شماره روزنامه ۶۰۳۲
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی می‌گوید تقاضا برای جوجه‌ریزی به شدت بالا رفته که این امر نشانه خوبی برای صنعت مرغ کشور است.
  • مدیر‌کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از خرید تضمینی بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم و ۱۸ هزار تن دانه روغنی کلزا تا هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد.
  • رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی در‌خصوص بازگشت ارز صادراتی سال‌1400، صادرکنندگان می‌توانند 100 درصد ارز حاصل از صادرات خود را به‌صورت اسکناس به کشور بازگردانند. محمد لاهوتی در گفت‌وگو با «اکسپورتنا» گفت: اگرچه در سال 98 صادرکنندگان امکان بازگشت ارز صادراتی خود به‌صورت اسکناس را نداشتند؛ اما اکنون بانک‌مرکزی پذیرفته تا صادرکنندگان 100 درصد ارز حاصل از صادرات خود را به‌صورت اسکناس به کشور برگردانند. رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران افزود: بر این اساس بازگشت ارز صادراتی به‌صورت اسکناس منوط به رعایت مقررات تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی است. وی تصریح کرد: مقررات مرتبط با بازگشت ارز به‌صورت اسکناس هنوز اعلام نشده که…
  • مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در پی اعلام ممنوعیت برای تردد و نقل و انتقال هر گونه مسافر از هند و پاکستان به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشورها، پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برای ورود کشتی‌های آنها ابلاغ و اعمال می‌شود.
  • بررسی آمارهای رسمی چهار نکته مهم را نشان می‌دهد: نخست اینکه تورم ماهانه در استان‌های محروم کشور میزان بیشتری را تجربه کرده است. به‌طوری‌که چهار استان بوشهر، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و ایلام بیشترین افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده را در فروردین سال‌جاری ثبت کرده‌اند. نرخ تورم ماهانه برای بوشهر4/ 4 درصد، سیستان‌وبلوچستان 3/ 4 درصد، خوزستان 2/ 4 درصد و ایلام 1/ 4 درصد ثبت شده است. مورد دوم، اینکه تورم ماهانه گروه خوراکی‌های کل کشور در فروردین معادل 9/ 2 درصد و برای گروه غیر‌خوراکی‌ها معادل 6/ 2 درصد بوده است. استان‌های ایلام و خراسان‌شمالی بیشترین تورم ماهانه در گروه خوراکی‌ها را تجربه کرده‌اند.
  • معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور جزئیات مالیات و عوارض واردکنندگان و تولیدکنندگان محصولات دخانی را تشریح کرد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی اظهار کرد: در اجرای بند‌(ف) تبصره‌(6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، تولیدکنندگان و واردکنندگان سیگار و تنباکو مکلفند در پایان هر دوره مالیاتی علاوه بر تسلیم اظهارنامه مالیات‌ارزش افزوده ویژه کلیه عرضه‌کنندگان سیگار و محصولات دخانی، اظهارنامه موضوع ماده‌(73) قانون برنامه ششم توسعه را نیز تسلیم و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.
  • بدون شک این روزها «بحران سلامت روان»، همه‌گیری دیگری است که توام با اپیدمی کووید-۱۹، جهان را گرفتار و نگرانی‌ها را در مورد خطر افزایش گرایش به خودکشی به‌ویژه در میان جوانان به‌دلیل مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع این بیماری در نقاط مختلف دنیا تشدید کرده است. به گزارش «ایسنا» هرچند مطالعات انجام شده در کشورهای مختلف تصویری پیچیده از روندهای متفاوتِ اقدام به خودکشی ارائه می‌دهد اما افزایش میزان ابتلا به افسردگی، اضطراب و خودکشی در بین کشورها تقریبا پابرجا بوده است.
  • به گزارش دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، عملکرد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ مورد رسیدگی قرار گرفت. براساس این گزارش، از مجموع منابع مصوب تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ (منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها) حدود ۱۷۸ هزار میلیارد تومان معادل ۷۱ درصد محقق شده‌ است که از این مبلغ، حدود 3/ 47 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های مشمول اختصاص یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد طی سال ۱۳۹۹ جمعا حدود ۳۰ درصد از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (پس از کسر سهم شرکت‌های مشمول) به منظور پرداخت یارانه نقدی به‌طور مستقیم به حساب مشمولان (بالغ بر ۷۸ میلیون نفر) واریز شده که معادل ۹۸ درصد جمعیت آخرین سرشماری صورت گرفته است.
  • سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه سال 1400 را اعلام کرد. به گزارش «ایلنا» اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه سال 1400 را اعلام کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:
  • کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف اعم از حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی می‌توانند به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفند سال 1399 به مرحله قطعیت رسیده است و برای برخورداری از این تسهیلات باید حداکثر تا 31 تیر سال جاری نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir یا es.tamin.ir اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری سازمان تامین‌اجتماعی، کارفرمایان حائز شرایط می‌توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان از طریق منوی خدمات کارفرمایان و «درخواست استفاده از بخشودگی جرایم»، درخواست خود را ثبت کنند.