شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه بنگاه‌ها: مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در نامه‌ای به افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن از این بانک به‌خاطر بازپرداخت بخشی از بدهی‌های معوقه کشور به بیمه‌های هرمس آلمان و ساچه ایتالیا که موجب ارتقا و بهبود رتبه ایران در بازار پولی و مالی در جهان می‌شود، قدردانی کرد. کرباسیان در این نامه آورده است: بر خود لازم می‌دانم مراتب قدردانی خود و سایر همکاران این سازمان را در جهت همکاری و مساعی جنابعالی و همکاران بانک صنعت و معدن درخصوص بازپرداخت بخشی از بدهی‌های معوقه کشور به بیمه‌های هرمس آلمان و ساچه ایتالیا را که منجر به ارتقا و بهبود رتبه ایران در بازار پولی و مالی در جهان خواهد شد، اعلام کنم.

  • سریال انیمیشن «یاکو و واکو» پس از سال‌ها با کمک خالق اصلی آن «استیون اسپیلبرگ» بازسازی می‌شود. به گزارش «ایسنا»، سریال انیمیشن «یاکو و واکو» ساخته «تام راجر» و با تهیه‌کنندگی اجرایی «استیون اسپیلبرگ» در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990 میلادی و همزمان با دوران انقلابی انیمیشن ساخته شد و از سال 1993 تا 1995 از شبکه تلویزیونی «فاکس کیدز» به روی آنتن رفت و اپیزود بعدی آن نیز بین سال‌های 1995 تا 1998 پخش شد. این مجموعه سریال انیمیشن در مجموع دارای 99 اپیزود و یک فیلم با عنوان «آرزوی واکو» است. این سریال که با همکاری کمپانی محصولات تلویزیونی «Amblin» و کمپانی برادران‌وارنر ساخته می‌شود در مراحل نخستین پیش‌تولید قرار دارد و هنوز مشخص نیست قرار است از کدام شبکه تلویزیونی روی آنتن برود.

  • ایسنا: شرکت «بلک بلت» یک چاپگر سه‌بعدی تولید کرده که محدودیتی برای چاپ نمونه‌های طویل ندارد. اکثر چاپگرهای سه‌بعدی برای چاپ محصولات بزرگ و طویل با مشکل مواجه هستند و برای مثال چاپ کامل یک لوگوی بزرگ برای سردر یک فروشگاه در یک مرحله فرآیند مشکلی است. شرکت «بلک بلت» (BlackBelt) که زیر نظر هلدینگ عظیم آمریکایی «کیک استارتر» (Kickstarter) فعالیت می‌کند، در پی سه سال فعالیت تحقیقاتی موفق به توسعه و ساخت یک چاپگر سه‌بعدی شده است که هیچ محدودیتی برای چاپ سازه‌های طویل ندارد. نوار نقاله این چاپگر که از جنس کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده، امکان چاپ سازه‌های طویل را فراهم می‌کند.

  • در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع لیگ برتر فوتسال،‌ هنوز تکلیف پنج تیم مشخص نشده است. به گزارش «ایسنا» لیگ برتر فوتسال قرار است از ششم تیر آغاز شود و این در حالی است که به جز پنج تیم گیتی‌پسند، تاسیسات دریایی، مس، فرش‌آرا و مقاومت البرز، سایر تیم‌ها تمرین خود را شروع نکرده‌اند. از بین ۹ تیمی که استارت نزده‌اند، پنج تیم حتی مشخص نیست در لیگ شرکت می‌کنند یا نه. تیم‌های دبیری تبریز، مقاومت قرچک، آتلیه قم، یاسین پیشرو قم و ارژن شیراز چوب حراج به امتیاز تیم خود زده و قصد فروش آن را دارند. در این میان انحلال تیم دبیری تقریبا قطعی شده است.

  • ایسنا نوشت: محمدعلی نجفی، مشاور رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: هنوز درباره کابینه هیات دولت دوازدهم با فرد خاصی صحبتی نشده است. برای حضور من در کابینه دوازدهم نیز گفت‌وگویی نشده و این بحث‌ها هنوز مطرح نیست. به گزارش «ایلنا» در حکمی از سوی احمدی دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش محمدعلی نجفی، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

    .
  • قائم‌مقام معاون سیما درباره «دورهمی» بیان کرد که در همین شبکه باقی می‌ماند و تا پایان سال جاری پخش می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، رضا پورحسین قائم‌مقام سیمای رسانه ملی در حاشیه تودیع و معارفه مدیر شبکه نسیم بیان کرد: با جابه‌جایی مدیران شبکه نسیم، هیچ تغییری در برنامه‌های شاخص این شبکه ایجاد نمی‌شود. وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه اخبار توقف پخش یا انتقال برنامه «دورهمی» به سایر شبکه‌های سیما صحت ندارد و این برنامه حداقل تا پایان سال جاری در شبکه نسیم تولید و پخش خواهد شد.

    .
  • خبرگزاری مهر: دانشمندان مدل خاصی از تبلت را طراحی کرده‌اند که از آنها می‌توان در زیر آب و به‌منظور بررسی و آزمایش هوش پستانداران دریایی و به‌خصوص دلفین‌ها استفاده کرد. محققان دانشگاه راکفلر و کالج هانتر در حال اجرای طرحی به‌منظور بررسی میزان هوش دلفین‌ها هستند. آنها می‌خواهند بدانند آیا دلفین‌ها آنقدر باهوش هستند که قادر به استفاده از گوشی‌های هوشمند باشند. به‌منظور پاسخ به این سوال طرح مشترکی با همکاری این موسسات دانشگاهی و آکواریوم ملی بالتیمور آمریکا در حال اجرا است که در اولین گام اجرای آن یک تبلت لمسی زیرآبی در ابعاد 5/ 2 متر طراحی شده که به این پستانداران دریایی امکان می‌دهد با استفاده از یک صفحه کلید و چند برنامه قابل درک برای دلفین‌ها از میان چند گزینه، گزینه مورد نظر خود را…

  • رئال‌مادرید در فینالی مقتدرانه و به یادماندنی موفق شد با نتیجه 4 بر یک از سد یوونتوس بگذرد و فاتح لیگ قهرمانان اروپا لقب بگیرد. کریس رونالدو در این بازی دو گل به ثمر رساند و کمک زیادی به کامیابی کهکشانی‌ها کرد. حالا اسطوره فوتبال انگلستان به تمجید از او پرداخته است. استیون جرارد می‌گوید: «رونالدو فصل بسیار خوبی را با رئال‌مادرید پشت سر گذاشت و سهم بسزایی در قهرمانی این تیم در رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا داشت. او شایسته‌ترین بازیکن برای کسب توپ طلا ۲۰۱۷ است. »

    .
  • تسنیم نوشت: علی‌اکبر پوراحمدنژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت پرونده واردات پوشاک دختر وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این پرونده با خواست و اراده دادستانی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت و پس از بررسی‌ها و انجام تحقیقات، حکم برائت در این پرونده از سوی تعزیرات صادر شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا حکم بدوی و اولیه این پرونده قطعی شده است یا خیر افزود: در این پرونده با توجه به حکم اولیه صادر شده و عدم اعتراض به حکم صادره، این حکم قطعی شد.

  • رمان «برف» نوشته اورهان پاموک نویسنده ترکیه‌ای و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۶ با ترجمه مصطفی علیزاده منتشر شد. این کتاب را مصطفی علیزاده از روی ترجمه انگلیسی مورین فریلی، به فارسی برگردانده و نشر پوینده آن را منتشر و روانه کتابفروشی‌ها کرده است. داستان این رمان درباره روزنامه‌نگاری است که در همان لحظه‌ای که برف می‌بارد به شهر دورافتاده قارص در مرز ترکیه پا می‌گذارد. او شهر را مکان آشفته‌ای می‌یابد که خودکشی واگیرداری در میان زنان جوان رواج دارد. شرایط برای پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات محلی مهیاست.