شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • اسپوتنیک: رئیس رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل ناتو اعلام کرد که این رژیم به زودی دفتر خود را در مقر ناتو افتتاح می‌کند. روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که گشایش این دفتر به اسرائیل و ناتو برای تقویت همکاری‌های دوجانبه و بهبود روابط کمک می‌کند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز اعلام کرد اسرائیل شریکی «کارآمد» برای ناتو در 20 سال گذشته بوده و در حال حاضر هم تقویت همکاری‌ها میان دو طرف اصلی مهم است. گشایش دفتر اسرائیل در مقر ناتو مساله‌ای بود که طی سال‌های گذشته با مخالفت شدید ترکیه به‌عنوان یکی از اعضای رسمی ناتو رو به رو بود.

  • گروه بازرگانی: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این خبر که فقط ۱۲ هواپیما با سال تولید ۲۰۰۰ به بعد داریم تاکید کرد: میانگین عمر مفید ۱۶۶ فروند هواپیمای فعال بالای ۲۳ سال است که قاعدتا طبق استاندارد بین‌المللی تا یک سال آینده باید بازنشسته شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه مراسم ضیافت افطاری سازمان بنادر و دریانوری به مناسبت روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران از آخرین اتفاقات حوزه هوایی و توافقات با ایرباس خبر داد و گفت: ما موافقت اولیه را داشتیم و مذاکرات اولیه انجام شده است و حالا در آغاز راه با ایرباس قرار داریم.

  • گروه خبر: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار جمعی از علما، فضلا، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شهرهای مختلف استان‌های تهران و البرز با اشاره به برخی عقاید و اظهارات دولتمردان سابق گفت: حمایت تقدس‌گونه‌ از آن جریان یکی از اشتباهات تاریخی برخی جریان‌های سیاسی و حتی قشری از روحانیت در ایران بود. کسانی که برشانه‌ روحانیت تا مسند مسوولیت‌های اجرایی آمده بودند، صراحتا می‌گفتند امام زمان(عج) که بیاید، روحانیون و حتی مراجع را گردن می‌زند. به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: نمی‌توان با اجرای شیوه‌های سنتی، انتظار داشت مردم در شرایط کنونی به‌ویژه جوانان در همه ابعاد اسلامی، آشنا و مقیّد باشند.

  • گروه بنگاه‌ها: بانک سپه در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت و به منظور همراهی با کاهش نرخ تورم، کمک به بخش تولید و تقویت آن بر مبنای اقتصاد مقاومتی نرخ سود خود را کاهش داد. براساس مصوبه هیات‌مدیره بانک سپه، نرخ سود سپرده‌های این بانک از 31 خردادماه سال جاری تغییر کرد. براساس این گزارش، از این تاریخ نرخ سود سپرده بلندمدت یکساله بانک سپه 15 درصد، سپرده کوتاه‌مدت (روزشمار) 10درصد، سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه (90 روزه) 8/ 14 درصد، سپرده کوتاه‌مدت چهار ماه (120 روزه) 8/ 14 درصد، سپرده کوتاه‌مدت شش ماهه (180 روزه) 8/ 14 درصد و سپرده کوتاه‌مدت نه ماهه (270 روزه) 9/ 14 درصد خواهد بود.

  • ایسنا: میانگین مصرف بنزین کشور در سه ماه نخست امسال به ٧٢ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر رسیده است. آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت نفت نشان می‌دهد که میانگین مصرف بنزین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ٧١‌میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر رشد اندکی داشته است. بیشترین مقدار مصرف بنزین در خردادماه امسال با ٩٠ میلیون و ١٠٠‌هزار لیتر مربوط به روز ١٣ خردادماه و کمترین میزان به روز ٢١‌خردادماه با ٥٦ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر اختصاص یافت. میانگین مصرف بنزین در اردیبهشت، ٧١ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ٧٠ میلیون و ١٠٠‌هزار لیتر، رشد حدود ٢ درصدی را به ثبت رساند.

  • نرخ جد‌‌‌ید‌‌‌ بلیت برخی از سینماها 3 تیر 1355 د‌‌‌ر جراید‌‌‌ منتشر شد‌‌‌ (گرچه د‌‌‌و سال قبل به وزارتخانه و شهرد‌‌‌اری ابلاغ شد‌‌‌ه بود‌‌‌). سینماهایی که شامل این افزایش قیمت شد‌‌‌ه بود‌‌ از این قرار بود‌‌ند‌‌: سینماهای لوکس، شهر فرنگ، سینما ریولی و سینما شهر قصه که بلیت‌های 5 تومانی آنها از این پس 6 تومان خواهد‌‌‌ بود‌‌‌ و بلیت‌های 4 تومانی آنها از این پس 5 تومان فروخته می‌شود‌‌‌. قیمت بلیت‌های سینماهای د‌‌‌یاموند‌‌‌، کاپری، امپایر، آتلانتیک، پارامونت و شهر قشنگ نیز افزایش یافته و بلیت‌های 40 ریالی آنها به 50 ریال و قیمت بلیت‌های 30 ریالی آنها به 40 ریال افزایش یافته است که البته این قیمت‌ها با اکران فیلم‌های جد‌‌‌ید‌‌‌ همراه خواهد‌‌‌ بود‌‌‌.

  • گروه بنگاه‌ها: قیمت محصولات فولادی روز گذشته ثابت بود. دیروز اغلب تولید‌کنندگان در نرخ‌های اعلامی خود تغییری اعمال نکردند. رکود در بازار فولاد تشدید و تعادل بین قیمت‌ها در زنجیره فولاد کم شده است. در حال حاضر تفاوت بین قیمت شمش و آهن قراضه بسیار اندک شده و تولیدکنندگان از این وضعیت ناراضی هستند.

    .
  • آهو خردمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها بیشتر مشغول نقاشی است، گفت: این روزها بیشتر وقتم را صرف نقاشی و سفر می‌کنم و به تازگی از سفر برگشته‌ام. مدت 10 روز در یک گالری در رم ایتالیا نمایشگاهی از آثارم برگزار کردم که نمایشگاه تقریبا موفقی بود، از این جهت می‌گویم تقریبا موفق؛ چراکه این روزها به‌دلیل شرایط اقتصادی حاکم در ایتالیا آثار هنری با استقبال چندانی مواجه نمی‌شوند و بیشتر گالری‌ها در حال تعطیل شدن هستند. به گزارش خبرگزاری هنرآنلاین، خردمند همچنین درباره برگزاری نمایشگاهی از آثارش در داخل کشور نیز عنوان کرد: سال گذشته نیز نمایشگاهی در گالری آریا داشتم و بعد به تورنتو و لس آنجلس رفتم و در آنجا نیز نمایشگاهی از آثارم برپا کردم، اما امسال فکر می‌کنم همین یک نمایشگاه کافی است.

  • گروه اقتصاد بین‌الملل: شرکت فیات‌کرایسلر اعلام کرد مدل 2017 آخرین مدل دوج وایپر خواهد بود و این خودرو دیگر تولید نخواهد شد. به گزارش دیترویت نیوز، این خودروساز اعلام کرد در جشن یادبود آخرین سال حضور این خودرو پنج نسخه خاص از این مدل خودرو به نمایش گذاشته می‌شود. درپی کندی رشد فروش، کاهش قیمت و برنامه فیات‌کرایسلر مبنی بر تولید نکردن خودروهای سواری در آمریکای شمالی، بقای این خودرو زیر سوال رفته است. هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار کارخانه مونتاژ این خودرو و 75 کارمند آن ازجمله 60 کارمند ساعتی خواهد بود.