شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • همان‌طور که از چند روز پیش نوشتیم و کاملا هم قابل پیش‌بینی بود، احتمال حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان به شدت افزایش پیدا کرده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این مربی به زودی جانشین مارک ویلموتس خواهد شد؛ چنان که حتی دیروز هم برخی منابع رسانه‌ای از نهایی شدن این اتفاق خبر دادند. تیم ملی کشورمان با ویلموتس در شرایط عجیبی گرفتار شده و به شدت احتمال حذف از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی را حس می‌کند. اوت شدن در این مرحله، به معنای یک سکته کامل و واقعی برای فوتبال ملی ایران است و تیم اول کشور را سه سال تمام به حالت «نیمه‌تعطیل» در خواهد آورد. طبیعی است که فدراسیون برای فرار از این موقعیت به آب و آتش بزند.
  • امروز در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته یازدهم تیم استقلال از ساعت 14:30 در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف نساجی مازندران می‌رود. این مسابقه برای هر دو تیم حساسیت زیادی دارد. استقلال با 5 برد متوالی خود را تا رده چهارم جدول بالا کشید. آبی‌پوشان 6 هفته است که شکست نخورده‌اند اما تعطیلی لیگ ترمز این تیم آماده و سرحال را بدجور کشید! استقلال در آخرین بازی لیگ تیم صنعت نفت آبادان را درهم کوبید، اما حالا 19 روز از آن مسابقه گذشته و حالا هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر دیدن تیم محبوب‌شان در میدان هستند البته این مرتبه حریف آبی‌پوشان تیمی سختکوش و سرسخت است.
  • مبلغ اجاره‌بهای ورزشگاه آزادی و برای برگزاری دیدارهای خانگی دو تیم پرسپولیس و استقلال طبق قرارداد منعقد شده با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و به مسوولان این شرکت پرداخت می‌شود. براساس قرارداد جدیدی که ویژه لیگ نوزدهم منعقد شده است، دو رقم جداگانه برای اجاره آزادی تعیین شده است. طبق این قرارداد و در صورتی که تیم‌های پرسپولیس و استقلال دیدارهای خود را بدون تبلیغات و بهره‌گیری از خدمات آن در ورزشگاه آزادی برگزار کنند، باید ۱۳۰ میلیون تومان به‌عنوان اجاره پرداخت کنند اما در صورت استفاده از تبلیغات این مبلغ ۲۵۰‌میلیون تومان خواهد شد. سال گذشته رقم اجاره‌بهای ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس و استقلال ۱۱۲ میلیون تومان بود؛ بنابراین امسال این عدد رشد دوبرابری داشته است.
  • عملکرد خوب مهاجم ریزنقش و تکنیکی استقلال در فصل جاری توجه تیم‌های اروپایی را به وی جلب کرده است. بعد از آنکه فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر ایران آغاز شد و استقلال در 5 مسابقه نخست 3 تساوی و 2 باخت کسب کرد، آبی‌پوشان با سیستم و فلسفه بازی آندرا استراماچونی، سرمربی ایتالیایی خود خو گرفتند. در این شرایط قائدی توانست کیفیت بازی خود را ارتقا دهد و چهره‌‌ای درخشان در خط حمله تیم پرطرفدار پایتخت شود. روزنامه گاتزتادلواسپورت در بخشی از گزارش خود درباره استقلال استراماچونی، ‌یادی از قائدی کرد و به یک نکته اشاره داشت؛ اینکه وی ممکن است در آینده به تیمی از لیگ انگلیس ملحق شود.
  • در ماه مه 2018 (اواخر اردیبهشت‌ماه 1397) بود که اعلام شد جی‌لوید ساموئل، مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ترینیداد و توباگو در سن 37 سالگی جان خود را در یک سانحه رانندگی دلخراش از دست داده است. یکی از شاهدان عینی که نزدیک به صحنه تصادف بود، سعی کرده بود پس از بروز این سانحه مدافع پیشین استقلال تهران را با شکستن شیشه از داخل خودرو بیرون بکشد، اما شدت شعله‌های آتش این اجازه را به وی نداد. این شاهد عینی در آن موقع گفته بود: «ساموئل را داخل خودرو دیدم، سعی کردم او را بیرون بکشم، اما شعله‌های آتش خیلی زیاد بود و دیگر دیر شده بود». حالا اما خواهر مدافع پیشین تیم‌های استون‌ویلا و بولتون مدعی شده که برادرش هنور زنده است و همسر جی‌لوید ساموئل را متهم به ایجاد تصادف ساختگی به‌منظور کلاهبرداری از بیمه کرده است. لسلی آن…
  • مالکوم، هافبک سابق بارسلونا و بازیکن فعلی زنیت ‌سن‌پترزبورگ به تمجید از سردار آزمون همبازی ایرانی‌اش پرداخت. مالکوم در مصاحبه با یک سایت روسی گفت: «زنیت بازیکنانی عالی دارد. این تیم به همراه آزمون و دزیوبا می‌تواند به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.» مالکوم تابستان گذشته با مبلغ 40‌میلیون یورو از بارسلونا به زنیت آمد، اما این ستاره برزیلی به‌خاطر مصدومیت نتوانسته بازی‌های زیادی برای تیم روسی انجام دهد.
  • کرار جاسم، هافبک اسبق استقلال و کنونی الشرطه عراق از آمادگی‌اش برای بازگشت به تیم ملی عراق خبر داد. کرار به یک سایت عراقی گفت: «بدون شک من از لحاظ بدنی و فنی آماده هستم. همیشه بازی کردن برای تیم ملی افتخاری برایم است و الان آماده بازگشت به تیم ملی و خدمت به کشور هستم.» کرار در کارنامه خود علاوه‌بر تجربه بازی برای استقلال در تراکتور و نفت آبادان نیز بازی کرده است. عراق اکنون در دوحه است تا در مسابقات جام خلیج‌فارس حضور پیدا کند.
  • شکست خانگی پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان و از دست رفتن سه امتیاز در این مقطع حساس باعث شده تا مدافع سه عنوان قهرمانی لیگ برتر تحت‌فشار قرار بگیرد. محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل این باشگاه دیروز به محل تمرین تیمش رفت و با بازیکنان صحبت کرد. او در جلسه‌ای که در محل تمرین برگزار شد خطاب به بازیکنان گفت: «باشگاه تمام‌قد پشت‌سر شما بازیکنان و سرمربی تیم است. برای انجام به‌موقع پرداخت‌ها و حمایت از شما هر کاری در توان داشته باشیم، انجام می‌دهیم. شما هم فقط به پیروزی در بازی‌های آینده و خوشحالی هواداران فکر کنید.» مدیرعامل باشگاه در این جلسه همچنین اضافه کرد: «همان‌طور که قبل از این گفتم، باشگاه تمام تلاش خود را برای تامین منابع مالی به‌کار بسته و تلاش ما پرداخت به‌موقع است. شما هم تمام تلاش خود را در زمین به‌کار…
  • هفته گذشته بود که گرت بیل در جشن صعود تیم ملی ولز به یورو 2020، پرچم کشورش را به نمایش درآورد که روی آن اولویت‌هایش را به ترتیب «ولز، گلف و رئال‌مادرید» معرفی کرد. قرار گرفتن نام رئال مادرید در انتهای لیست اولویت‌های بیل، هواداران رئال مادرید را که پیش از آن هم دل خوشی از بازیکن ولزی‌شان نداشتند، عصبانی و ناراضی کرد. به همین دلیل آنها در دقیقه 67 بازی مقابل سوسیه داد زمانی که بیل از روی نیمکت به میدان رفت تا جای رودریگو را بگیرد، با سوت زدن و هو کردن از بازیکن خودشان استقبال کردند. این داستان با هر بار صاحب توپ شدن بیل تکرار می‌شد و هواداران رئال مادرید او را هو می‌کردند و سوت می‌زدند. در این بین دوربین‌های تلویزیونی هم تصویری از یک بنر در سکوهای ورزشگاه را ضبط کردند که روی آن پیامی طعنه‌آمیز برای بیل درج شده…
  • تیم فوتبال فلامینگوی برزیل با برتری 2بریک مقابل ریورپلاته از آرژانتین در بازی نهایی رقابت‌های جام لیبرتادورس، برای دومین بار فاتح معتبرترین جام باشگاهی آمریکای‌جنوبی شد. گل «بوره» در دقیقه 14، ریورپلاته را در آستانه قهرمانی قرار داد اما گابریل باربوسا - مهاجم تیم اینتر ایتالیا که به‌صورت قرضی در فلامینگو بازی می‌کند - با دو بار گلزنی در دقایق 89 و 2+90، ورق را برگرداند و به دراماتیک‌ترین شکل ممکن، پرطرفدارترین تیم برزیل را به دومین قهرمانی‌اش در جام لیبرتادورس رساند.