شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • باشگاه زوریا لوهانسک 4 نامزد اصلی کسب عنوان بهترین بازیکن ماه نوامبر را اعلام کرد که نام دو ستاره کشورمان در آن به چشم می‌خورد. اللهیار صیادمنش و شهاب زاهدی که به ستاره‌های اصلی تیم زوریا بدل‌ شده‌اند، به نامزدهای بهترین بازیکن ماه این باشگاه نام گرفتند. زاهدی در دیدار مقابل ریونه هت‌تریک کرد و در جدال لیگ کنفرانس اروپا مقابل زسکا صوفیه بلغارستان گلزنی کرد. صیادمنش نیز مقابل تیم بلغارستانی یکی دیگر از گل‌های زوریا را به ثمر رساند تا با آمار یک گل در بین نامزدها قرار گیرد.
  • فدراسیون جهانی شطرنج پس از اعلام رنکینگ ماهانه (رنکینگ ماه دسامبر) نوشت: «علیرضا فیروزجا در لیست ریتینگ دسامبر از مرز ۲۸۰۰ عبور کرد. در ماه گذشته شطرنج شاهد دو مسابقه بزرگ بود؛ رقابت‌های گرند سوئیس و قهرمانی تیمی اروپا. این دو اتفاق باعث ایجاد تغییرات زیادی در لیست رتبه‌بندی شطرنج شد. داستان بزرگ دستاوردهای علیرضا فیروزجا در ماه گذشته تخیل را متحیر می‌کند! در واقع، نوجوان ایرانی‌الاصل نماینده فرانسه پس از قهرمانی در مسابقات گرند سوئیس ۲۰۲۱ در ریگا آن هم با نتیجه عالی، در مسابقات قهرمانی تیمی اروپا بازهم درخشید. این نتایج باورنکردنی باعث شد فیروزجا به مقام دوم لیست برترین شطرنج‌بازان جهان صعود کند. علیرضا با شکستن رکورد مگنوس کارلسن، جوان‌ترین بازیکن تاریخ شد که از ۲۸۰۰ امتیاز عبور کرده است.»
  • رالف رانگنیک، صبح دیروز به عنوان سرمربی جدید منچستریونایتد معرفی شد. این مربی ۶۳ ساله در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش به تمجید از کریستیانو رونالدو پرداخت؛ بازیکنی که در جریان برتری 3بر2 یونایتد برابر آرسنال دو گل برای تیمش به ثمر رساند. او گفت: «دیدن کریستیانو باور نکردنی بود. من هرگز بازیکن ۳۶ ساله‌ای را ندیده بودم که این‌قدر آماده باشد. چیزی که در این بازی از رونالدو دیدم، نشان داد او برای برنامه‌های تیم آماده است.» این اظهارات رانگنیک از آن جهت اهمیت دارد که این مربی آلمانی پیش‌تر در نکوهش جذب ستاره‌های مسن و مشخصا استفاده از رونالدو حرف‌هایی زده بود!
  • لوچیانو اسپالتی، سرمربی ناپولی به دلیل رفتار غیرورزشی دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد. ناپولی روز چهارشنبه در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات قهرمانی لیگ ایتالیا مقابل ساسولو به تساوی ۲-۲ دست یافت. اسپالتی به دلیل مشاجره با داور در دقیقه ۹۱ این دیدار کارت قرمز دریافت کرد. به همین دلیل او نمی‌تواند در دو بازی آینده تیمش برابر آتالانتا و امپولی شرکت کند. ناپولی با ۳۶ امتیاز از ۱۵ بازی در صدر جدول رده‌بندی قهرمانی ایتالیا قرار دارد.
  • کریستین اریکسن هافبک دانمارکی اینترمیلان در کشور خودش تمریناتش را از سر گرفت. اریکسن از زمان ایست قلبی‌اش در حین مصاف تیم ملی دانمارک و فنلاند در دور نخست مرحله گروهی یورو 2020، خانه‌نشین شده بود.
  • در چارچوب هفته سی‌وششم مسابقات فوتبال لیگ برزیل، اتلتیکو مینیرو در دیداری خارج از خانه در حالی که تا دقیقه 73 با نتیجه 2برصفر از میزبانش باهیا عقب بود، در ادامه به پیروزی 3بر2 دست یافت و قهرمان زودهنگام این رقابت‌ها لقب گرفت. الکسی استیوال ملقب به کوکا که هدایت اتلتیکو مینیرو را برعهده دارد، به همراه شاگردانش دست به کار بزرگی زدند و این تیم را پس از 50 سال به قهرمانی در سطح اول فوتبال باشگاهی برزیل رساندند.
  • فدراسیون فوتبال چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، لی تای، هافبک پیشین اورتون از هدایت چین استعفا داد و لی شیائوپنگ که سرمربی تیم سوپر لیگی ووهان بود، جانشین او شد. چین در گروه دوم مسابقات انتخابی جام‌جهانی با پنج امتیاز از شش بازی در رده پنجم قرار دارد و از شانس زیادی برای صعود به مرحله نهایی برخوردار نیست.
  • رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان از احداث 2 مدرسه به نام ملک التجار شیح احمد گله­‌داری در شهر فین و ملک­‌التجار حاج مختار مشیردوانی در روستای دشت از توابع فین خبر داد.
  • مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از برگزاری جلسات منظم و متوالی برای بررسی نحوه اجرایی کردن دستورالعمل ساماندهی دستفروشان سطح شهر خبر داد.
  • مدیر طرح‌‌‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری در قالب EPD/ EPC در یکی از پیچیده‌‌‌ترین میادین نفتی ایران در نفت‌‌‌شهر، در اجرای طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای این شرکت، با موفقیت انجام شد. غلامرضا آل‌‌‌محمود اظهار کرد: این طرح شامل حفر یک حلقه چاه توسعه‌‌‌ای (جدید) و چهار حلقه چاه حفاری مجدد است که در گستره عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام شد.