شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ایسنا: شرکت اپل اعلام کرد تصمیمش برای توقف عرضه آداپتور برق به همراه محصولاتی نظیر آی‌فون ۱۲ در مصرف ۸۶۱ هزار تن فلزات شامل مس، روی و قلع صرفه‌جویی خواهد کرد.
  • آی تی ایران: به نظر ‌می‌رسد که گوگل به دنبال اضافه کردن قابلیت سطل آشغال به نسخه جدید اندروید 12 است.
  • درحال‌حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران 38/ 26 مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور می‌رساند. سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.
  • اصلاحیه‌های جدید امنیتی برای ۱۰۸ آسیب‌پذیری ویندوز و دیگر محصولات مایکروسافت منتشر شد. مایکروسافت اصلاحیه‌های آسیب‌پذیری‌های ۱۰۸گانه اعلام‌شده را در Windows و محصولات مختلف این شرکت منتشر کرد که این آسیب‌پذیری‌ها را ترمیم می‌کند. درجه اهمیت ۱۹ مورد از جدیدترین آسیب‌پذیری‌های اعلام شده مایکروسافت «حیاتی» (Critical) و ۸۹ مورد «مهم» (Important) است.
  • درحالی‌که کاربران فقط با لینک دعوت یکی‌ از اعضای کلاب‌هاوس می‌توانند وارد این شبکه اجتماعی شوند، کلاهبرداران از فروش لینک‌های جعلی دعوت‌نامه سوء‌استفاده می‌کنند.‬ با توجه به اینکه کاربران فقط با لینک دعوت یکی‌از اعضای کلاب‌هاوس می‌توانند وارد این اتاق‌های مجازی شوند و تعداد لینک‌های دعوت محدود است، بازار سیاه فروش دعوت‌نامه کلاب‌هاوس به راه افتاده و گاهی در برخی از سایت‌ها قیمت‌های بالایی برای این دعوت‌نامه‌ها در نظر گرفته شده است. کلاهبرداران با سوء‌استفاده از این ویژگی‌های کلاب‌هاوس اقدام به فروش لینک‌های جعلی دعوت‌نامه‌های اتاق گفت‌وگو می‌کنند، به نحوی که کاربر پس از خرید و واریز وجه، متوجه می‌شود که این لینک جعلی است و قادر به ورود به اتاق گفت‌وگوی مدنظر نمی‌شود. ‬ از طرف دیگر، ‬ یکی از اقدامات…
  • تقریبا دو روز به برگزاری رویداد اپل در فصل بهار باقی مانده و به‌نظر می‌رسد در این مراسم از نسل سوم اپل پنسل رونمایی خواهد شد. این خبر یا بهتر بگوییم شایعه درحالی مطرح شده که در هفته‌های اخیر، گزارش‌های متعددی درخصوص تلاش مهندسان اپل برای ساخت نسل جدیدی از قلم هوشمند اپل پنسل منتشر شده است.
  • دادگاهی در استرالیا اعلام کرد گوگل درباره جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران اندروید آنها را گمراه کرده است. یک قاضی در استرالیا رای داد گوگل کاربران را درباره جمع‌آوری اطلاعات مکانی آنها از دستگاه‌های اندروید گمراه کرده است.
  • پاکستان به‌طور موقت چند سرویس شبکه اجتماعی در این کشور را فیلتر کرد. دولت پاکستان در فرمانی با عنوان «فیلتر کامل پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی» به سازمان مخابرات این کشور دستور داد پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک، واتس‌اپ، یوتیوب و تلگرام را از ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر روز جمعه به وقت پاکستان مسدود کند. این اقدام همزمان با تلاش پاکستان برای مقابله با یک گروه تروریستی و جلوگیری از مختل شدن عبادت نمازگزاران پس از روزها اعتراضات خشونت‌بار انجام شد. یک کارآفرین مقیم پاکستان به وب‌سایت تک کرانچ گفت: اگرچه این دستور قرار بود در ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی منقضی شود اما اقدامات مشابهی که در گذشته از سوی دولت انجام گرفته نشان می‌دهد که این اختلال احتمالا برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت. پاکستان…
  • هیات بازبینی فیس‌بوک صدور رای درباره ادامه تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ از پلت‌فرم‌های این شرکت را به تاخیر انداخته تا اظهارنظر مردم را در این باره بررسی کند. هیات نظارت فیس‌بوک روز گذشته اعلام کرد به زمان بیشتری نیاز دارد تا درباره تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی تصمیم بگیرد. دلیل این امر نیز آن است که برای بررسی اظهارنظرهای مردم به زمان بیشتری نیاز دارد. فیس‌بوک از هیات نظارت خواسته تا رای نهایی درباره تعلیق دائم ترامپ از پلت‌فرم‌هایش را صادر کند. مهلت ۹۰ روزه هیات بازبینی برای تصمیم‌گیری در این باره چند روز دیگر تمام می‌شود. این هیات در یک پست توییتری نوشت: ما مهلت ارائه اظهارنظرهای مردم درباره این پرونده را افزایش دادیم و بیش از ۹هزار پاسخ دریافت کردیم. تعهد هیات به بررسی دقیق تمام…