شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • با وزیدن باد و بارش باران، هوای برخی مناطق آلوده کشور به‌خصوص پایتخت، از حالت ناسالم خارج شد تا شهروندان پس از چند روز، ریه‌های خود را پاک‌سازی کنند؛ این در شرایطی است که مشکل آلودگی هوا رفع نشده و حل آن، نیاز به برنامه‌ریزی کلانی دارد.
  • دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد تا پایان سال 2019 آمار فروش خودروهای برقی و هیبریدی خود را به 500 هزار دستگاه خواهد رساند. هرالد کروگر، مدیر اجرایی بی‌ام‌و در گفت‌و‌گو با یک نشریه آلمانی این خبر را اعلام کرد.
  • تولید خودرو در انگلستان به پایین‌ترین حد خود رسید. به گزارش اسکای نیوز، چنین کاهش تولیدی در طول 6 سال گذشته سابقه نداشته است.
  • شرکت خودروسازی هوندا امکان استفاده از باتری‌های جامد در خودروهای برقی را بررسی می‌کند. به گزارش رویترز، تروهیکو تاتبه، سخنگوی هوندا اعلام کرد: «در شرف ساخت باتری کاملا جامد هستیم.»
  • نفت در سال جاری به لطف تلاش اوپک و متحدانش برای کاهش مازاد عرضه، مسیر رو به رشدی را طی کرد و از متوسط 44 دلار بر بشکه در سال 2016 به متوسط 54 دلار درسال جاری میلادی رسید. در حال حاضر به خصوص بعد از تصمیم اوپک و متحدانش برای تمدید توافق نفتی تا پایان سال 2018، بسیاری از موسسات و بانک‌ها اقدام به بازبینی برآوردهای خود از قیمت نفت در سال پیش رو کرده‌اند. این برآوردها نشان می‌دهد که احتمالا نفت در سال 2018 برای دومین سال متوالی در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. موسسات و بانک‌ها زمان خروج از توافق از سوی تولیدکنندگان نفت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موثر در برآوردهای خود از بهای نفت می‌دانند. آن دسته از موسساتی که چشم‌انداز مثبتی پیش‌روی بازار نفت نمی‌بینند، در عین حال به نقش تولیدکنندگان شیل در بازار نفت تاکید می‌ک…
  • سعید ساویز کارشناس نفت
    واژه «شرکت‌های اکتشاف و تولید» یا همان E&P به شرکت‌ها یا مجموعه‌ای از شرکت‌ها اطلاق می‌شود که توانایی اکتشاف، توسعه و تولید از میادین نفتی را دارند. این شرکت‌ها که بخش‌های مختلفی اعم از تحقیقات، مطالعات و عملیات را در خود دارند می‌توانند فعالیت‌های مرتبط با بهره‌برداری بهینه از یک مخزن را از ابتدا تا انتها در یک بازه بلند مدت (حتی 30ساله) صورت دهند.
  • وزیر انرژی عربستان به بلومبرگ گفت: شرکت آرامکو به دنبال مخازن گاز طبیعی در سراسر جهان از روسیه تا شرق آفریقا و آمریکا به منظور تامین تقاضای داخلی رو به رشد است.
  • پس از وقوع زلزله در استان البرز که پایتخت را نیز لرزاند، مصرف بنزین در تهران طی یک شب رکورد زد و از زمان وقوع زلزله تا روز بعد بیش از 27 میلیون لیتر در تهران مصرف شد که در نوع خود بی‌سابقه است. این در حالی است که مصرف روزانه بنزین در شرایط عادی در استان تهران 15 میلیون و 600 هزار لیتر است. بنابر اعلام روز جمعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، 30 آذرماه مجموع مقدار بنزین توزیعی در کلان‌شهر تهران و ری 20 میلیون و 209 هزار و 500 لیتر و این رقم در استان تهران 27 میلیون و 488 هزار و 100 لیتر بوده است.
  • فاطمه اسماعیلی
    لزوم تبدیل گزارش پیش‌بینی درآمد هر سهم به گزارش تجزیه و تحلیل مدیریت بر اساس استانداردهای بین‌المللی موضوعی است که پیش‌از این به دفعات در گزارش‌های «دنیای اقتصاد» مورد تاکید قرار گرفته است.