شماره روزنامه ۶۰۳۹
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • تردیدها در مورد آینده آقای گل لیگ پانزدهم همچنان ادامه دارد. دیروز وکیل مهدی طارمی متنی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ممکن است این بازیکن پرسپولیسی بماند. صمد ابراهیمی با انتشار پستی در اینستاگرامش تاکید کرده است اگر یونانی‌ها تا امروز پول طارمی را ندهند، پیش‌قراردادشان فسخ می‌شود و آن وقت انتخاب اول او پرسپولیس است!

    .
  • العربیه/ الجزیره: فرانسوا دلاتر، نماینده فرانسه که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد،‌ با استقبال از پیروزی‌های ارتش عراق بر داعش در فلوجه تاکید کرد: دولت عراق باید مانع از ارتکاب هرگونه تهدید یا حرکت انتقام‌جویانه علیه غیرنظامیان فلوجه از سوی گروه‌های شبه نظامی شود.

    دلاتر با ابراز نگرانی نسبت به شرایط انسانی در فلوجه، همه طرف‌ها را به پایبندی به تعهداتشان براساس قانون بین‌المللی حقوق بشر دعوت کرد. دولت عراق نیز خواهان کمک به تامین کلیه نیازهای آوارگان فلوجه و دیگر مناطق آزاد شده، تلاش برای بازگرداندن وضعیت این مناطق به حالت طبیعی و برقراری امنیت در این شهرها شد؛ به نحوی که امکان بازگشت ساکنان آنجا فراهم شود.

  • خبرگزاری مهر: دبیر انجمن صنایع لبنی درباره مشکلات ایجاد شده برای صادرات لبنیات به کشور عراق گفت: عراق تعرفه گمرکی خود را در این زمینه افزایش داده و باعث شده بود مشکلاتی برای صادرات ما ایجاد شود. رضا باکری با بیان اینکه خوشبختانه در حدود یک هفته اخیر عراق تعرفه‌های گمرکی خود را به حالت قبل بازگردانده و مشکل ما در این زمینه رفع شده است، افزود: در حال حاضر صادرات لبنیات ایران به این کشور در حال انجام است. وی با بیان اینکه طرح اختصاص یارانه به صادرات لبنیات همچنان در مرحله ابلاغ قرار دارد، درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات لبنی به روسیه اظهار کرد: شرکت‌هایی که بازاریابی کرده‌اند، در حال صادرات محصولات خود به روسیه هستند.

  • تسنیم: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور طی ابلاغیه‌ای به وزارت امور خارجه تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه اولویت‌دار برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی که در آن وظیفه و تکلیف این وزارتخانه برای اجرای این پروژه مشخص شده است را ابلاغ کرد. همچنین اسحاق جهانگیری در بخشی از این ابلاغیه‌ها تاکید کرده است: لازم است نتیجه اقدامات انجام یافته در ارتباط با مصوبات ابلاغی به اینجانب گزارش شود.

    ابلاغ یک آیین‌نامه اجرایی

    همچنین به گزارش «ایرنا»، روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده 104 قانون…

  • گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک ملت در سفر استانی خود از شعبه کرمان بیمه «ما» بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، دکتر علی رستگار در این سفر به همراه هیات همراه خود، از شعبه کرمان این شرکت بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و تلاش‌های شعبه قرار گرفتند. براساس این گزارش، وی در این بازدید، ضمن تقدیر از تلاش‌های شعبه کرمان و شبکه فروش این استان گفت: باتوجه به برند محبوب و بزرگ بانک ملت انتظار است که شرکت بیمه «ما» نیز در بازاریابی و فروش وcrm و رعایت حقوق مشتریان و بیمه‌گری مدرن موفق باشد و و با برنامه‌ریزی‌های صحیح و مناسب در بازار سهم بیشتری را کسب کند و در خدمات‌رسانی مناسب و شایسته به مشتریان، روش‌های جدیدی را اجرایی کند.

  • ایسنا: سرپرست طرح توسعه میدان مشترک یادآوران از تولید ٩٥ هزار بشکه در روز این میدان در فاز نخست خبر داد و گفت: ٧٥ هزار بشکه از نفت تولیدی این میدان نفت سبک و ٢٠ هزار بشکه نیز نفت خام سنگین است. هادی نظر پور با بیان اینکه در فاز نخست توسعه میدان مشترک یادآوران تولید نفت از این میدان باید به ٨٥ هزار بشکه در روز می‌رسید، افزود: هم‌اکنون روزانه ٩٥ هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می‌شود که ١٠ هزار بشکه بیش از رقم تعیین شده برای فاز نخست است. وی درباره مذاکره با پیمانکار چینی برای توسعه فاز ٢ میدان یادآوران نیز اظهار کرد: MDP میدان اواخر پارسال نهایی شده بود و هم اکنون مذاکرات حقوقی با چینی‌ها درباره نرخ بازگشت سرمایه و مدت زمان اجرای پروژه ادامه دارد که امیدواریم به‌زودی این مذاکرات پایان…

  • گروه تاریخ و اقتصاﺩ‌: ﺩ‌ر بیستم ژوئن سال 1840 ساموئل مورس امتیاز اختراع تلگراف را به نام خوﺩ‌ ثبت کرﺩ‌. مورس ﺩ‌ر 27 آوریل 1791، ﺩ‌ر شهر چارلستون Charlestown ایالت ماساچوست آمریکا ﺩ‌یﺩ‌ه به جهان گشوﺩ‌. او مبتکر روشی برای انتقال پیام از طریق سیم با استفاﺩ‌ه از یک کﺩ‌ با رمز خاص بوﺩ‌ که اکنون کﺩ‌ مورس نامیﺩ‌ه می‌شوﺩ‌. وی پس از مطالعه هنر ﺩ‌ر اروپا به کارهای علمی روی آورﺩ‌ و کشف کرﺩ‌ که اگر سیم حامل جریان الکتریکی به یک سوزن آهن ربایی لولاﺩ‌ار نزﺩ‌یک شوﺩ‌، سوزن حرکت می‌کنﺩ‌.

  • گروه بنگاه‌ها: فریدون فدایی دولت به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت سپاهان معرفی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت سپاهان، آیین معارفه مدیرعامل جدید روزسه شنبه با حضورمحمود صدیقی معاون امور شرکت‌های شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (اوپیک)، معاونان و مدیران شرکت دردفترمرکزی تهران برگزار شد و در این مراسم ضمن معرفی فریدون فدایی دولت به‌عنوان مدیرعامل جدید، اززحمات دو ساله امیرحسین بحرینی مدیر عامل پیشین قدردانی شد. این تغییرات به دنبال استعفای امیرحسین بحرینی و موافقت شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (اوپیک) با این استعفا انجام شد.

  • کیت وینسلت در فیلم بعدی وودی آلن بازی می‌کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که آخرین فیلم وودی آلن با عنوان «کافه سوسایتی» هنوز در سینما اکران نشده است، کارگردان کهنه‌کار سینما برای ساخت فیلم بعدی خود دست به کار شد. به گزارش ورایتی کیت وینسلت در مراحل پایانی مذاکره برای نقش‌آفرینی در فیلم بعدی وودی آلن است. فیلمبرداری این اثر از پاییز شروع می‌شود. آلن در این اثر تازه که هنوز نامی ندارد، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده است. او در اغلب فیلم‌های اخیرش نیز این سه نقش را خودش برعهده داشت.