهل سنت در یافت‌آباد را تکذیب و اعلام کرد: این وزارتخانه هیچ دخالتی در موضوع نمازخانه نداشته است. این مقام امنیتی تاکید کرد: این وزارتخانه به‌دنبال پیگیری و برخورد قانونی با منتسب‌کنندگان این اقدام و نیز خبر آن به وزارت اطلاعات است.

    .
  • آلبوم موسیقی «از نهان تا بیکران» به آهنگسازی و نوازندگی نیلوفر محبی در قالب هشت قطعه موسیقایی بی‌کلام در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. اولین آلبوم رسمی این نوازنده ویولن که طرح آن برپایه تک نوازی ویولن توسط خودش آهنگ‌سازی، تنظیم و اجرا شده است، در فضایی با تکنیک الکترونیک پاپ است که کاملا متفاوت با رشته تحصیلی وی و مغایر با ژانر موسیقی است که در تمام این سال‌ها در آن فعالیت کرده بود، به همین دلیل انتشار این اثر تجربه جدیدی برای اوست. «آبی نهان»، «تهران مورد»، «نیلی»، «چوپی» و «بیکران» به آهنگ‌سازی و تنظیم نیلوفر محبی و «مستور» به آهنگ‌سازی و تنظیم سیدبهنام ابطحی، «لیبرتانگو» به آهنگ‌سازی آستورپیاتزولا و تنظیم نیلفور محبی و «زمزمه با او» به آهنگ‌سازی نیلوفر محبی و تنظیم میثم مروستی آثاری هستند که در این…

  • خبرگزاری فارس: شرکت اینتل رایانه کوچکی را طراحی کرده که از امکانات کامل برخوردار است و می‌توانید آن را مانند یک کارت کوچک در کیف جیبی‌تان قرار دهید. این کارت از نظر ظاهر و ضخامت تفاوتی با کارت‌های اعتباری و بانکی ندارد و قرار است عرضه آن به بازار از مرداد ماه آغاز شود. اینتل با شرکت‌های مختلفی مذاکره کرده تا محصولات سازگار با این رایانه فوق کوچک هم طراحی شده در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. این رایانه در طیف گسترده‌ای از محصولات الکترونیکی قابل نصب است که از جمله آنها می‌توان به نشانگرهای دیجیتال، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی، تلویزیون‌های هوشمند، رایانه‌های مختلف و.

  • عاملان حادثه تلخی که در شب فینال لیگ قهرمانان اروپا در تورین رقم خورد، دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، گزارش‌ها حاکی از آن است که شوخی احمقانه دو تن از هواداران جوان یوونتوس در میان جمعیتی که شنبه‌شب در یکی از میادین شهر تورین مشغول تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا بودند، مسبب ازدحامی بود که شکل گرفت و به موجب آن گروه زیادی از هواداران زیر دست و پا ماندند و زخمی شدند. ظاهرا این دو هوادار درست لحظاتی پس از گل سوم رئال‌مادرید، بعد از صدای انفجاری که در نزدیکی میدان سن‌کارلوی تورین به گوش می‌رسد، به شوخی فریاد می‌زنند که «بمب‌گذاری انتحاری» و موجی از وحشت را در میان 20 هزار هوادار حاضر در محل به‌وجود می‌آورند که نتیجه آن ازدحام و تلاش آنها برای فرار است.

  • ایسنا نوشت: محمدرضا مهرشاد، وکیل‌مدافع حمید فلاح هروی، متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از محاکمه موکلش و دیگر متهم این پرونده در تیرماه سال‌جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داد.

    .
  • تابلوی نقاشی از «جکسون پولاک» به قیمت ۱۵ میلیون دلار به فروش گذاشته می‌شود. به گزارش «ایسنا»، یکی از نادرترین نقاشی‌های «جکسون پولاک» که مدت‌ها از آن خبری در دست نبود، به‌زودی در آریزونای آمریکا چوب حراج می‌خورد. این نقاشی ۲۲ در ۳۲ اینچی، یکی از آثار «جکسون» است که در نیمه قرن بیستم خلق شده و قیمت تخمینی آن ۱۵میلیون دلار پیش‌بینی شده است. حراجی که این نقاشی در آن عرضه می‌شود، روز ۲۰ ژوئن برگزار می‌شود. نقاشی «پولاک» که به سبک معروف این هنرمند کشیده شده، یک روز پیش از حراج در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

  • خبرگزاری مهر: با افزایش ۱۰۰ گیگابیت به ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل، ظرفیت پهنای باند اینترنت در کشور به ۷۴۳گیگابیت برثانیه رسید. دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت ارتباطات داخلی کشور را براساس شاخص‌های زیرساخت ارتباطی تا پایان سال ۹۵ منتشر کرد. برمبنای این گزارش، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل کشور تا پایان سال ۹۵ به ۷۴۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این درحالی است که تا پایان شهریورماه سال ۹۵ میزان پهنای باند اینترنت کشور ۶۴۳ گیگابیت بر ثانیه گزارش شده بود.

  • پس از قطع ارتباط 4 کشور عربی با قطر این بحران به ورزش کشیده شد و باشگاه الاهلی عربستان قراردادش را با هواپیمایی قطر فسخ کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آنکه عربستان، مصر، امارات و بحرین روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند این موج به ورزش نیز کشیده شد و باشگاه پادشاهی الاهلی عربستان قرارداد تازه خود را با خطوط هواپیمایی قطر فسخ کرد. قرارداد این باشگاه عربستانی با خطوط هواپیمایی قطر ماه گذشته بسته شده بود. مدت این قرارداد 3 ساله بود و طبق آن اسپانسر قطری موظف بود هر سال 56 میلیون ریال عربستان به باشگاه الاهلی پرداخت کند.