شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • پس از برداشته شدن محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دولت انگلیس به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، هواداران فوتبال در این کشور می‌توانند از ماه آینده میلادی در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. در عین حال قوانینی سخت برای ورود به ورزشگاه‌ها وضع خواهد شد تا از شیوع موج دوم این ویروس جلوگیری شود. بر این اساس هفت فرمان برای ورود هواداران به استادیوم‌ها وضع خواهد شد که شامل کاهش ظرفیت ورزشگاه‌ها به 25 درصد از گنجایش، ایجاد سیستم تردد یک طرفه در ورزشگاه‌ها، ممنوعیت شعاردادن به دلیل عدم پخش ذرات خارج شده از دهان، امضای فرم‌هایی از سوی تماشاگران مبنی بر اینکه هیچ‌گونه علائم ابتلا به ویروس کرونا ندارند، فاصله حداقل دو متری روی سکوها، رعایت زمان‌بندی برای ورود هواداران و الزام وجود ایستگاه‌های ضدعفونی در استادیوم‌ها خواهد بود.
  • رئیس‌جمهور فرانسه بعد از راهیابی المپیک لیون و پاری‌سن‌ژرمن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای صدراعظم آلمان پیام فرستاد. تقابل تیم‌های فرانسوی با آلمانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از طریق توییتر برای آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان پیام بفرستد. مکرون نوشت: «در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان سه‌شنبه پاری‌سن‌ژرمن با لایپزیش بازی می‌کند و یک روز بعد لیون با بایرن‌مونیخ مصاف می‌دهد. یک تقابل فرانسه و آلمان، موتورهای اروپا! صدراعظم مرکل حتما سه‌شنبه و چهارشنبه مرا به‌خاطر حمایت از پاری‌سن‌ژرمن و لیون سرزنش نخواهد کرد.»
  • منچسترسیتی بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا، جدی‌تر از قبل به همکاری با فوق‌ستاره فوتبال جهان می‌اندیشد. بنا به ادعای نشریه میرر، روسای سیتی می‌گویند حالا که تیم‌شان حذف شده و بارسلونا نیز شکست تحقیرآمیز 8بر2 از بایرن‌مونیخ را پذیرفته و به فکر بازسازی است، چه بهتر که سراغ مسی بروند و با آوردن او به تیم، در چالشی جدید برای دستیابی به فتح اروپا تلاش کنند. این درحالی است که اینترمیلان نیز رویای جذب مسی را تعقیب می‌کند.
  • داوید سیلوا با خاطره‌ای تلخ دوران حضورش در منچسترسیتی را به پایان برد. ستاره 34 ساله که مدت‌ها قبل تصمیم گرفته بود به دوران حضورش در سیتی خاتمه بدهد، شنبه‌شب به‌واسطه باخت 3 بر یک مقابل المپیک لیون در لیگ قهرمانان اروپا، با حذف و ناکامی با هم‌تیمی‌هایش وداع کرد. سیلوا که اکنون صحبت از حضورش در لاتزیو به میان آمده، در سال 2010 به تیم دوم شهر منچستر آمد. وی طی 10 سال عملکرد درخشانی در تیم انگلیسی داشت.
  • فوتبالیست ۱۷ ساله‌ در مسکو در حین مسابقه جانش را از دست داد. میکائیل کولوسوف، بازیکن تیم المپیک مسکو در خلال بازی درگذشت. این حادثه صبح روز شنبه در ورزشگاه روبلووی مسکو رخ داد. او در جریان بازی هوشیاری‌اش را از دست داد و سپس توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان انتقال یافت. تلاش پزشکان برای نجات جان این فوتبالیست ثمری نداشت. فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد تحقیقات لازم را پیرامون این حادثه انجام می‌دهد.
  • پرونده تمدید قرارداد ستاره سوئدی با میلان امروز بسته می‌شود. زلاتان ابراهیموویچ با سران میلان برای تمدید قراردادش درحال مذاکره است. طبق گزارش‌های رسیده، روسونری پیشنهاد دستمزد 5 میلیون یورویی به ایبرا را داده است. البته رایولا، مدیر برنامه زلاتان خواهان دریافت دستمزد 5/ 7 میلیون یورویی شده است.
  • همه اعضای تیم فورتونا دوسلدورف آلمان به‌خاطر ابتلای دو بازیکن این تیم به کرونا قرنطینه شدند. این باشگاه تاکید کرد که دو بازیکن از این تیم به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند و به همین دلیل بلافاصله همه اعضای تیم به مدت دو هفته قرنطینه شدند. به این ترتیب تمرینات این تیم تعطیل شد. حتی کادر فنی و مسوولان اداری و کارمندان باشگاه هم به‌خاطر ابتلای این دو بازیکن به کرونا در قرنطینه خواهند بود.